Toon posts:

Wireless traag, wired niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Overal waar je linksys leest, moet sitecom staan 8)7

Mijn eerste TS (zelfs m'n 1e post hierzo :) ), hopen dat ik het goed doe.

Mijn situatie: vandaag hebben we van Orange onze internetverbinding gekregen. Bij onze Livebox (dat ook als modem fungeert) hebben we ook een Linksys 160 wireless router. De Linksys mag geen DCHP baas spelen, alles gaat via de Livebox. Alle IP adressen zijn ook via de Livebox geregeld. :)

Nu heb ik de volgende situatie:
Als ik via de Livebox of de Linksys met een draadje internet, dan gaat het allemaal lekker snel, maar als ik via de Linksys wireless wil internetten op de laptop, dan gaat het enorm traag: site's worden heel traag geladen, time-out's, MSN berichten komen niet door, noem maar op.

Wat kan ik hieraan doen? De Livebox en de Linksys hebben allebei de laatste firmware erop zitten.

(Nu maar hopen dat jullie voldoende info hebben, en dat m'n TS goed is :) )

Edit om ~14:50:

Ik heb Windows XP Pro SP2 op m'n laptop staan. Laptop is een ACER Aspire 5633WLMi met 2GB RAM en 120GB HDD (er zijn verschillende versies van :P ). Intel Pro Wireless 3956ABG is de wireless LAN adapter.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 16:22 ]

Verwijderd

Wireless he.. haha. nee, je zou kunnen kijken met netstumbler welke andere wireless verbindingen er in de buurt zijn dit tooltje is gratis te downloaden. Als je dan de netwerken hebt gevonden ga je kijken op welke kanalen deze zitten stel je SITECOM dan in op een kanaal dat je niet of nauwelijks in je luist ziet staan

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Is het niet zo dat de LiveBox een modem, router en accespoint in één is? Waarom gebruik je dan nog een extra router met accespoint? Of ben ik nu in de war met een andere look-a-like Livebox achtig apparaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
@ knoak: Heel veel channel 11's hier in de buurt, ik zit nu op 7 en geen problemen :)

@ _Dune_: jep, daarom staat de DCHP ook uit ;)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb zelf ook orange adsl familie.

de wireless functie van orangelivebox is heel slecht.
geen of slecht bereik en werkt met weinig apparatuur.
ik heb een linksys 54g wireless acces point erop gegooit en werkt super in die combinatie.

wrm je verbinding wegvalt of heel sloom is probeer je laptop eens een vast ip te geven en vast dns adres ik had zo;n probleem met me gewone desktop pc.

netwerk werkte goed maar internet viel steeds weg.

Verwijderd

Your welcome ;)
Pagina: 1