E4500 op P5LD2 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Op dit moment ben ik aan het werken in een computerwinkel, voor mijn stage. Een man vroeg om zijn BIOS te laten flashen van z'n P5LD2 zodat hij er een E4500 op kon zetten. Na dit gedaan te hebben deed de E4500 het alsnog niet. Resultaat; geen beeld en geen piep. Ik heb opgezocht of deze processor op dit moederbord kon na de update en dit bleek te kloppen. De BIOS batterij heb ik er al uitgehaald en dergelijke pogingen maar het helpt niet.

De processor werkt 100% zeker want deze heb ik getest op een ander moederbord.

Wat doe ik fout?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En met een andere processor (P-4 of P-D) in het P5LD2 moederbord werkt het wel na de flash? :)

[ Voor 15% gewijzigd door _the_crow_ op 07-11-2007 11:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TweakerDwayne
Ja. De Pentium D die die in de computer oorspronkelijk zat werkt nog steeds nu. Met deze processor op het moederbord heb ik ook de BIOS geflasht.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat de PCB revisie van het mobo de juiste is?
Zo te zien op de Asus site moet dat nl. minimaal rev. 2.01G zijn voor de E4500
(icm. min. bios versie 1902).

http://support.asus.com.t...ame=P5LD2&SLanguage=en-us

• TweakerDwayne
Dit moederbord heeft Rev. 1.02. Helaas voor meneer gaat dit dus niet door. Ik heb het vermoeden dat hij met opzet dit heeft verzwegen na het zelf geprobeerd te hebben.

Bedankt voor de hulp.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

TweakerDwayne schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:40:
Dit moederbord heeft Rev. 1.02. Helaas voor meneer gaat dit dus niet door. Ik heb het vermoeden dat hij met opzet dit heeft verzwegen na het zelf geprobeerd te hebben.
Waarom zou hij dat verzwegen hebben? Nu moet hij arbeidsloon betalen. Ik denk niet dat hij dat het leuk vindt, dat het niet kan en hij er toch voor moet betalen. Dus het lijkt me sterk dat hij dat van te voren wist.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TweakerDwayne
Er komen hier vaker klanten die zo doen. Hij heeft het waarschijnlijk zelf geprobeerd, het is niet gelukt dus komt hij naderhand hier zodat wij het recht kunnen zetten. Nu het niet lukt zal je zien dat de klant zegt; Maar jullie zeiden dat het zou lukken! (wat we niet hebben gegarandeerd). Meestal proberen ze onder het betalen uit te komen. Arbeidsloon hoeft hij niet te betalen; slechts 15 euro voor het flashen. Het komt ook voor dat klanten ons de schuld geven van iets wat ze van tevoren kapot hebben gemaakt.

Ongeacht hoe het zit, wat de klant wil is niet mogelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerDwayne op 07-11-2007 11:59 ]

Pagina: 1