Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JS] Opera resized element niet na removeChild

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hoi,

Ik ben bezig met een formuliertje waar iemand d.m.v. het klikken op een plus en een min veldjes kan toevoegen en verwijderen. Dit werkt prima, zowel in IE, Firefox als Opera.

Echter, in Opera gaat het element (de ol) waarin de veldjes (li's) worden neergezet niet verkleinen als je velden hebt verwijderd. De pagina is hier te zien. Als je een paar keer op de + klikt, en dan de onderste weghaalt, krijg je hier een witregel te zien. In IE en Firefox resized hij automatisch terug. Ik voer op dat punt een removeChild uit. De code is deze:

code:
1
2
3
4
5
6
function delProgram(number) {
    var dagprogramma = document.getElementById('dagprogramma');
    var li = document.getElementById(number);
    dagprogramma.removeChild(li);
--knip--
}

(in het gedeelte dat is weggeknipt staat een stuk code waar hij weer een min-knop zet achter het laatste veldje in de rij)

Ik heb hier en op Google gezocht naar Opera, bug, shrink, li, ol, resize etc etc maar helemaal niets nuttigs kunnen vinden. Hoe kan ik dit oplossen?

ik heb trouwens de code hiervan even uit de originele site gehaald omdat die op een server met een password staat, dus het kan zijn dat de code niet helemaal compleet is, maar dan is het gewoon niet relevant

[ Voor 9% gewijzigd door Peedy op 07-11-2007 11:33 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Wat gebeurd er als je een snelle display:none display:block doet?

• Peedy
Heb er
code:
1
2
dagprogramma.style.display="none";
dagprogramma.style.display="block";

bij ingezet, maar dat haalt helaas niets uit.

Ik heb trouwens ook geprobeerd om de style.height=10px in te stellen. Als ik dit probeer, doet hij het één keer wel, maar als je dan weer een toevoegt en verwijderd, doet hij het niet meer. Ik heb het er nu bij in gezet, je kan het zelf even testen. Enig idee?

[ Voor 48% gewijzigd door Peedy op 07-11-2007 15:18 ]

• Peedy
Ik kom er net achter dat het alleen onder Opera 9.24 en hoger voorkomt. Onder 9.00 doet hij het prima... ik heb de vraag ook op het Opera forum gepost.

[ Voor 35% gewijzigd door Peedy op 07-11-2007 19:16 ]

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 14:24

Toolskyn

€ 500,-

Ik neem aan dat je het ondertussen al hebt opgelost? Want ik heb hier geen enkel probleem. Zowel Opera als Firefox als IE doen precies hetzelfde.

gewooniets.nl

• Peedy
Heb het nog niet opgelost onder 9.24 en later. Welke Opera draai jij?

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
kun je niet eerst het te verwijderen element op display:none zetten waarna je het pas verwijdert? (zelf niet geprobeerd)

• Peedy
Dan gebeurt exact hetzelfde. Ook als ik de removeChild even uitcomment (en de display none erin hou), krijg je esthetisch gezien hetzelfde effect alleen wordt het li element dan niet via DOM verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Peedy op 08-11-2007 14:25 ]

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 14:24

Toolskyn

€ 500,-

Peedy schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:07:
Heb het nog niet opgelost onder 9.24 en later. Welke Opera draai jij?
9.24 ;)

gewooniets.nl

• Peedy
Ah ik had verkeerd gekeken. Iemand op het Opera forum confirmed ook dat het onder 9.24 wel werkt. Het probleem doet zich dus alleen voor onder Kestrel.
Pagina: 1