Verkeerde mediacode (Imation)?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 14:42
Mijn dvd-brander is wat gevoelig voor bepaalde merken dvd's. Nadat ik allerlei tests had gelezen heb ik daarom een hoop Imation DVD+R 16X besteld met mediacode MBIPG101 R05. Nu kreeg ik de dvd's vandaag thuis en wat blijkt: het is Imation, het is DVD+R 16X, maar de mediacode is DAXON AZ3. Ik weet niet veel van de fabrieken die die dingen maken en daarom de vraag: kan iemand me vertellen of dit dezelde dvd's zijn? M.a.w.: kan een zelfde schijf (zelfde kwaliteit) onder twee verschillende mediacodes op de markt komen?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
In je op deze site kijkt(www.videohelp.com en www cdfreaks.com) dan zie je dat firma's dvd's door verschillende fabrieken laten maken/inkopen, ze kunnen dus elk moment wisselen.

Indien jij ze koopt bijv. online dan staat er meestal de goede mediacode bij, maar deze kan veranderen.

Probeer eens langzamer te branden, en kijk of het dan goed is.

[ Voor 10% gewijzigd door jan99999 op 07-11-2007 19:38 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 20:26
Heb ook wel eens gehad van TDK.
Besteld via internet waarbij de mediacode duidelijk vermeld stond.

Kreeg ik uiteindelijk toch TDK's met een andere mediacode.
Kan dus zomaar ineens veranderen.

• 4-legged-bird
Fraai is dat....ik had ze besteld op mediacode. Die stond online vermeld. Ik vind het dan niet correct als ik dvd's met andere code krijg. Ik heb er eentje geprobeerd en die is goed, maar toch....

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
4-legged-bird schreef op woensdag 07 november 2007 @ 18:46:
Mijn dvd-brander is wat gevoelig voor bepaalde merken dvd's. Nadat ik allerlei tests had gelezen heb ik daarom een hoop Imation DVD+R 16X besteld met mediacode MBIPG101 R05. Nu kreeg ik de dvd's vandaag thuis en wat blijkt: het is Imation, het is DVD+R 16X, maar de mediacode is DAXON AZ3. Ik weet niet veel van de fabrieken die die dingen maken en daarom de vraag: kan iemand me vertellen of dit dezelde dvd's zijn? M.a.w.: kan een zelfde schijf (zelfde kwaliteit) onder twee verschillende mediacodes op de markt komen?
Het zijn niet dezelfde DVD's. MBI wordt gemaakt door Moser Baer uit Indië en Daxon door Acer uit Taiwan.
Maar de kwaliteit zou normaal gezien ongeveer hetzelfde moeten zijn. Imation maakt zelf geen schijfjes maar laat ze produceren door andere bedrijven. De schijfjes die door deze bedrijven worden gemaakt moeten volgens een door Imation opgelegde kwaliteitsstandaard voldoen.
Zoalng de mediacode door jouw brander herkend worden zou er geen probleem mogen zijn.

• 4-legged-bird
Tot voorheen brandde ik altijd op RICOHG05, met verschillende branders. Nu heb ik een Acer-laptop gekocht (9413ZWSMi) met een TSSTCorp LS632-D brander erin. Die brandt de schijfjes perfect (met allerlei tools ook geen fouten waarneembaar), maar de schijven zijn daarna maar beperkt af te spelen in de 2 dvd-spelers (verschillene merken) die ik thuis heb. Voorheen nooit problemen gehad. Daarom was ik er kien op om dvd's te kopen die naar alle waarschijnlijkheid wél zouden werken. En dat zou die Imation zijn met de 'goede' mediacode. Overigens lijkt DAXONAZ3 ook goed te werken, dus valt het mee. Ik mocht de schijven weliswaar terugsturen, maar dat is dan wel veel gedoe.....

Pagina: 1