Mededeling: VIA 4.28 en Win2k is goed!!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Haai... Laat ik ook eens een goede ervaring posten. ipv een vraag :)

Niet dat dit voor iedereen geldt natuurlijk, maar voor hen die Windows 2000 draaien EN een VIA chipset hebben (AMD cpu), heb ik de mededeling dat het echt een aanrader is!!

Met de 4-in-1 driver versie 4.28 komt een geheel nieuwe versie van de IDE driver die mijn systeem snelheid een beetje heeft opgeschroeft. Ik had met sommige games (b.v. Everquest) het probleem dat als ie naar harde schijf schreef (autosave) dat het spel stokte, of zelfs enkele seconden vast stond... En omdat Everquest een online game is, saved ie bijna elke minuut... Na de VIA 4-in-1 drivers versie 4.28 geinstalleerd te hebben was dit probleem verholpen. Er zitten heel veel bugfixes in de nieuwe IDE driver voor Win2k, alsmede fixes voor AGP en andere zaken. Ik geloof niet dat de IDE driver voor Win9x drastisch veranderd is, maar als je Win2k hebt moet je het zeker eens proberen!

Ik ben absoluut tevreden over de 4.28 VIA drivers voor Windows 2000. Loste voor mij een hoop op :)

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, volgens een paar tweakers, moest je juist niet die ide busmaster drivers installeren, dus heb ik dat ook niet gedaan. :)

Ik haal nog steeds 17mb/sec zoals voorheen. >:)

btw VIA sjipsets heb je ook voor intel hoor.

Whatever.

Verwijderd

jep ikke heb het msi dual bordje met via sjipset en die 4-1 drivers werken perfect ik had met de oude nog wat probleempjes en nu draait ie super flex

mzls

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat mij een beetje zorgen baart is dat de drivers nog steeds niet op de site van VIA zelf staan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 13 februari 2001 11:18 schreef meendering het volgende:
Uhm, volgens een paar tweakers, moest je juist niet die ide busmaster drivers installeren, dus heb ik dat ook niet gedaan. :)
Mijn performance is flink omhoog gegaan. Niet zozeer in doorvoersnelheid, maar in het tegelijk benaderen van de harde schijf terwijl er ook allerlei andere activiteiten plaatsvinden.... zoals bovengenoemd voorbeeld met Everquest. DMA access is blijkbaar verbeterd, ik ben er erg tevreden over.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 13 februari 2001 11:18 schreef meendering het volgende:

Ik haal nog steeds 17mb/sec zoals voorheen. >:)

btw VIA sjipsets heb je ook voor intel hoor.
Ik had dus eerst wel die busmaster zooi geinstalleerd en het werktte toen echt voor geen meter meer... HlpDsK had precies hetzelfde...

Maar nu alles weer goed gezet en ik kan echt van alles tegelijk doen met mijn hd hoor...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, ik zal vanmiddag es ff kijken of ik de zooi aan de gang kan krijgen als ik de ide drivers installeer.

Whatever.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Het enige wat ik nog te zien krijg als ik nu win2k wil starten is een mooi blauw schermpje met daarop de melding: inaccessible boot device. En dit na installatie van de via-drivers versie 4.28.

Verwijderd

Dat probleem had ik dus ook met die nieuwe via-drivers. Was wel een beetje m'n eigen schuld...
Omdat deze IDE-drivers voor CD-rom SCSI-emuleerd (zie apparaatbeheer), konden een aantal programma's de CD-roms niet vinden. Wilde ze dus verwijderen en dat vond windows 2k niet leuk...chrash en de blauwe scherm bij opstarten...zucht gaan we weer:'(
typo's

Verwijderd

Ik draai ook win2k en 4.28 en
ik haal een prima 36 MB/s met m'n 75GXP-tje

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:50

ChUcKiE

Dus........

Met welk programmatje kun je dit eenvoudig en snel onder win2k meten??

En werken die drievrs ook samen met de onboard Promise ata100 van de Asus A7V??

Mijn Lite-On brander doet soms vreemd, vooral nadat je er een CD ingestopt hebt...dit duurt even en dan werkt ie als een trein!
Kan dit ermee te maken hebben?? Die brander hangt dus ook aan die promise uata100!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

stomme vraag misschien maar 4.28?
op via.com.tw staat 4.25b

iemand een linkje voor me naar 4.28

Maximum effort - Deadpool

• En1

En1

iemand? :?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
hmm ja misschien moet je eens op het gewone tweakers.net en dan bij de software updates kijken :+

I’m not like the OTTERS

• En1

En1

volgens mij ben ik scheel

• En1

En1

k heb ze al van iemand.. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

En ik kan de 4.28 afraden om 1 reden: Ik kan geen audio CD's meer kopieren omdat m'n IDE DVD-ROM als SCSI device wordt gezien en Nero 5.0 en WinDAC er dan niet mee over weg kunnen. Dus ik heb wel 4.28 geinstalleerd maar niet de IDE drivers ervan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

Hebbe jullie het over de 4.28 final of beta

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Beide.. De final is gewoon hetzelfde als de Beta, maar dan een officiele distributie van Via.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op mn VP6 draaien die 4.28V drivers als een zonnetje. Wel zag ik waarom er mensen een "Inaccessable bootdevice" stop krijgen: onder win2k moet je eerst de VIA IDE busdriver weggooien, daarna via PnP vindt Win2k de busdriver weer EN de IDE channels. Ik had er geen last van want mn IDE drive hangt aan de highpoint raid controller, maar heb je hem gekoppeld aan de ide controller van de south bridge dan ben je zuur.
Pagina: 1