Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.net/C#] complex form met veel data versturen met ajax

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik ben bezig aan een onderdeel van een forum project. En ik ben aanbeland bij een pagina waar je elk forum voor je ziet in tabel vorm, en op elke rij vind je "rechten" (denk aan: Read, Reply, Vote, etc.). Elk "recht" is een vinkje. Ik verstuur het liefst deze gegevens per rij die je aanpast via Ajax.

Maar icm (c#).NET heb ik er nog nooit mee gewerkt. Met classic asp kon ik gewoon een pagina maken die de form data opving en er wat mee deed zoals opslaan of updaten.

De reden dat ik het dit hele ding niet in 1x verstuur is omdat als je 30 forums hebt, en dus 10 rechten, je al 300 atributen verzend!

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dit moet aan gaan pakken. Aangezien ik nog nooit met .net/ajax heb gewerkt. Of is er nog een manier om het anders op te lossen? Ik wil het liefst Ajax gebruiken, dan kan ik lekker met javascript leuke animaties maken etc etc en ik heb hiermee ervaring, alleen dus nog niet icm met .NET en zijn "forms".

Voor een beter idee van hoe het eruit ziet, hier een snelle paint tekening (dit doe ik omdat ik weet van mijzelf dat ik niet zo goed kan uitleggen):
Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/shots/dpz/voorbeeld.jpg

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door semicon op 07-11-2007 16:30 . Reden: plaatje ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat is er mis met veel data verzenden? :)
En waar ligt het probleem precies? :)

[ Voor 32% gewijzigd door gorgi_19 op 07-11-2007 16:54 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• semicon
En de traagheid is gewoon een nadeel, of het aantal van items gewoon.. Het is ook een idee... iets dat gewoon tegen mijn princiepes ingaat zo van: je wijzigd maar 1 forum, dan moet je er ook maar 1 opsturen/aanpassen en niet alle 3, 30, 50 of 100...

Nou ik weet niet precies hoe ik zo'n form moet voorbereidden in .net op een goede manier om hem met javascript af te handelen. Dus dat is denk ik mijn probleem.

• sig69
  • Laatst online: 16:42
300 attributen verzenden is peanuts, en in mijn ogen geen reden om ajax te gebruiken. Maar goed als je nog lekker met javascript leuke animaties wil maken etc etc. Hoe heet dat asp.net ajax framework ook alweer? Atlas ofzo? Valt vast wel te googelen, downloaden, tutorialtje bekijken en gaanmet die banaan?

Roomba E5 te koop

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

100 queries moeten geen probleem zijn toch. Kijk hoe je de afhandeling oplost. Dat kan waarschijnlijk sneller als je dit nu langzaam is.

Je kan het dan ook zo oplossen zoals je zegt. Een beetje ajax eroverheen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• semicon
sig69 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:58:
300 attributen verzenden is peanuts
Ja als je (en die andere knaap) dat echt vinden... dan moet het haast zo zijn :P

Dan moet ik dat maar eerst eens testen. En daarna hiermee verder gaan.

• sig69
  • Laatst online: 16:42
Misschien nog interessant voor je: http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/07/AtlasAtLast/ (beetje oud artikel wel maar toch)
Een Atlas website is gewoon een Visual Studio template dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Edit:
Het heet nu Asp.net Ajax blijkbaar

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 07-11-2007 17:06 ]

Roomba E5 te koop

• semicon
ok bedankt, zal het een en ander ff doornemen.

• gorgi_19
  • Laatst online: 16:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

disjfa schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:00:
100 queries moeten geen probleem zijn toch. Kijk hoe je de afhandeling oplost. Dat kan waarschijnlijk sneller als je dit nu langzaam is.

Je kan het dan ook zo oplossen zoals je zegt. Een beetje ajax eroverheen.
Creeer je een XML bestand en dump je deze in een SP of parametrized query en laat je die het XML bestand uitlezen; gaat het nog sneller en heb je maar 1 query :) Als je SQL Server gebruikt kan je hiervoor OpenXML gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 07-11-2007 17:10 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 11:58
sig69 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:05:
Misschien nog interessant voor je: http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/07/AtlasAtLast/ (beetje oud artikel wel maar toch)
Een Atlas website is gewoon een Visual Studio template dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Edit:
Het heet nu Asp.net Ajax blijkbaar
Niet te verwarren met de ASP.NET Ajax Control Toolkit ;)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Die Ajax.Net is zooooo smerig.

Kijk ook eens naar:
http://ajax.schwarz-interactive.de/CSharpSample/
Vind ik persoonlijk echt de beste library voor Ajax binnen ASP.Net.
Heb je zelf ook nog veel controle over de verwerking.

Portfolio

Pagina: 1