Toon posts:

Raar audio probleem : geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Eergisterentoen ik mijn pc afsloot wilde die voor één of andere reden niet uitschakelen. Het scherm viel uit, maar de lampjes bleven nabranden. Ik schakelde manueel uit (knop ingedrukt houden) en dacht er verder bij na.

Gisteren kon windows niet opstarten en gaf blauwe scherm foutmelding toen het uiteindelijk wel lukte. Pc startte uiteindelijk normaal op maar detecteerde geen geluidskaart... Winamp gaf de error: " Bad directsound driver.pleas install proper drivers or select another device in configuration.
error code : 88780078"

Aangezien ik dit probleem al eens voorgehad heb en het toen lag aan m'n geluidskaart die los zat, heb'k de case opengekraakt en overal een klein wrikje gegeven.

Pc opnieuw opgestart, nieuwste drivers gedownload voor geluidskaart en die geïnstalleerd. De pc herkent nu de geluidskaart opnieuw, het apparaat functioneert "normaal"; maar nog steeds heb ikgeen geluid...

Er zijn geen foutmeldingen, er komt gewoon geen geluid uit m'n boxen/koptelefoon..... (en ja mijn volume staat open :) ) Ook bij uitvoeren dxdiag lijkt alles ok, bij apparaatbeheer staat er dat alles zou moeten functioneren...

Ik heb wel ook gemerkt dat het luidspreker icoontje dat normaal rechtsonder naast het klokje staat verdwenen is.

Iemand een ideetje wat ik hier moet doen???

De geluidskaart betreft een Soundblaster audigy 2 ZS.

thx :)
xxx

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

mag ik je wijzen op de FAQ?
De groeten

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk mag u dat :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

GoT is een forum waar je antwoorden op veel vragen kunt krijgen, maar om dat in goede banen te leiden stellen we wel een paar regels. Allereerst is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar relevante informatie. Ondanks de uitgebreide topicstart is daar niets van terug te lezen hierboven. Als je dan goed gezocht hebt en niets gevonden hebt mag je een topic openen. Maar het is wel belangrijk dat je daarbij uitgebreid bent. Eerst en vooral hebben we volledige specs van de relevan te hard- en software nodig. Als we niet weten of je Windows 3.1, Vista64 of voor mijn part een BSD distro met Wine draait, en ook niet wat voor geluidskaart/chip je hebt en tenslotte welke drivers je daarvoor gebruikt, kunnen we heel weinig voor je doen - we hebben namelijk geen glazen bol :o

Bovendien is het handig als je in het juiste subforum gaat kijken. Geluidskaarten vallen onder Audio & Hifi, daar is een stuk meer kennis voorhanden dan hier in Overige Hardware.

En tenslotte doen wij Tweakers elkaar altijd de groeten, dus hoef je dat niet onderaan je posts te zetten, al helemaal niet zo uitgebreid. Wil je toch iets eronder doen, maak dan gebruik van je sig - daar is dat ding voor.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.