Opheldering gevraagd mbt. aansluiten apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ola!
Mijn baas heeft nieuwe hardware gekocht en heeft aan mij gevraagd of ik het aan wil sluiten, het gaat hier om het volgende:
- Sony KLD-52W3000 (Met ingebouwde HDTV Tuner)
- Samsung HDTV Decoder (DCB-H360R) (voor digitale televisie van Multikabel)
- Panasonic HDD Recorder (DMR-EH57s)

Zoals jullie kunnen lezen is de Samsung eigenlijk overbodig, dit omdat de sony televisie prima alles zelf kan (wel trouwens ontzettend mooi beeld zeg!)
Het probleem ligt echter bij de Panasonic. M’n baas wilt deze gebruiken zoals je vroeger ook een videorecorder gebruikt. Hij wilt dus het ene kanaal opnemen terwijl hij het andere kanaal aan het kijken is.
De vraag is nu dus, hoe ga ik het in vredesnaam aansluiten? Ik heb de volgende opties bedacht:
- Antenne -> TV -> SCART -> HDD recorder

- Antenne -> Samsung decoder -> HDMI -> TV
-> SCART -> HDD Recorder

- Antenne -> Samsung decoder -> SCART -> HDD Recorder
-> TV
Volgens mij kan ik alleen met de laatste optie tegelijk opnemen en een andere zender bekijken, of heb ik het hier fout? Het grote nadeel hiervan is alleen dat de samsung dan een overkill is aangezien de HDD recorder toch geen full HD kan opnemen..
Zijn er nog meer oplossingen hiervoor?

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:39
Volgens mij moet het zo: (ik heb zo mijn HDD recorder aangesloten)

kabel => HDD Recorder => SCART => TV

BOE

Verwijderd

Zit een beetje met dezelfde vraag. Ik denk dat ik met onderstaande schema de juiste oplossing heb:

Zelf denk ik het als volgt te kunnen aansluiten:

Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar Samsung DCB-H360R>>>Signaal van Samsung DCB-H360R via COAX naar HD Recorder>>>Signaal van HD Recorder via COAX naar LCD.

Tussen LCD en HD Recorder plaats ik ook een verbinding via HDMI.

Ik kan dan opnemen en tegelijk kijken naar een ander kanaal.

Volgens mij moet dit in orde zijn.

• Mishmash
cman schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:41:
Volgens mij moet het zo: (ik heb zo mijn HDD recorder aangesloten)

kabel => HDD Recorder => SCART => TV
Heel leuk en aardig, maar ik heb een decoder voor digitale televisie hier staan. Zonder die decoder kan ik niet al mijn kanalen zien.

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:42:
Zit een beetje met dezelfde vraag. Ik denk dat ik met onderstaande schema de juiste oplossing heb:

Zelf denk ik het als volgt te kunnen aansluiten:

Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar Samsung DCB-H360R>>>Signaal van Samsung DCB-H360R via COAX naar HD Recorder>>>Signaal van HD Recorder via COAX naar LCD.

Tussen LCD en HD Recorder plaats ik ook een verbinding via HDMI.

Ik kan dan opnemen en tegelijk kijken naar een ander kanaal.

Volgens mij moet dit in orde zijn.
Mja maar met de samsung bepaal je toch naar welke zender je aan het kijken bent? En ik heb sowiezo een HDMI kabel van de samsung naar de TV zodat ik HDTV erop kan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mishmash op 07-11-2007 16:44 ]

Verwijderd

Oh ja....ships...dus dit werkt ook niet........

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Volgens mij is het bij Digitale TV precies zo als bij een schotel. Met de decoder bepaal je waar je naar kijkt, dat betekend dat je maar één kanaal tegelijk kunt benutten. Op het moment dat je één kanaal wilt kijken en wilt opnemen op een ander kanaal dan heb je twee decoders nodig.

TS, je geeft aan dat de TV al een digitaal decoder heeft, gebruik dan de Samsung voor de recorder en sluitbeide appart aan op de inkomende coax kabel. Dit zou volgens mij moete functioneren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Een HDDrecorder met twee tuners aanschaffen lijkt me, of nog een extra digitale tuner aanschaffen en deze op de 2e SCART ingang aansluiten.

_██_
(ಠ_ృ)

• Mishmash
_Dune_ schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:48:
Volgens mij is het bij Digitale TV precies zo als bij een schotel. Met de decoder bepaal je waar je naar kijkt, dat betekend dat je maar één kanaal tegelijk kunt benutten. Op het moment dat je één kanaal wilt kijken en wilt opnemen op een ander kanaal dan heb je twee decoders nodig.

TS, je geeft aan dat de TV al een digitaal decoder heeft, gebruik dan de Samsung voor de recorder en sluitbeide appart aan op de inkomende coax kabel. Dit zou volgens mij moete functioneren.
Dat was dus ook al mijn idee, maar dan is de samsung een beetje een overkill :P

Verwijderd

Zou je ook het signaal uit de muur kunnen splitsen in twee kabels>>>

A. Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar Samsung DCB-H360R en dan via HDMI naar LCD

B. Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar HD Recorder en dan via HDMI naar LCD

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 16:57 ]

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:50:
Ok dan zou dit hem moeten zijn:

Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar Samsung DCB-H360R>>>Signaal van Samsung DCB-H360R via HDMI naar LCD én Signaal van Samsung DCB-H360R via Scart naar HD Recorder

Dan HDMI of Scart van HD recorder naar LCD
Dat kan inderdaad ja. Maar dan kan je niet het een opnemen en het ander kijken, want je bent nogsteeds afhankelijk van je decoder.

De enigste oplossing is toch om beide decoders te gebruiken (van zowel de TV als de samsung) en de samsung alleen aan te sluiten op de HDD recorder

Verwijderd

A. Beeld Signaal vanuit muur via COAX naar Samsung DCB-H360R en dan via HDMI naar LCD

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:58:

Ja maar dan heb je op je HD recorder geen digitale televisie en dus niet alle zenders...

Verwijderd

Grrr.....gek wordt je ervan............

Neemt niet weg dat ik dan wel kan kijken en tegelijk kan opnemen. Dat ik niet alle zenders dan digitaal heb is niet zo'n heel groot probleem.

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:02:
Grrr.....gek wordt je ervan............

Neemt niet weg dat ik dan wel kan kijken en tegelijk kan opnemen. Dat ik niet alle zenders dan digitaal heb is niet zo'n heel groot probleem.
Voor mijn baas helaas wel...

Ik denk dat ik toch maar de Samsung in ga stellen voor alleen de HDD recorder, en de interne HDTV tuner van de Sony ga gebruiken voor TV te kijken...

Verwijderd

Ik heb wellicht nog 1 oplossing:

A. Signaal muur>> Decoder>>HDMI LCD
B. Signaal muur>> Decoder>>Aparte signaal kabel van Decoder naar HDR>>HDMI/Scart naar LCD

Ik kan dan toch digitaal kijken en omdat mijn HDR via mijn decoder signaal uit de muur ontvangt heb ik ook alle kanalen.

Daarnaast kan ik dan gewoon kijken en tegelijk iets anders opnemen.....

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien een gekke vraag maar heb je de handleiding doorgelezen? Gisteren heb ik namelijk precies dezelfde HDD-recorder gekocht en in de handleiding staat volgens mij precies wat je wilt hebben. Namelijk het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/23760php6qxjUo.jpg
(pagina 15 van de handleiding)

Hierbij kan je de SCART-kabel die aangeduid is met nummer 3 ook vervangen door een HDMI-kabel. Volgens mij is dit precies wat je wilt hebben. Tenzij de digitale televisie ook over een COAX-aansluiting binnenkomt (volgens mij is dit niet zo maar ik heb geen digitale televisie). Dan zou je de inkomende COAX-kabel in je decoder moeten stoppen en vandaar uit een COAX in je HDD-recorder. Alleen klinkt dit heel onlogisch dus zal het wel niet kunnen

Verwijderd

Neen......ik heb net op de site van MONSTER CABLE gekeken en die kwamen met deze oplossing!!!

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:15:
Ik heb wellicht nog 1 oplossing:

A. Signaal muur>> Decoder>>HDMI LCD
B. Signaal muur>> Decoder>>Aparte signaal kabel van Decoder naar HDR>>HDMI/Scart naar LCD

Ik kan dan toch digitaal kijken en omdat mijn HDR via mijn decoder signaal uit de muur ontvangt heb ik ook alle kanalen.

Daarnaast kan ik dan gewoon kijken en tegelijk iets anders opnemen.....
Wat bedoel je precies met Aparte signaal kabel van Decoder naar HDR? Om 2 verschillende kanalen tegelijk te kunnen benutten (digitaal) is er denk ik geen andere keus dan 2 decoders te gebruiken...

• Mishmash
Waterpolo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:17:
Misschien een gekke vraag maar heb je de handleiding doorgelezen? Gisteren heb ik namelijk precies dezelfde HDD-recorder gekocht en in de handleiding staat volgens mij precies wat je wilt hebben. Namelijk het volgende:

[afbeelding]
(pagina 15 van de handleiding)

Hierbij kan je de SCART-kabel die aangeduid is met nummer 3 ook vervangen door een HDMI-kabel. Volgens mij is dit precies wat je wilt hebben. Tenzij de digitale televisie ook over een COAX-aansluiting binnenkomt (volgens mij is dit niet zo maar ik heb geen digitale televisie). Dan zou je de inkomende COAX-kabel in je decoder moeten stoppen en vandaar uit een COAX in je HDD-recorder. Alleen klinkt dit heel onlogisch dus zal het wel niet kunnen
Het probleem zit bij de decoder, die bepaald namelijk welk digitaal signaal er doorgezonden word.

Verwijderd

Op de decoder zit volgens mij een SIG IN en een SIG OUT aansluiting (kan het niet zien want ik heb mijn decoder nog niet).

Als je nou een Coax van Decoder SIG OUT naar de SIG IN van de HDR doet en krijgt de HDR hetzelfde signaal uit de muur als wat de Decoder ook uit de muur krijgt.

Dat staat los van wat ik wil kijken of wil opnemen

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:29:
Op de decoder zit volgens mij een SIG IN en een SIG OUT aansluiting (kan het niet zien want ik heb mijn decoder nog niet).

Als je nou een Coax van Decoder SIG OUT naar de SIG IN van de HDR doet en krijgt de HDR hetzelfde signaal uit de muur als wat de Decoder ook uit de muur krijgt.

Dat staat los van wat ik wil kijken of wil opnemen
Nope, ik heb het net even opgezocht en de SIG OUT krijgt gewoon het analoge signaal door... Dus niet het digitale signaal

Verwijderd

GRRRRRRRRR........

Verwijderd

Volgens mij had je baas beter een Humax 9200C PVR aan kunnen schaffen, dat is een digitale ontvanger met ingeboude Digitale HDD recorder, deze heeft een dual tuner, dus 1 kanaal opnemen en de ander kijken, of 2 kanalen opnemen en 1 eerder opgenomen programma bekijken.

http://www.myhumax.nl/PVR9200/producten_IPVR9200.htm

Digitale TV via de kabel
Programma's opnemen op ingebouwde 160 GB Harde Schijf
Twin-tuner, voor het opnemen en kijken van verschillende programma’s tegelijkertijd
Live TV op pauze zetten met Timeshift
Beeld in beeld (PIP)
Teletekst: VBI
Ondertiteling
Kinderslot
Electronische Programma Gids (EPG)
USB 2.0 aansluiting
2 SCART-aansluitingen (TV en VCR)
S/PDIF (optisch) aansluiting
Stereo-uitgang (tulp, links en rechts)

• Mishmash
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:36:
Volgens mij had je baas beter een Humax 9200C PVR aan kunnen schaffen, dat is een digitale ontvanger met ingeboude Digitale HDD recorder, deze heeft een dual tuner, dus 1 kanaal opnemen en de ander kijken, of 2 kanalen opnemen en 1 eerder opgenomen programma bekijken.

http://www.myhumax.nl/PVR9200/producten_IPVR9200.htm

Digitale TV via de kabel
Programma's opnemen op ingebouwde 160 GB Harde Schijf
Twin-tuner, voor het opnemen en kijken van verschillende programma’s tegelijkertijd
Live TV op pauze zetten met Timeshift
Beeld in beeld (PIP)
Teletekst: VBI
Ondertiteling
Kinderslot
Electronische Programma Gids (EPG)
USB 2.0 aansluiting
2 SCART-aansluitingen (TV en VCR)
S/PDIF (optisch) aansluiting
Stereo-uitgang (tulp, links en rechts)
Dat was een idee geweest, maar deze decoder ondersteund geen HDTV...

• Mishmash
Ok. We hebben het al volgt gedaan:

Kabelaansluiting -> Samsung Decoder -> Panasonic HDD recorder
-> Sony LCD TV (aangezien hier een decoder ingebouwd zit)

Alles werkt prima. Alleen kwamen we erachter dat de HDD recorder geen HD signaal op kan nemen... (Signaal van Samsung decoder naar HDD recorder gaat via een scart kabel).

Nu was de vraag van mijn baas: Is er een HDD recorder met een HDMI ingang zodat hij HD kan opnemen...

Ik heb zelf gezocht op inet maar kan weinig vinden hierover.. Of kunnen we de HDD Recorder anders aansluiten zodat het wel gaat?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:51
Ik weet niet of het al vermeld is, maar twee decoders verlangen dus beide een smartkaart (abonnement).

Dus als in de samsung een kaart zit, heb je nog een kaart nodig voor de TV.

• Mishmash
Lumics schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:42:
Ik weet niet of het al vermeld is, maar twee decoders verlangen dus beide een smartkaart (abonnement).

Dus als in de samsung een kaart zit, heb je nog een kaart nodig voor de TV.
I know, hebben we ook. Een extra smartcard kost bij Multikabel 50 cent per maand extra.

[ Voor 9% gewijzigd door Mishmash op 12-11-2007 10:46 ]

Pagina: 1