Ik heb een 2003 Small Business Server staan. Ik heb exchange draaien met een tweetal domeinen, namelijk domein1 en domein2. Domein1 is een domein wat alleen wordt gebruikt voor de interne gebruikers (geen vragen). Domein2 wordt door een vijftal gebruikers gebruikt in Indonesie. Zij hebben het probleem dat de SMTP service geleverd door hun internetprovider erg slecht en onbetrouwbaar is om één of andere reden (niet bekend).
Mijn vraag is het volgende; Ik wil in hun Outlook clients mail.domein2.com ook gebruiken als SMTP server. Ik krijg dit niet voor elkaar en ik krijg op internet ook niet de goede helpfiles te pakken.
Kan iemand mij helpen. Hoe kan ik veilig de SMTP server van Microsoft configureren, zodat ik deze van extern kan gebruiken.
Alvast vriendelijk bedankt.
Bart Schraven
Mijn vraag is het volgende; Ik wil in hun Outlook clients mail.domein2.com ook gebruiken als SMTP server. Ik krijg dit niet voor elkaar en ik krijg op internet ook niet de goede helpfiles te pakken.
Kan iemand mij helpen. Hoe kan ik veilig de SMTP server van Microsoft configureren, zodat ik deze van extern kan gebruiken.
Alvast vriendelijk bedankt.
Bart Schraven