Online Muziekservertje voor privégebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Hallo,

Ik zit een beetje met het probleem dat mijn muziek altijd op de server staat van ons huishouden, voor broertje en papa. Nu, het probleem ligt 'm dat ik vaak ergens anders zit of op een ander draadloos netwerkje, op zich geen probleem, kan ik nog altijd via LAN mijn laptop (thuis weliswaar) aan de andere router hangen en dan heb ik terug muziek lokaal ter beschikking. Maar nu zocht ik eigenlijk een soort music-server, die gewoon een online interface biedt, met de mogelijkheid om een liedje te streamen. Ik heb Telenet Express Net, en mij lijkt het dat je daar met een klein beetje geduld toch goed moet mee kunnen upstreamen... don't shoot me if i'm wrong ...

Shoutcast leek me wel wat, maar daar heb je altijd een playlist die wordt afgewerkt, ik had graag iets gehad waarmee ik via een browser gewoon een bibliotheek krijg te zien ofzo, of nog beter, gewoon rechtstreeks een soort van onlinelibrary voor winamp of een compatibele speler.

Icecast idem dito...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 20:37
Je kunt in winamp ook de netwerkschijf toevoegen aan je library :). Je maakt dan nog een extra view aan waarin je aangeeft dat je enkel de muziek van die netwerkschijf wilt laten zien in die view, zodat je ook alleen de muziek lokaal van je laptop nog afzonderlijk kan zien! :)

Zal straks even een uitgebreidere post plaatsen..

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Als ik daar ooit eens in slaagde om dat op te zetten, het principe vond ik zo al heel interessant, i love to experiment, maar god, ik weet niet op wat je allemaal moet letten en hoe en wat en alles... en hoe je er aan begint. En don't shout "google is your friend", tis ook mijn vriend, maar hij moet het iets simpeler uitleggen ;)
robbierzz schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:37:
Je kunt in winamp ook de netwerkschijf toevoegen aan je library :). Je maakt dan nog een extra view aan waarin je aangeeft dat je enkel de muziek van die netwerkschijf wilt laten zien in die view, zodat je ook alleen de muziek lokaal van je laptop nog afzonderlijk kan zien! :)

Ik veronderstel dat je dan verdergaat op het feit dat ik een VPN zou opzetten he ?

[ Voor 37% gewijzigd door HyperBart op 07-11-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor server gebruik je?

Voor zowel Windows als Linux zijn goede VPN servers beschikbaar die niet eens moeilijk in te stellen zijn.

Mocht je dat te lastig vinden dan kun je ook eens kijken naar Hamachi, dat is een beetje VPN voor dummies (en er zit geen beveiliging op waardoor het voor gevoelige gegevens niet echt bruikbaar is, maar voor thuisgebruik perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Evt. kan je zelfs 'n webservertje installeren op je webserver, en daar de muziek map (met htaccess kan je er een wachtwoord op zetten) op delen. Dan kan je gewoon via een webbrowser jouw muziek/overige bestanden, en kan je ook meteen alle nummers er vanaf streamen met een fatsoenelijke media player. Een van de simpelste oplossingen die ik voor je kon bedenken.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
robbierzz schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:37:

Klopt, je kunt gewoon een playlist maken, deze in je gedeelde map zetten, en met winamp deze openen als playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:43:
Wat voor server gebruik je?

Voor zowel Windows als Linux zijn goede VPN servers beschikbaar die niet eens moeilijk in te stellen zijn.

Mocht je dat te lastig vinden dan kun je ook eens kijken naar Hamachi, dat is een beetje VPN voor dummies (en er zit geen beveiliging op waardoor het voor gevoelige gegevens niet echt bruikbaar is, maar voor thuisgebruik perfect).
Windows Server 2003 Std

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

\[2003]Howto: Setup VPN server

Mocht je er hiermee niet uitkomen kun je eens kijken naar Hamachi (dat heb je echt in 5 min opgezet) en anders kun je het altijd nog eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:57:
\[2003]Howto: Setup VPN server

Mocht je er hiermee niet uitkomen kun je eens kijken naar Hamachi (dat heb je echt in 5 min opgezet) en anders kun je het altijd nog eens vragen.
Owh, hier heeft google me nooit op gewezen, maar dit is eig wel exact wat ik nodig had. Ga ik me nog eens mee amuseren (eerst nog een testje afleggen vrijdag, dus dit is een uitkijkpuntje 8)7 )
XippIX schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:46:
[...]

Klopt, je kunt gewoon een playlist maken, deze in je gedeelde map zetten, en met winamp deze openen als playlist.
Over het internet ? dankan je toch geen shared folders accessen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:01:
Over het internet ? dankan je toch geen shared folders accessen ?
Als 't goed is niet. Maar via een VPN is 't wel veilig te doen :)
Comgenie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:44:
Evt. kan je zelfs 'n webservertje installeren op je webserver...
Dan kun je ook Jinzora erop zetten. Heeft wel PHP nodig. Draait hier op een Linux servertje met MPD geïnstalleerd, da's handig want dan kun je behalve streamen ook afspelen op de server zelf (aangekoppeld op de versterker).

[ Voor 22% gewijzigd door benoni op 07-11-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Winamp 5.5 heeft Winamp Remote in zich. Ooit daar aan gedacht? :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Jinzora, dat is 100% wat je zoekt!
Jinzora :: Your Digital Media - Anytime, Anywhere

Jinzora enables you to stream your digital music and videos to any internet connected computer using a web browser.

What Jinzora can do for you.
Streaming your media with Jinzora gives you quick and easy access to your online music collection from any internet connected computer. Have a large CD or mp3 collection? Use Jinzora to organize and then access your collection from anywhere. Want to play your digital music on your home stereo? Connect your pc to your home stereo and use the Jukebox features of Jinzora to play your music. Play in a band? Use Jinzora to share your music with the world.

Why is Jinzora better?
Standard media players like iTunes, MusicMatch and Windows Media Player only allow you to manage your music and videos on a single computer. Jinzora allows you to manage and access your media from any internet connected computer anywhere you are and provides a much richer set of tools to manage your collections.
Compare us to the rest!

How?
Download and install Jinzora, import and organize your digital music and video collection, and you are ready to go!

It's your media, Free It!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:35
VibeStreamer is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
benoni schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:03:
[...]

Als 't goed is niet. Maar via een VPN is 't wel veilig te doen :)

[...]

Dan kun je ook Jinzora erop zetten. Heeft wel PHP nodig. Draait hier op een Linux servertje met MPD geïnstalleerd, da's handig want dan kun je behalve streamen ook afspelen op de server zelf (aangekoppeld op de versterker).
Linux daar ga ik voorlopig nog niet op opverschakelen, en php is weer een andere weg inslaan, naar de toekomst toe wil ik met webservers opzetten enzo wel eens gaan experimenteren, maar ik wil daar eerst wat schoolse ervaring mee opdoen, maar toch heel hard bedankt ! Dit topicje gaat naar mijn bookmarks, want ik heb hier al toepassingen en oplossingen voor verscheidene dingen !
Outerspace schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:04:
Winamp 5.5 heeft Winamp Remote in zich. Ooit daar aan gedacht? :)
Neen, dat kende ik niet, niets van tegengekomen.
Ik kijk het even na !

Jinzora ook ! en vibestreamer ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Winamp Remote is echt de max ...

Je WinAmp programma wordt geemuleerd in je browser ... In je WinAmp op de remote pc laadt je de stream die van je eigen pc komt, en in het browserscherm kan je kiezen welk nummer wordt afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Even een vraagje naar die howto voor vpn toe:

Hoe komt het dat je twee nic's nodig hebt ? In het hele topic wordt er maar één gebruikt, of ik heb even verkeerd gelezen. Blijkbaar hangt ééntje op het internet, en ééntje op het lokaal, maarreee, als ik dus mijn server achter een router heb hangen, hoe gaat dat dan ? Die server heeft IP 192.168.1.254, dan moet ik eigenlijk toch maar gewoon poort 1723 forwarden he ?
EDIT: ik heb even een topic gestart ivm VPN en hoe en wat en dat kan je vinden op http://gathering.tweakers...message/29046409#29046409
bartgabriels schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:18:
Winamp Remote is echt de max ...

Je WinAmp programma wordt geemuleerd in je browser ... In je WinAmp op de remote pc laadt je de stream die van je eigen pc komt, en in het browserscherm kan je kiezen welk nummer wordt afgespeeld.
Dus eigenlijk speelt hij het stilletjes af op de server, en de audio wordt gewoon gestreamed... ?
Even ter info: ik gebruik geen ENKELE library, mijn muziek staat gewoon schoon gesorteerd op [ARTIEST] - [TITEL] en mijn ID3 tags zijn gewoon allemaal blanco op de artiest en titel na die exact hetzelfde zijn als de bestandsnaam (licht freaky, ik weet het... , maar soms hoort een liedje eens daarbij, en dan weer daarbij, ik wou gewoon alles volledig correct hebben O+ )

[ Voor 97% gewijzigd door HyperBart op 07-11-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 16:13
Wat ook een handige is Orb. Hier kan je ook je foto's mee sharen, filmpjes en je kan kiezen in wat voor mediaplayer hij ze moet afspelen. Bij mij op mijn werk is het niet mogelijk om te streamen maar dmv de flashplayer van orb kan ik toch mijn eigen muziek luisteren.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorius737
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 22:20
HyperBart schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:15:
[...]
Linux daar ga ik voorlopig nog niet op opverschakelen, en php is weer een andere weg inslaan, naar de toekomst toe wil ik met webservers opzetten enzo wel eens gaan experimenteren, maar ik wil daar eerst wat schoolse ervaring mee opdoen, maar toch heel hard bedankt ! Dit topicje gaat naar mijn bookmarks, want ik heb hier al toepassingen en oplossingen voor verscheidene dingen !
Ehm php server op windows is ook heel simpel , er is daar een tooltje voor instelleert apache , Mysql en php in 1 keer XAMPP

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:23
Als je VPN te ingewikkeld vindt, is het waarschijnlijk geen oplossing voor je, maar ik luister op mijn werk (windows) in foobar via samba over ssh naar mijn mp3's thuis (linux).

Voor wie het ook wil proberen, dit verhaaltje is erg handig: http://www.blisstonia.com/eolson/notes/smboverssh.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De makers van de Squeezebox bieden de bijbehorende serversoftware Slimserver gratis aan op http://www.slimdevices.com/su_downloads.html
meuk: SlimServer 6.5.3

Zie voor diverse screenshots deze review onderaan: http://www.pocketnow.com/...al_print&t=reviews&id=754

Afbeeldingslocatie: http://www.slimdevices.com/images/sb3_front_200.jpg

Dit is volgens mij precies wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Okéé, nu heb ik al heel wat en al deze dingen hou ik in mijn achterhoofd. Het is me ondertss gelukt om een VPN op te zetten (ben heel trots 8) ) maar eigenlijk was het poepsimpel....

Bedankt voor de vele reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmmm, ik heb nu ondertussen dat VPN wel opgezet, maarre, echt soepel draait muziek toch niet altijd. is mijn upload te traag dan? Ik ben belg en heb Telenet ExpressNet, 10Mbit down, 256Up, en dit via coax.

Als ik een vpn'tje leg, dan hakkelt er vaak iets, is dit op te lossen met één van de streaming servers die jullie hier gezet hebben? Wordt daar eerst een stuk gecached VOOR het afspelen, of hoe ?
Victorius737 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:51:
[...]

Ehm php server op windows is ook heel simpel , er is daar een tooltje voor instelleert apache , Mysql en php in 1 keer XAMPP

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
Ik heb nu ondertussen die XAMPP geïnstalleerd, maar ik weet niet waar ik jinzora kan plaatsen en dvoor zover ik iets vind is het altijd als je linux gebruikt icm een andere alles in één package.

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 08:32
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:45:
Hmmm, ik heb nu ondertussen dat VPN wel opgezet, maarre, echt soepel draait muziek toch niet altijd. is mijn upload te traag dan? Ik ben belg en heb Telenet ExpressNet, 10Mbit down, 256Up, en dit via coax.
Ik gebruik zelf ampache (www.ampache.org). Ik draai zelf weliswaar Debian (linux) maar het werkt ook onder windows dus dat moet geen probleem voor je zijn. Mijn upload snelheid is wel wat hoger dan de 256 van jouw (1mbit hier) maar afhankelijk van de mediaspeler die je gebruikt kun je de cache natuurlijk hoger instellen. Tevens heeft ampache de mogelijkheid om te downsamplen. Zelf nog nooit hoeven gebruiken maar het komt erop neer dat juist mensen die een lagere upload hebben nog overal van hun muziek kunnen genieten. Je muziek wordt namelijk met een lagere bitrate verstuurt. Jouw 256kbit mp3tje wordt vrolijk op een lagere bitrate verstuurd waardoor je ook met 256 kbit lijntje buitenshuis kan dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Het probleem is, webservers opzetten, PHP hier en daar, IIS, apache zo, MySQL erbij, dat zijn allemaal dingen die far boven mijn klak gaan :'(

Ik wil eigenlijk gwn weten, waar ik die jinzora folder moet zetten zodat als ik naar localhost in ff of ie ga dat dan dat vooruit komt ipv de admin panel van xampp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:35
Bij VibeStreamer hoef je alleen maar een poort open te zetten, en dan kan je er vanaf je browser bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je toch Hamachi? Dat werkt super eenvoudig en hoef je niets aan te passen aan je huidige setup die lokaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Windows Server Enterprise (Standaard neem ik aan ook) 2003 heeft standaard VPN functionaliteit aanboord, RRAS installeren is al voldoende. Zorg wel dat je de goede netwerkkaart selecteerd voor de verbinding O-) dat probleem had ik.

VPN draait hier nu als een 8)...

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:08:
Het probleem is, webservers opzetten, PHP hier en daar, IIS, apache zo, MySQL erbij, dat zijn allemaal dingen die far boven mijn klak gaan :'(
Tsja, je wil nu eenmaal ook iets wat niet 1-2-3 kan. Je zult dus wel eea /moeten/. Bovendien lijkt me dat die WinServer2003 ook niet geheel legaal is ;) en bovendien redelijk overkill. Even wat met Linux en VPN spelen is echt zo ingewikkeld niet hoor. Gewoon doen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Brent schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:46:
[...]

Tsja, je wil nu eenmaal ook iets wat niet 1-2-3 kan. Je zult dus wel eea /moeten/. Bovendien lijkt me dat die WinServer2003 ook niet geheel legaal is ;) en bovendien redelijk overkill. Even wat met Linux en VPN spelen is echt zo ingewikkeld niet hoor. Gewoon doen.
Wie zecht dat hij hem niet via school (MSDNAA) heeft gehaald? Zie namelijk in zijn profiel staan dat hij in opleiding is. Zelf heb ik ook via MSDNAA al wat software gehaald :).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Comgenie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:44:
Evt. kan je zelfs 'n webservertje installeren op je webserver, en daar de muziek map (met htaccess kan je er een wachtwoord op zetten) op delen. Dan kan je gewoon via een webbrowser jouw muziek/overige bestanden, en kan je ook meteen alle nummers er vanaf streamen met een fatsoenelijke media player. Een van de simpelste oplossingen die ik voor je kon bedenken.
Ja dat is leuk maar het mag niet hè ;) dan deel je muziek die ze kunnen downloaden. Niet alleen streamen.
Zowiso is streamen ook wel eens problematisch ivm buma rechten

en nog iets.. over hamachi.. ik weet niet of jullie dat aan de praat krijgen maar bij mij is het zo traag als dikke stront in een trechter

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Brent schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:46:
[...]

Hola :*) zoals jouw onderbuur al zegt (mooi opgezocht trouwens ;) ) ben ik idd nog student, probeer ik zoveel mogelijk zelf te leren en heb ik Windows 2003 volledig gratis.
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:52:
[...]

Ja dat is leuk maar het mag niet hè ;) dan deel je muziek die ze kunnen downloaden. Niet alleen streamen.
Zowiso is streamen ook wel eens problematisch ivm buma rechten

en nog iets.. over hamachi.. ik weet niet of jullie dat aan de praat krijgen maar bij mij is het zo traag als dikke stront in een trechter
Buma ? nooit van ghoord, lang leve belgie ;) en hier mag dat wel denk ik...
streamen mag he, je beperkt het voor jezelf...

VPN werkt trouwens ! Maar ik blijf met het probleem zitten van het hakkelen en dat is net het stomme !

En nog even: ik heb dus nu een PHP, mySQL en de hele mikmak via xampp, maar nu is de vraag, waar die jinzora folder gooien ?

[ Voor 35% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streamen mag in nederland ook niet zomaar. Daar moet je buma stem rechten voor kopen. Ik mocht mijn eigen muziek nog niet eens online zetten. Verdiende er niets mee, maar kreeg meteen een brief op de deur en me mailbox werd volgespamd, 1 mailtje voor 1 liedje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:58:
streamen mag in nederland ook niet zomaar. Daar moet je buma stem rechten voor kopen. Ik mocht mijn eigen muziek nog niet eens online zetten. Verdiende er niets mee, maar kreeg meteen een brief op de deur en me mailbox werd volgespamd, 1 mailtje voor 1 liedje..
Tja, bij mij op die server komen ze dan niet, want ze kunnen het toch niet zien, aangezien er bij die streamservers toch een username en pwd gebruikt wordt? en die directory staat toch niet online?

Iemand een hintje ivm die folder van jinzora ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HyperBart schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:34:
Hallo,

Ik zit een beetje met het probleem dat mijn muziek altijd op de server staat van ons huishouden, voor broertje en papa. Nu, het probleem ligt 'm dat ik vaak ergens anders zit of op een ander draadloos netwerkje, op zich geen probleem, kan ik nog altijd via LAN mijn laptop (thuis weliswaar) aan de andere router hangen en dan heb ik terug muziek lokaal ter beschikking. Maar nu zocht ik eigenlijk een soort music-server, die gewoon een online interface biedt, met de mogelijkheid om een liedje te streamen. Ik heb Telenet Express Net, en mij lijkt het dat je daar met een klein beetje geduld toch goed moet mee kunnen upstreamen... don't shoot me if i'm wrong ...

Shoutcast leek me wel wat, maar daar heb je altijd een playlist die wordt afgewerkt, ik had graag iets gehad waarmee ik via een browser gewoon een bibliotheek krijg te zien ofzo, of nog beter, gewoon rechtstreeks een soort van onlinelibrary voor winamp of een compatibele speler.

Icecast idem dito...
Ik vond Zina altijd wel relaxt. Je hebt een webservertje nodig met php, maar dat kun je natuurlijk ook wel op die thuisserver installeren als het er niet opstaat. Het maakt dan automatisch playlisten aan per map en je kan ook zelf eigen playlisten maken (webbased).

http://www.pancake.org/zina

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:08:

Ik wil eigenlijk gwn weten, waar ik die jinzora folder moet zetten zodat als ik naar localhost in ff of ie ga dat dan dat vooruit komt ipv de admin panel van xampp
Maar ook al krijg je jinzora werkend heb je nog altijd de limiet van je upstream of niet? Misschien toch een idee om even wat tijd in de dingen die je nog niet beheerst te investeren? Je wilt toch buitenshuis dansen of niet soms? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:54:
Hola :*) zoals jouw onderbuur al zegt (mooi opgezocht trouwens ;) ) ben ik idd nog student, probeer ik zoveel mogelijk zelf te leren en heb ik Windows 2003 volledig gratis.
Dan zie ik alleen maar redenen om met Linux te spelen. Je zult er veel van leren en in je studie komt dat alleen maar van pas lijkt me.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
prozak schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:00:
[...]

Maar ook al krijg je jinzora werkend heb je nog altijd de limiet van je upstream of niet? Misschien toch een idee om even wat tijd in de dingen die je nog niet beheerst te investeren? Je wilt toch buitenshuis dansen of niet soms? :P
http://gathering.tweakers...messages/1257373///dommel
Oplossing had ik al gevonden, even lomp geredeneerd, en toen zag ik het erbij staan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPad schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:10:
Bij VibeStreamer hoef je alleen maar een poort open te zetten, en dan kan je er vanaf je browser bij :)
wat ik even niet snap aan dat progje is of hij echt ook voor wan werkt.. in dat ding zie ik overal lan adressen staan en 1 adres dat op een isp adres lijkt, 10.0.0.1 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:04:
[...]

wat ik even niet snap aan dat progje is of hij echt ook voor wan werkt.. in dat ding zie ik overal lan adressen staan en 1 adres dat op een isp adres lijkt, 10.0.0.1 ofzo
Euh, ja toch, hij heeft *.*.*.* toegevoegd = alleeeeeeee ip'tjes in de wereld !

10.X.X.X is geen ISP adres ;) das een klasse A adres voor lan's

[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan ook alle iptjes in het lan netwerk zijn hea;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 18:52
Ikzelf maak gebruik van simplify media (http://www.simplifymedia.com/). Geen firewall settings nodig of andere dingen. programma draaien en hij deelt je itunes/winamp libary en daar kun je dan naar connecten met itunes/winamp. werkt perfect:)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozak
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:02:
[...]

http://gathering.tweakers...messages/1257373///dommel
Oplossing had ik al gevonden, even lomp geredeneerd, en toen zag ik het erbij staan... ;)
Dan moet je de oplossing natuurlijk wel even vermelden. Iemand anders zou er zomaar iets aan kunnen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
prozak schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:10:
[...]

Dan moet je de oplossing natuurlijk wel even vermelden. Iemand anders zou er zomaar iets aan kunnen hebben. :)
Ik heb de mijne er bij gezet, nu nog wachten op een oplossing hier :P

Niemand bekend met xampp en waar je gewoon een foldertje met een kant en klaar php-site moet droppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mediaplayer gebruik je?

Want het maakt natuurlijk geen hol uit welk systeem je gebruikt, als VPN goed werkt en je upstream trekt het niet (is wel erg beperkt dat als ie geen MP3 kan streamen) dan zal ie het nooit trekken welk systeem je ook gebruikt.

Normaal gezien hoort een fatsoenlijke mediaplayer in te zien dat de snelheid niet genoeg is om af te spelen en zal eerst z'n buffer vullen alvorens te gaan spelen. Ik weet dat bijvoorbeeld Windows Media Player hier best goed in is (zeker na wat spelen met de instellingen hiervoor).

Als je speler dit niet goed doet moet je dit zoeken bij de speler en niet bij het systeem wat je gebruikt om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:30:
Welke mediaplayer gebruik je?

Want het maakt natuurlijk geen hol uit welk systeem je gebruikt, als VPN goed werkt en je upstream trekt het niet (is wel erg beperkt dat als ie geen MP3 kan streamen) dan zal ie het nooit trekken welk systeem je ook gebruikt.

Normaal gezien hoort een fatsoenlijke mediaplayer in te zien dat de snelheid niet genoeg is om af te spelen en zal eerst z'n buffer vullen alvorens te gaan spelen. Ik weet dat bijvoorbeeld Windows Media Player hier best goed in is (zeker na wat spelen met de instellingen hiervoor).

Als je speler dit niet goed doet moet je dit zoeken bij de speler en niet bij het systeem wat je gebruikt om te streamen.
Das al iets anders, ik gebruik winamp...
EDITO:Misschien beetje eieren na pasen: Het streamen is voorlopig altijd via Wifi G gegaan..., maar de ap in school en bij mijn thuis stond dan bv wel maar een max van drie meter van mij af he

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:52:
[...]
Dat ligt dan aan jou, Hamachi trekt bij mij met gemak mijn upstream vol (2 mbit), meer kan inderdaad niet maar dat komt niet door Hamachi maar doordat mijn internet beperkt is.

En dat hele Buma Stemra verhaal is complete onzin, hou daar maar over op.
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:30:
[...]

Das al iets anders, ik gebruik winamp...
Geen ervaring mee (alleen heel lang geleden voordat WMP fatsoenlijk werd).

Volgens mij hoort winamp toch wel netjes te bufferen, daar zou ik het dus eerder zoeken.

Van andere manieren van streamen kun je de snelheid nog wel iets omhoog krijgen (geen encryptie meer bijvoorbeeld of betere compressie over de lijn) maar dat is echt minimaal.

Het limiet van je internet verbinding maakt natuurlijk veel meer uit als de WiFi verbinding, WiFi is soms traag maar dan meestal nog sneller als je internet.

Hoeveel upstream heb je thuis en hoeveel downstream heb je op de locatie die je wilt gebruiken?

Als je een simpel ADSL abbo hebt dan heb je waarschijnlijk maar een minimale upstream en zul je het bufferen dus echt moeten fixen wil het ooit werken.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:31:

Volgens mij hoort winamp toch wel netjes te bufferen, daar zou ik het dus eerder zoeken.

Hoeveel upstream heb je thuis en hoeveel downstream heb je op de locatie die je wilt gebruiken?

Als je een simpel ADSL abbo hebt dan heb je waarschijnlijk maar een minimale upstream en zul je het bufferen dus echt moeten fixen wil het ooit werken.
Even erbij EDIT:vragen, eigenlijk als ik een vpn heb, dan kan winamp nooit merken dat het "online" is, want hij ziet het als een netwerkfolder of niet? tenzij er een heel algoritme achter steekt hoe dat winamp een liedje en de netwerksnelheid bekijkt.

Ik heb de snelste provider van belgie (klinkt lullig), maar dat zijn ze wel (maar das dan ook het enige, stomme datalimiet), 10Mbps Downstream, 256kbps Up, en die haal ik wel goed (resultaat speedtest.net 246kbps). En dat is genaamd Telenet ExpressNet (er is nog een hoger, expressnet Turbo, das allebei dan verdubbeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor MP3 probeer je te streamen? VBR of vaste bitrate?

Met 200+ kbps moet je toch een 192kbps eenvoudig kunnen streamen.

Zou kunnen dat Winamp het niet snapt, ik ben dan ook niet zo'n fan van het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:51:
En wat voor MP3 probeer je te streamen? VBR of vaste bitrate?

Met 200+ kbps moet je toch een 192kbps eenvoudig kunnen streamen.

Zou kunnen dat Winamp het niet snapt, ik ben dan ook niet zo'n fan van het programma.
Goh, dit was nu toevallig een dikke file, met een 320kbps bitrate, VBR of vast weet ik niet, ik ga een testen of ik het nu ook heb met wmp... Maar dan nog "vind ik" dat hij het rustig zou moeten afspelen aan één stukje, desnoods met een wat vertraging omdat ie moet bufferen...

Voor rest van de files ging het wel, even nog nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 16-09 22:53
als je niet weet hoe het werkt; download dan usb webserver, dat is een uber-simpele webserver...! je moet al je bestanden (map) gewoon in je HTTDOCS zetten en gaan :)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:54:
[...]

Goh, dit was nu toevallig een dikke file, met een 320kbps bitrate, VBR of vast weet ik niet, ik ga een testen of ik het nu ook heb met wmp... Maar dan nog "vind ik" dat hij het rustig zou moeten afspelen aan één stukje, desnoods met een wat vertraging omdat ie moet bufferen...

Voor rest van de files ging het wel, even nog nakijken
EDIT: @TRRoads : en nu kan ik weer mijn server via vpn niet bereiken... en PINGEN kan ik wel, nu breekt mijn klomp
Morgen probeer ikhet nogmaals uit, wie weet dat het via het netwerk van de buren even niet gaat...
Ik zit op de Katholieke Hogeschool Kempen, in Geel, als het iets uitmaak, wij maken dacht ik uit van het Belnet netwerk, in ieder geval toch van het onderwijs-netwerk wat wel snel genoeg is ... Daar geen twijfel over...

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 14-11-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 16-09 22:53
HyperBart schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:00:
[...]

EDIT: en nu kan ik weer mijn server via vpn niet bereiken... en PINGEN kan ik wel, nu breekt mijn klomp
?? je kunt je server (NAAM) niet bereiken? maar wel je IP? misschien is je firewall aangeschoten of zo? :D

edit:

je zit op school? weet je zeker dat je school niet een hoop blokkeert?

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 14-11-2007 23:05 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
TheNymf schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:05:
[...]

?? je kunt je server (NAAM) niet bereiken? maar wel je IP? misschien is je firewall aangeschoten of zo? :D

edit:

je zit op school? weet je zeker dat je school niet een hoop blokkeert?
Op ip en naam werkt niet, het werkt nu net blijkbaar vandaag niet bij het netwerk van de buren bij mijn thuis, op school werkte het altijd, tot vandaag merkte ik, en toen ik thuis kwam kon ik niet meer rdp'en, kon ik alleen lokaal aanmelden, ik kon geen toegang meer krijgen tot shares of nix, terwijl ik gwn wireless op mijn netwerk zat, en ik heb herstart, en toen gaf ie iets weer van updates enzo...

Toen werkte het terug wel, en toen kon ik ook weer een vpn aanleggen ...

maar ik heb niet getest of ik terug kon streamen, want voor mij was het al genoeg dat ik terug verbinding kon krijgen, want op school lukte dat zelfs vandaag niet. Ik ging ervanuit: oh verbinding werk terug, dus tis weer in orde

EDIT: firewall ? alleen maar router !

offtopic:
EDIT 2: Ik ga even slapen doen, morgen een nieuwe testdag, moet er uit om 6u20

EDIT3: Hola ! Ik denk plots nog even ergens aan:
alt-92 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:22:
[...]

Die werkt.
Echt een frisse oplossing is het niet, maar daar heb je dan wel de mogelijkheid om met maar één netwerkkaart handmatig alle stappen door te lopen om er een RRAS VPN doos van te maken.

(je krijgt namelijk geheid issues met Netbios naam registratie als je twee IPs met dezelfde naam gaat gebruiken, je zou dan de binding order even moeten aanpassen. Om die reden moet je dit ook niet doen met een server die ook Domain Controller is, dan vraag je om problemen).

Deze server is ook DC, niet dat dat nut heeft (indertijd in het zesde jaar secundair informaticabeheer over geleerd en hier thuis wat mee experimenteren), gewoon een paar permissies van het gezin enzo om te voorkomen dat papa of broertje per ongeluk gezinsfoto's verwijderen (dat kan alleen deze idioot).

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 15-11-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
VPN is terug online, en met WMP heb ik een buffer van 5sec, en dan werkt het goed, tenzij ik dikke files met een samplerate van 320Kbps ga doorpersen...

Heeft er iemand nog een oplossing ivm die Jinzora map, waar die moet terecht komen?
Pagina: 1