problemen met audio P5LD2-X1333

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 14:47
Ik heb vorige week een pc samengesteld maar zit nog met een probleem, de driver voor het geluid kan ik maar niet installeren. Telkens komt er een foutmelding op dat de drivers niet geïnstalleerd kunnen worden.

wat heb ik al geprobeerd?
- Nieuwste drivers van de site van asus gehaald
- Bios geflasht van 0104 naar 0115
- Proberen installeren via devicemanager, dan update en dan gebeurd er niks
- In veilige modus, zelfde probleem

specs:
- Moederbord: Asus P5LD2-X1333
- Proccesor: C2D E6550
- Geheugen: Crossair 2048MB
- HDD: WD 160GB
- Graka: Sappire ATI 2400XT

Weet er toevallig nog iemand wat ik zou kunnen proberen?

Verwijderd

Mocht je realtek high defenition audio onboard hebben, zou je de drivers van realtek zelf kunnen proberen, die werken vaak wel goed. :)

• gauntlet
ja sorry vergeten melden welke chip erop zit. Inderdaad realtek high defenition audio. Wel ik heb zowat elke driver van realtek geprobeert maar steeds dezelfde foutmelding.
echt raar

Verwijderd

Raar, ik zou ermee naar de winkel terug onder de melding dat de onboard geluidskaart niet werkt.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Misschien overbodige vraag, maar heb je er wel een Service Pack op staan van Windows? Zonder SP1/2 is de bus-driver van Microsoft voor HD Audio niet te installeren en kun je de gewone drivers ook niet installeren

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
Ik ken toevallig ook iemand met een P5LD2, die heeft ook last dat de audio niet werkt, je kan proberen om bijvoorbeeld de audio aansluiting op met moederbord (dus niet op de I/O) te verbinden met de audio aansluitingen van je kast, en daar dan je headset/speakers op aansluiten, dat heeft bij mij wel gewerkt.

• gauntlet
@mad-dog: wel ja ik heb sp2 erop staan.
@ The_Ownman: maar dan moet je toch nog de drivers geïnstalleerd hebben?

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:41
gauntlet schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:06:
@mad-dog: wel ja ik heb sp2 erop staan.
@ The_Ownman: maar dan moet je toch nog de drivers geïnstalleerd hebben?
Niet helemaal goed gekeken maar misschien zijn drivers al enigzinds geïnstalleerd, valt in ieder geval altijd te proberen zeg ik, heb er eerder succes mee gehad.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Test het eens met Ubuntu. Dit is een linux distributie die je direct van CD kunt starten. Zoek tevens eens naar 'Microsoft Bus Driver', wellicht kom je daar verder mee :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• gauntlet
de audio aansluiting vooraan werkt ook niet hoor. Ik heb in de bios beide instellingen geprobeert zowel HD als ac'97. Niks mocht baten.

Ubuntu draait niet, ik vermoed dat mijn graka niet ondersteund wordt. Ik krijg gewoon witte strepen.

Verwijderd

Mocht je nog binnen de garantie zitten, terug gaan naar de winkel waar je het mobo heb gekocht. ;)
Toeval is wel, dat ik dezelfde problemen heb als jou, ook met een nieuw mobo en realtek onboard sound...

• gauntlet
er zijn nog mensen die met dit probleem zitten volgens andere fora. Ik heb er al tijdelijk een pci soundcard ingestoken en dit werkt wel, maar ik ga zeker nog eens terug naar de winkel als ik nog eens tijd heb. Alvast bedankt voor het meedenken.

Joopieboy zit jij ook met windows xp? ik begin al te denken dat xp dit moeilijk ondersteund. En dat het mobo voor vista ontworpen is.

Of denk ik dan te ver?

Verwijderd

Ik heb ook xp, maar eerst vista erop gehad, en toen werkte het geluid wel goed, na de overstap heeft xp gewoon geluid gegeven maar nu sinds een 2 tal weken is het weg...

Dus het lijkt me dat xp het gewoon ondersteunt.

• gauntlet
Mja dus gewoon eens terug naar de winkel, niks aan te doen
Pagina: 1