Situatie:
Enkele medewerkers moeten vanaf ons netwerk een verbinding kunnen maken met een Citrix published application, die draait op het netwerk van een instelling waarmee we samenwerken. Dit gebeurt via Citrix Web Access. Tot zover niks geks.
Wij gebruiken in ons netwerk automatische proxy-configuratie via WPAD. Onze config-file bevat eigenlijk helemaal geen spannende dingen:
- al het verkeer naar private- of localhostadressen gaat niet naar de proxy.
- al het overige HTTP-verkeer gaat via de proxy
- al het overige HTTPS-verkeer gaat via de proxy
- al het overige FTP-verkeer gaat vvia de proxy.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
Als ik IE ingesteld laat staan op configuratie via WPAD, kan ik niet verbinden met de Citrix-server op het andere netwerk. Ik kom wel netjes op de Web Interface, kan ook gewoon inloggen op de Web Interface en vervolgens de applicatie selecteren. Dan start de Citrix web-client en deze komt (vrij snel) met de volgende foutmelding: "Cannot connect to the Citrix Presentation Server. The Citrix SSL server you have selected is not accepting connections.".
Als ik vervolgens in IE handmatig de proxy-server instel (voor alle protocollen dezelfde proxy, proxy niet gebruiken voor lokale adressen), dan werkt het probleemloos.
Er ontbreekt waarschijnlijk dus iets in onze config-file (PAC), maar wat? Zoeken hier op GoT, Google en bij Citrix heeft tot nu toe nog niet echt iets bruikbaars opgeleverd. Iemand een gouden tip?
De config-file ziet er overigens ongeveer zo uit:
Enkele medewerkers moeten vanaf ons netwerk een verbinding kunnen maken met een Citrix published application, die draait op het netwerk van een instelling waarmee we samenwerken. Dit gebeurt via Citrix Web Access. Tot zover niks geks.
Wij gebruiken in ons netwerk automatische proxy-configuratie via WPAD. Onze config-file bevat eigenlijk helemaal geen spannende dingen:
- al het verkeer naar private- of localhostadressen gaat niet naar de proxy.
- al het overige HTTP-verkeer gaat via de proxy
- al het overige HTTPS-verkeer gaat via de proxy
- al het overige FTP-verkeer gaat vvia de proxy.
Nu loop ik tegen het volgende aan:
Als ik IE ingesteld laat staan op configuratie via WPAD, kan ik niet verbinden met de Citrix-server op het andere netwerk. Ik kom wel netjes op de Web Interface, kan ook gewoon inloggen op de Web Interface en vervolgens de applicatie selecteren. Dan start de Citrix web-client en deze komt (vrij snel) met de volgende foutmelding: "Cannot connect to the Citrix Presentation Server. The Citrix SSL server you have selected is not accepting connections.".
Als ik vervolgens in IE handmatig de proxy-server instel (voor alle protocollen dezelfde proxy, proxy niet gebruiken voor lokale adressen), dan werkt het probleemloos.
Er ontbreekt waarschijnlijk dus iets in onze config-file (PAC), maar wat? Zoeken hier op GoT, Google en bij Citrix heeft tot nu toe nog niet echt iets bruikbaars opgeleverd. Iemand een gouden tip?
De config-file ziet er overigens ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| function FindProxyForURL(url, host)
{
if (dnsDomainIs(host, ".ons.activedirectory.domein"))
{
return "DIRECT";
}
else if (isInNet(host, "10.0.0.0", "255.0.0.0"))
{
return "DIRECT";
}
else if (isInNet(host, "192.168.0.0", "255.255.0.0"))
{
return "DIRECT";
}
else if (isInNet(host, "172.0.0.0", "255.0.0.0"))
{
return "DIRECT";
}
else if (isInNet(host, "127.0.0.0", "255.0.0.0"))
{
return "DIRECT";
}
else if( url.substring(0, 5) == "http:" )
{
return "PROXY 192.168.1.15:8080";
}
else if( url.substring(0, 6) == "https:" )
{
}
else if( url.substring(0, 4) == "ftp:" )
{
}
else
{
}
} |