Vanwege het aanpassen van de hardware en omdat de kernel verouderd is, wil ik mijn servertje een nieuwe kernel geven. Omdat de server op een minder toegankelijke plaats staat wil ik dit remote doen. Echter, de server is niet zo snel (Dual PPro 200, 1024 MB), het "builden" van een kernel duurt dus nog vrij lang. Daarom wil ik dit gedeelte laten doen door een snellere computer. Met google en GoT heb ik al wel gevonden dat het kan, maar nergens hoe precies. Dus hoe kan ik dat realiseren?
Mijn idee was om de volgende handleiding te volgen:
kernel compilation debian etch
Het lijkt me dat ik tot en met het configureren alles remote kan doen op de server zelf. Maar dan? Hoe zorg ik dat de snellere computer de twee volgende commando's goed uitvoert:
Welke files heeft de "build-computer" nodig om dit proces correct te laten verlopen? Ik neem aan dat ik daarna de twee .deb files weer op server zet en met dpkg -i installeer.
Of zit ik er helemaal naast en kan ik het hele proces op snellere computer doen en hoef ik alleen de .deb files naar de server te brengen om vervolgens te installeren?
Mijn idee was om de volgende handleiding te volgen:
kernel compilation debian etch
Het lijkt me dat ik tot en met het configureren alles remote kan doen op de server zelf. Maar dan? Hoe zorg ik dat de snellere computer de twee volgende commando's goed uitvoert:
code:
1
2
| make-kpkg clean fakeroot make-kpkg --initrd --append-to-version=-custom kernel_image kernel_headers |
Welke files heeft de "build-computer" nodig om dit proces correct te laten verlopen? Ik neem aan dat ik daarna de twee .deb files weer op server zet en met dpkg -i installeer.
Of zit ik er helemaal naast en kan ik het hele proces op snellere computer doen en hoef ik alleen de .deb files naar de server te brengen om vervolgens te installeren?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.