Toon posts:

hete kaart (ATI Radeon 9700 pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een raar patroon van streepjes op mijn beeldscherm. Nu heb ik niet écht verstand van hardware, maar in combinatie met de melding 'Alert: Previous Fan Failure' kon ik nog net bedenken dat mijn grafische kaart misschien oververhit is geraakt.

Nu heb ik mijn huis-tuin-en-keuken-ventilator op mijn opengeschroefde kast gezet en EUREKA, hij doet het weer.

Mijn vraag: Hoe kan ik aan een nieuwe ATI Radeon 9700 PRO (AGP) kaart komen?
Ik heb overal (op internet en bij computerwinkels) gezocht, maar geen resultaat... :?
Ik geloof dat ze niet meer gemaakt worden...

Alvast bedankt!!

Gr, Bas

Verwijderd

De foutmelding lijkt erop te duiden dat de fan van je videokaart kapot is, wat ook direct oververhitting veroorzaakt. Schroef een andere ventilator op het koelblok, of zet een andere videokaartkoeler op de kaart, en je problemen zijn voorbij :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer 'm eerst even goed schoon te maken, bij zo'n oude kaart kan het goed zijn dat die fan vol met stof zit

Rail Away!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 09:19
klopt, zon kaart verkopen ze al 2 jaar niet meer :P
maar er is zeker iets te vinden op V&A voor weinig met zelfde of betere prestaties :
zoek maar naar nvidias zoals de 6600GT of de 6800GT
of ati de x800 serie zoals de x800pro en de x800xt

denk dat je dan rond de 50 euro zit...
Andere optie is zon Artic vervangkoeler kopen (als je koelertje echt kaduk is) maar dan zit je ook alweer op 15 euro ofzow, dus dan zou je beter zon 2de hands kaartje kunnen kopen...

Verwijderd

Topicstarter
oke thanx. stof verwijderen helpt niet. en 9600 pro geeft geen beeld. Ga eens een Nvidia proberen dan.

later

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:32:
oke thanx. stof verwijderen helpt niet. en 9600 pro geeft geen beeld. Ga eens een Nvidia proberen dan.

later
Werkte de ATi Radeon 9600 Pro voorheen wel? En in een ander systeem? Niet om het één of ander maar als een andere kaart 'opeens' ook niet meer werkt kan er meer aan de hand zijn ;).

Zowel nVidia als ATi hebben overigens nog wel wat nieuwere kaarten met AGP uitgebracht. Wellicht kun je in Tweakers.net - Vraag & Aanbod een leuke kaart op de kop tikken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1