pc upgrade: celeron 2.00 ghz kan het dual channel gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 05:13
Wat ver weg wonende vrienden ga ik helpen met hun computer upgraden.
Ze hebben een celeron 2.00 ghz met 128 kb/cache.
256 MB ddr pc2700 ram
onboard G nog iets videokaart.

Ze hebben een vrij AGP slot en totaal 2 geheugensloten. Ze willen ongeveer 100 euro uitgeven. Dus ik heb ze geadviseerd een 7600gs te nemen en 1 GB ram.

Nu heb ik toegezegd dat ik het vandaag voor ze zou bestellen. 1 GB Maar ik weet eigenlijk niet of hun moederboard dual channel ondersteunt. Dan zou ik dus 2x 512 bestellen. Mijn gevoel zegt me van niet. Ik heb het nummer niet en ze zijn 1 weekje weg ik kan ze niet bereiken.

Toch wil ik het graag bestellen omdat ik bijna zeker weet dat het niet dual channel is. het moederbord zat gewoon bij de pc met die processor toen ze die kochten, dat kan toch bijna geen dual channel zijn?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Persoonlijk zou ik er niet veel geld in steken. Die celeron is best wel een redelijke bottleneck. Dus als ze een beetje willen gamen, zou ik ze laten sparen voor een beter systeem. Willen ze niet gamen, dan zou ik hier 1GB bij prikken (~45E) en het daarbij laten. :)

Of de pc dualchannel aan kan ligt aan de chipset. Dus zoek met behulp van google op het moederbord-model en kijk in de specificaties.

[ Voor 21% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2007 12:04 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-03 21:02
Je kan zowieso 2 x 512 bestellen. Aangezien wij in ieder geval niet weten wat voor mobo ze hebben, kunnen wij ook niet zeggen of deze wel of geen dual-channel ondersteund. Dual channel klinkt heel leuk, maar als je in een systeem zit als dat zij nu hebben maakt het niet zo heel veel uit. Dus dat moet geen probleem zijn.

verder zal die celeron ook niet veel bieder tov andeere processorts, een processor-upgrade is ook aan te raden. kijk eens hier in V&A of er wat voor ze is voor hun socket en anders marktplaats :+

hoop dat je er wat aan hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je ons niet vertelt over welk moederbord het hier gaat kunnen wij jou natuurlijk niet vertellen of het dual channel ondersteunt...

Verder is kan iets niet tegelijkertijd "onboard" en een "videokaart" zijn.

En als het om een intel -G chipset met integrated (is iets anders dan onboard) VGA gaat, dan is het ofwel de i845G (met single channel) danwel de i865G (met dual channel), dus dat het een -G is zegt nog niet zoveel.

Sowieso is de P4 Celeron-C uniek afhankelijk van geheugenbandbreedte, aangezien het een bandbreedte-hongerige Netburst architectuur heeft en een idioot kleine L2 cache. Het toevoegen van een losse VGA kaart (al is het een Radeon VE of GeForce2MX-200) zal gelijk de hoeveelheid beschikbare geheugenbandbreedte verdubbelen en waarschijnlijk ook prestaties verdubbelen. Maar goed, dit had je in de VB FAQ kunnen lezen, en je hoofdvraag is met zo weinig info gewoon niet te beantwoorden. Dus gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.