In heb een top 10 gemaakt waarbij callaantallen worden bijgehouden.
Over een bepaalde periode wordt gekeken wat de 10 meeste calls op een dag zijn. Nou is het punt dat er wel eens dubbele aantallen tussen zitten.
Het zoeken naar de maximale aantallen gaat dmv:
Wanneer ik de bijhorende dag ga opzoeken gaat het echter mis.
Ik wil graag laten zien welke waarde (dag/datum) er aan de waarde zit welke met bovenstaande formule gevonden wordt.
Doe ik dat met de formule...
...of...
...dan laat Excel altijd de eerste waarde zien welke deze tegenkomt.
In deze formules zouden "C18" (in de 1e formule) en "GRAPH_DATA!AH:AH;2" (in de 2e) moeten verwijzen naar een cel met de 2e hoogste waarde, en van daaruit 10 stapjes verder op dezelfde rij de vermeldde datum moeten weergeven.
Maarrr guess what; dat doet ie niet
Waar ga ik de mist in? De formule (en met name de laatste) zie ik geen fout in. Hij verwijst naar de juiste cel en moet simpelweg 10 stapjes nemen...
Over een bepaalde periode wordt gekeken wat de 10 meeste calls op een dag zijn. Nou is het punt dat er wel eens dubbele aantallen tussen zitten.
Het zoeken naar de maximale aantallen gaat dmv:
code:
1
2
3
4
| =GROOTSTE(GRAPH_DATA!AH:AH;1) =GROOTSTE(GRAPH_DATA!AH:AH;2) [...] =GROOTSTE(GRAPH_DATA!AH:AH;10) |
Wanneer ik de bijhorende dag ga opzoeken gaat het echter mis.
Ik wil graag laten zien welke waarde (dag/datum) er aan de waarde zit welke met bovenstaande formule gevonden wordt.
Doe ik dat met de formule...
code:
1
| =(VERT.ZOEKEN(C18;GRAPH_DATA!AH2:AQ428;10;0)) |
...of...
code:
1
| =VERT.ZOEKEN(GROOTSTE(GRAPH_DATA!AH:AH;2);AH2:AQ428;10;0) |
...dan laat Excel altijd de eerste waarde zien welke deze tegenkomt.
In deze formules zouden "C18" (in de 1e formule) en "GRAPH_DATA!AH:AH;2" (in de 2e) moeten verwijzen naar een cel met de 2e hoogste waarde, en van daaruit 10 stapjes verder op dezelfde rij de vermeldde datum moeten weergeven.
Maarrr guess what; dat doet ie niet
Waar ga ik de mist in? De formule (en met name de laatste) zie ik geen fout in. Hij verwijst naar de juiste cel en moet simpelweg 10 stapjes nemen...