Toon posts:

DivX DVDspeler vs second monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde een nieuwe dvdspeler met divx codecs kopen zodat ik lekker mijn avi's kan afspelen op de tv, maar ik bedacht me dat ik ook gewoon een second monitor opstelling kan nemen. Nou zag ik bij de Mediamarkt een LG DVX276 en een Philips DVP 3142 liggen t.w.v. 59 eu, is dit wat? Tevens vroeg ik me af of ik dan gemakkelijk subtitles dr in kan verwerken, wat voor mij wel een must is.

Daarnaast vraag ik me af of het niet veel handiger om een second monitor opstelling te nemen, al weet ik niet precies hoe dat werkt en wat ik daar voor nodig heb, ik neem aan TV-Out? Ik heb 2 pc's in mn huis, eentje die het sowieso heeft, maar dan heb ik een kabel van zo'n 15m nodig, en een ander waarbij ik een plaatje van de achterkant heb gemaakt, volgens mij heeft ie wel TV-Out maar als 1 van jullie dat even zou kunnen bevestigen... :) Bij die 2e pc zal ik een kabel nodig hebben van om en nabij de 5m. Verder heb ik gewoon een standaard schrale tv met scart.

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/33304/2002821908881085178_rs.jpg

Kijk het enige wat ik wil, is gemakkelijk Avi's met subs op mn tv bekijken, voor niet al te veel moeite, maar ook niet al te veel geld.

Wat raden jullie me aan? Gewoon die divx speler kopen of de 2e optie?

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Die zwarte uitgang is een S-video tv uitgang. Zelf heb ik jarenlang via zo'n S-video kabel mijn tv aangesloten op de pc. Zelf zou ik je dat ook aanraden, het is ten eerste goedkoper (ook een 15 meter kabel klik) en werkt prima! Ook als je geen exact goede subtitle kan vinden kun je hem met de pc handmatig een paar seconden verplaatsen, probeer dat maar eens met een standalone ding.

Bedenk wel dat S-video alleen beeld overbrengt, het geluid komt nog steeds uit de pc.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Bedenk wel dat S-video alleen beeld overbrengt, het geluid komt nog steeds uit de pc.
goed dat je dat zegt! Is er een manier om dat te omzeilen dan? Beide pc's staan namelijk niet in de woonkamer waar de tv staat, dus dat zou n beetje apart gaan klinken.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 10:18
Hehehe, omzeilen zal je niet lukken; wat je wel kunt doen is een lange kabel met aan de ene kant een 3,5 mm plug en aan de andere kant 2 tulp stekkers pakken, die in je geluidskaart stoppen en de 2 tulpstekkers in je tv. Dan krijg je het geluid over de speakers van je tv. Op eenzelfde manier kun je het geluid dan via je versterker laten lopen als je die hebt.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ok, ik zal eens even kijken of dat hier allemaal mogelijk is, bedankt iig!

Weet jij overigens of en zo ja hoe ik de subtitles van avi's meebrand op n dvd zodat die eventuele divx player ze pakt? Ik neem aan dat alleen dezelfde bestandsnaam niet voldoende is, aangezien niets gemakkelijk is in deze wereld :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een DVP3010 gehad en nu een DVP5980 van philips, divx werkt prima zolang je geen exotische HD-divx gebruikt (resoluties hoger dan 720x567 groot werken gewoon niet!). Ondertiteling is geen punt, gewoon dezelfde naam als de film geven en klaar is kees (naam van de film.avi en naam van de film.srt). Tijdens het afspelen op de subtitle knop drukken en je ondertiteling komt er gewoon bij.

Echter, met een computer ben je veel flexibeler natuurlijk qua afspeelmogelijkheden en decoders enzo.

Ik heb toch voor de dvd/divx speler gekozen omdat het sneller en handiger werkt. Ik kopieer nu gewoon wat films/series op een USB stick, plug hem in de speler en ik kan kijken. Kan uiteraard ook een dvd branden met dezelfde spullen, werkt ook alleen is een usb stick weer makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat van die USB is idd ook handig ja, maar ik weet niet of die 2 spelers die ik hierboven noemde dat hebben, en ik wil ook weer niet meer dan die 60 eu betalen eigenlijk, wel retehandig dat die dingen de subtitles automatisch meepakken!

Bedankt voor de info mensen, ik weet nu in principe voldoende, nu nog de beslissing ;)
Pagina: 1