[VISTA] Laptop niet te gebruiken na eSata Expresscard

Pagina: 1
Acties:

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 14:43

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Ik heb een A.C.Ryan eSATA ExpressCard 34 gekocht voor mijn externe HD icm. met mijn laptop omdat deze geen eSata poorten heeft.
Maar deze werkt niet helemaal goed...
Eerste keer dat ik hem erin stak kreeg is een BSOD.
Daarna maar gereboot met kaartje erin, toen werd hij wel herkend maar was hij heel lang bezig met herkennen. En werd windows schokkerig (alles reageerde om de paar seconden even niet)
Toen dit na een uur nog niet gelukt was heb ik de computer opdracht gegeven om te restarten. Bij het afsluiten stond toen 'update installeren, zet PC niet uit' ik heb hem toen ffies laten pruttelen. Na een tijdje was die boodschap weg alleen Windows bleef hangen met de boodschap Shutting down.
toen maar weer uitgezet.
Als ik nu de PC opstart werkt alles perfect maar als ik de ExpressCard erin doe word windows weer heel traag en schokkerig.

Kan iemand mij hieraan helpen?

Specs Laptop:
Een BTO 15W25+
Core2Duo 7500
Intel® 965PM / ICH8-M
Windows Vista

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lijkt me dat de expresscard zelf het probleem is. Heb je toevallig een andere expresscard om de laptop uit te sluiten?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
nee helaas

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
Na getest te hebben in een XP dualboot blijkt dat het aan vista ligt. (XP werkt perfect)
Nu heb ik geprobeerd om de drivers in apparaat beheer te verwijderen (ook in safe mode) maar hier lijkt hij op vast te slaan (hij blijft er eeuwig op pruttelen).
Iemand anders nog mogelijkheden hoe ik dit kan maken (zonder Vista opnie te installeren)?

Alvast Bedankt!

Verwijderd

Lijkt een driverprobleem, is de driver signed en WHQL tested? Zo niet, kan het best zijn dat de driver voor dat ding gewoon niet goed werkt onder Vista. Als code op kernel-niveau (zoals een driver) slecht functioneert kan dat je hele systeem blokkeren.

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
maar hij heeft wel de driver gebruikt die bij Vista is ingebakken.

Ik heb hier wel een driver liggen van de fabrikant die ik voor XP heb gebruikt. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid geïnstalleerd omdat dan de card aangesloten moet zijn en dan is ie weer niet vooruit te branden

[ Voor 62% gewijzigd door DMP.cc op 11-11-2007 10:56 ]

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Topicstarter
ik heb nu de vista drivers gevonden maar ik krijg ze niet geïnstalleerd.
Vista blokkeert het herinstalleren of verwijderen van de huidige drivers in het apparaat beheer.
zijn er andere manieren om de driver uit te schakelen zodat ik de goeie kan installeren? (safe mode werkt ook niet) |:(
Pagina: 1