Kan iemand mij iets meer vertellen over mijn geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:51

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden wat geheugen gekocht en toen helaas niet gelet op het merk. Dit stond aangegeven op de site:

SDram 128MB PC133 Major/Third

Er staat dus niet echt een merk bij. Nu staat er op de geheugenchip het volgende:

M2V64530DTP
Japan - 00912A16-6

Voor de eerste reeks staat dit symbool:

Afbeeldingslocatie: http://www.hetrsg.nl/zooi/mit.jpg

Dus waarschijnlijk is het Mitsubishi geheugen. Toch?? Of iets anders?

Zo ja, kan iemand mij iets vertellen over dit geheugen of staan er ergens wat reviewtjes hierover?

Alvast bedankt!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
ja het is idd mitsubishi geheugen. wat het spul kan, geen idee, probeer gewoon wat ie aankan.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:51

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Tot nu blijkt het aardig bagger te zijn. Als ik op mijn Athlon de geheugen verhouding op 4:3 zet met FSB van 103, dan wil die in een aantal gevallen niet meer opstarten en dan wordt de verhouding automatisch weer op 3:3 (geheugen gelijk aan FSB) gezet. Ik neem aan dat dan het geheugen de bottle neck is?

Verwijderd

het houd in dat je geheugen op diesel of euro 95 loopt moet je ff aan de zijkant kijkken waar het benzine tankje zit :D

• aatos
kweenie draai je cas2 of cas3?

Verwijderd

Brand/Third betekent merk-RAMchips (de Mitsubishi) op merkloze rommel. Meestal werkt het wel aardig, maar het is gemaakt door een goedkoop opererende DIMMbakker, dus zal er weinig tot geen speling zijn: overklokbaarheid nadert tot nul. Gezien de huidige markt kan ik me niet voorstellen dat dat geheugen CAS2 zal zijn, dus stel maar in op 133 MHz CAS3 (RAS-to-CAS ook 3, RAS Precharge time ook 3) en dan moet het werken. Doet het dat niet, dan terugbrengen en goed geheugen gaan halen.

• aatos
het geheugen wat ik laatst heb gekocht (2x64) was pc100, maar er zater wel 7 ns chippies op.. vaag maar het presteert ok.

Verwijderd

http://www.mitsubishichips.com/data/datasheets/memory/mod5.html

Bij de chipbakker is er met dat nummer niets te vinden bij SDRAMs... helaas.
Pagina: 1