Toon posts:

Videokaart probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
---------------------------------------------------------------------------
Stats:
MOBO: Intel D865GLC (volgens mij)
Pentium 4 2,8 Ghz
2x 512 DDR Ram
SC: Trust SC-5250 (5.1 kaart)
Videoplank: Nvidia FX5200 (ja ik weet het, oude bak)
128 mb geheugen
AGP
-----------------------------------------------------------------------------

Nu heb ik het volgende probleem.
Ineens, for no reason, kan ik geen spelletjes meer spelen die wat vragen van mij videokaart.
Nu kan je zeggen ja, slechte kaart. maar dan heb ik het over spellen als UT2004, Garry'smod, CSS enzo
Dit speelde ik daarvoor daar ook gewoon op zonder problemen.
Nu gaat het met 1-5 FPS. :( . dat is dus niet te doen. Is mijn videoplank deaud?
Ligt het misschien aan mijn ram?

Wat er namelijk ook wel eens gebeurd is dat als ik mijn pc opnieuw opstart of reset nadat een game gezwaffeld/gekilled/gecrasht/flipped is, dat ik helemaal geen beeld meer krijg en mijn monitorlampje blijft knipperen. 8)7 Dan moet ik mijn pc een tijdje uit zetten, en dan na 5 minute doet hij het weer. Alleen niet altijd meer helemaal gewoon. Dan geeft hij zo'n ram error bij het opstarten en wil hij niet verder.
Dan moet ik hem resetten en ctrl inhouden enzo. |:(
Is mijn ram/videoplank/nog iets anders kapot? ;(

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn mamaplank en bios en alles wel. Videokaart ook, maar ik weet niet of dat voordelig is :/

Ik merkte vandaag ook dat hij met macromedia flash, als ik daar wat maak met blur of iets ingewikkelds met veel beweging enzo dat mijn hele pc LAGGGGD.. maar bij films afspelen oid merk ik nix..

Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Dat is waarschijnlijk iets met drivers. Probeer even wat andere drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
zoals wat voor drivers? tips voor goede fx 5200 drivers?
Want de officiele up to date driver van nvidia is dus blijkbaar niet zo goed voor mijn kaartje ;)
en de oude drivers.. die kan ik zo eigelijk niet vinden.

EDIT: Heb inmiddels de 94.24 drivers gevonden.. ff testen
In flash werken ze.. heb weer vaste 25 fps framerate..

EDIT: getest.. werkt nogsteeds niet.. ingame nogsteeds ontzettend traag

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
*Bump?*

Verwijderd

Topicstarter
Nogsteeds niet opgelost?

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-03 12:42

Cidious

The Bloody Gent

wat dacht je van brakke voeding.. hoe ouder voedingen worden hoe minder vermogen ze kunnen leveren en hoe instabielere voltages ze leveren.. en jouw pc ziet er vrij oud uit.. misschien even andere voeding proberen..

de problemen die jij omschrijft heb ik ook gehad met mijn oude pc.. en dat was toen dus mijn bejaarde voeding..

probeer anders zowieso even temps te checken van je onderdelen.. en kijk even in de kast of al je koelers nog draaien etc etc..

oh jah en check alle condensatoren op je moederbord even.. als die lekken of gescheurd zijn is het ook niet goed

[ Voor 11% gewijzigd door Cidious op 13-11-2007 00:07 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier valt nog genoeg zelf aan te proberen.
Neem bijvoorbeeld eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Je geeft aan dat je een RAM Error voor je neus krijgt, heb je echter al wel eens een paar uur memtest86+ gedraaid om te kijken of het geheugen misschien naar de haaien is?
Wat voor voeding heb je? Is die nog wel in orde? Meet dus de voltages na en/of probeer het met een andere voeding.
Dat je weinig antwoord krijgt kan goed zijn omdat men hier gewend is dat er meer zelf geprobeerd is voordat er een topic wordt geopend, bovendien hoeft dit probleem helemaal niet gerelateerd te zijn aan de videokaart, dan zou je dus ook in een verkeerd subforum zitten ;)

Maar dat is allemaal niet zo erg, ga echter eerst zelf even aan de slag, want je kunt nog een hele hoop zelf testen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.