Problemen met sata2 schijf

Pagina: 1
Acties:

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hello allemaal , ik heb even een vraagje na een hele nacht googlen haha,.

Ik heb een pc met een asus moederbord met daar op een sata aansluiting.
Nu is de harde schijf kapot en heb ik een nieuwe gekocht een western digital 200 gig 16mb cache . deze heb ik aangesloten maar tijden de installatie van windows hoor ik de schijf continu aan en uit gaan . is dan de schijf defect ? ik heb ook al de sata2 300mb/ps met een jumpertje op 150 mb/ps gezet maar nog blijft hij continu opnieuw starten .

Tijden de windows setup komt er halverwege altijd een herstarten en ik krijg dan ook meteen de melding kan ....bestand niet vinden .

ik vraag me nu af zou deze schijf defect zijn of is de voeding van 300 watt te weinig ? als heb ik de voeding in de gaten gehouden met een meter en zie ik niet dat deze stopt.

ik hoop dat iemand een beetje kan helpen of een tip heeft.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 18:53
300W voeding is sowieso niet veel maar kan zeker genoeg zijn; hangt enorm af van wat je er verder aan hardware in hebt zitten. Zit de power/sata-kabel goed stevig aangedrukt op de schijf?

• sonyfreakje
  • Niet online
ja ik heb de data kabel al vervangen en de powerkabel zit echt stevig vast.

verder zit er 512 mb geheugen in een simpele pci express videokaart . dvd speler en dvd brander.

[ Voor 40% gewijzigd door sonyfreakje op 07-11-2007 13:44 ]

Verwijderd

Lijkt me idd een voedingprobleem, of je 'nieuwe' schijf is defect. Check met een multimeter je +5 en +12V lijnen eens tijdens dat je dat opspinnen en downspinnen hoort. En proberen met een andere voeding kan ook geen kwaad. :)

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Met Enlightenment.
Dat je een 300W voeding hebt zegt niet zo heel veel, het kan een budget of A-merk voeding zijn met de daarbij behorende verschillen.

Post eens de complete specs van je machine, maar ik verdenk idd je voeding.

• sonyfreakje
  • Niet online
Complete spec;s

Asus p5gd1 pro
Intel pentium 4 3.2 Ghz 800mhz fsb socket 754
Harde schijf is dan een Western Digital 200 gig 16mb cache 7200rpm sata2
gf 6200TC 256mb ddr tv dvi
Voeding is een : fsp group 300watt
512 mb ddr geheugen
dvd speler
dvd brander
sound on board etc.

net nog een keer geprobeerd om windows te installeren maar ik hoor idd een downspin van de harde schijf.

• sonyfreakje
  • Niet online
niemand ?

Verwijderd

Je hebt een aantal tips gekregen toch? Daar kun je denk ik mee aan de slag. Je zult wel wat tests uit moeten voeren, zonder dat blijft het gissen.
Pagina: 1