Inloggen op terminal server duurt heel lang soms!

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
We hebben een lastig en raar probleem. Op locatie A hebben we een terminal server staan waarop verschillende mensen inloggen van zowel het domein van A evenals gebruikers van domein B (op lokatie B ). Tussen domeinen A en B is een two-way trust actief.

Nu kwam het vanmiddag opeens voor dat inloggen niet tot nauwelijks mogelijk was. De clients leken te blijven hangen na het inlogscherm, het beeld bleef gewoon grijs, waar het venster 'applying your personal settings..' zou moeten verschijnen.
Reeds ingelogde gebruikers konden gewoon doorwerken.

Ook als administrator kon ik zonder problemen inloggen (hogere prioriteit ofzo?). Via taskmanager van de terminal server zag ik geen vreemde zaken; geen hoog CPU-gebruik, geen hoog geheugengebruik, geen overbelast netwerk.

Nu is er ook geen enkel probleem meer.. inloggen gaat lekker snel, evenals werken.

Zou dit probleem veroorzaakt kunnen worden door bijv de domain controllers die de users moeten valideren? En moet ik dan zoeken bij de domain controller van domain A of juist B? Wie heeft er ervaring met dergelijke configuraties?

Groetjes, FaceDown.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

bij Applying your personal settings ben je het validatie stuk al voorbij dus daar hoef je niet te zoeken.
Wat voor profilen gebruik je daar? local? mandatory? roaming?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
mutsje schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:28:
bij Applying your personal settings ben je het validatie stuk al voorbij dus daar hoef je niet te zoeken.
Wat voor profilen gebruik je daar? local? mandatory? roaming?
Roaming profiles.. maar het hele profiel van de betreffende user was nauwelijks 3 MB, evenals dat van een andere user die hetzelfde probleem had (iedereen leek het inlog-probleem te hebben).

Overigens bleef het scherm grijs voor het 'applying your personal settings' scherm! Dat verscheen dus niet, of het verscheen na lange tijd en bleef toen hangen, volgens mij. Dus misschien valideert ie inderdaad toch wel...

Groetjes, FaceDown.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

dan moet je even zoeken of je misschien netwerk hikjes gehad hebt. Dit zou kunnen verklaren dat validatie niet ging.