Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Textfield vullen met "picker"

Pagina: 1
Acties:

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 14:18

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Hallo,

Misschien een beetje een onduidelijke titel maar ik zal verder uitleggen wat ik wil.
Ik ben voor het beheer een site aan het maken waarmee textvelden kunnen worden opgeslagen in een database.
Nu wil ik dat sommige velden gevuld kunnen worden met een "optie" als ik dus een dropdown menu gebruik en ik zet daar 4 opties in kan ik handmatig geen 5de optie kiezen.

Nu zit er in die site een "mooie" date picker en dat is eigenlijk een beetje wat ik bedoel, de datepicker vult het textfield in maar je kan het zelf ook nog dingen veranderen/invullen in het veld het moet dus een voorgeselecteerde optie zijn en geen verplichting zoals een dropdown menu.

Weet iemand hoe ik dit kan doen? Eventueel net als de datapicker met een javascript?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nioet alleen je titel is onduidelijk, maar je post ook. Kan je desnoods met screenshots uitleggen wat je wilt bereiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54

Koppensneller

winterrrrrr

BtM909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:33:
Nioet alleen je titel is onduidelijk, maar je post ook. Kan je desnoods met screenshots uitleggen wat je wilt bereiken?
Ik denk dat de TS op zoek is naar een webcontrol gelijk aan de ComboBox van WinForms. Oftewel: de mogelijkheid om te kiezen uit voorgedefinieerde opties, maar ook om iets nieuws in te vullen.

@TS:

Ik denk dat je inderdaad op zoek moet gaan naar een Javascript oplossing. Dit kan eventueel met AJAX om een soort suggestbox te maken. Bij http://script.aculo.us hebben ze mooie voorbeelden met code!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20

Cyphax

Moderator LNX
BtM909 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:33:
Het lijkt alsof ie een combobox wil maken: een textbox met een pijltje rechts van een drop-downbox om opties te kunnen kiezen.
Dat is niet een standaardmogelijkheid. Je zou zelf zo'n control in elkaar moeten zetten. Of het op een iets andere manier oplossen. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/forms/combo.html

Een voorbeeld van wat jij volgens mij precies zoekt vind je hier

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 07-11-2007 11:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt het volgende doen :
- Een dropdown (select) vullen met options uit de database
- Een icoontje naast de dropdown zetten met een plusje bijv., die maak je clickable
- Als je klikt op t icoontje krijg je een popupje waarin je een nieuwe optie kunt invoeren
- Je slaat de optie op in de database (dat doet de pagina in de popup dus)
- Je stuurt de naam en het id (bijv. het mysql_insert_id() wat je terug kan krijgen) terug naar de pagina van waaruit de popup is aangeroepen (window.opener)
- Je plaatst de aangemaakte optie erbij in de bestaande select en zorgt dat deze nu de focus heeft

Dat lijkt me een makkelijke oplossing voor je probleem en het is vrij flexibel, succes.

• MasterL

MasterL

Topicstarter
Ik bedoel dus de 3de optie van Cartman.

Afbeeldingslocatie: http://crew.scooter-freaks.nl/luuk/picker.JPG

Hier kan je zien wat ik bedoel.
- Bovenaan kan je random iets invullen in een textveld
- door op het icoon ernaast te klikken krijg je een popup waarmee je veld kan vullen

Dit werkt hier goed voor datums maar ik zou graag net zoiets willen maken, ik heb namelijk nog z'n textveld met naam invuller daar zou ik graag z'n menu voor willen maken.

Iemand die mij een zetje in de juiste richting kan geven?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:20

orf

code:
1
document.getElementById('tekstveld').value = 'je naam';

Volgens mij is dit alles wat je nodig hebt.
Vanuit een popup is de aanroep iets anders, maar daar kun je op Googlen (window.opener).

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 07-11-2007 13:30 ]

• MasterL

MasterL

Topicstarter
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn meer informatie hierover te geven?
Ik ben namelijk niet echt een webdisgner ik doe dit er beetje bij.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat is nou net niet de bedoeling van dit subforum (en het forum in 't algemeen).

Schrijf even de stappen uit die je wilt uitvoeren en ga per stap bepalen of je het kan, zo ja bouw het dan meteen; zo nee: zoek dat ene stapje op. En ga zo verder ;)

Als je zelf niet met een voorzet komt, gaat dit topic anders dicht.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1