[XP] LAN Verbinding herstellen

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Na wat DNS problemen in ons domein konden een groot aantal gebruikers niet meer aanmelden op hun profielen. Dit kwam door het verhuizen van onze Domain controller/dns.

Het probleem is op te lossen door de verbinding te herstellen via netwerkverbindingen/configuratiescherm en hierna met de rechter muis knop op "herstellen" te drukken.

Aangezien ik niet 100 gebruikers dit wil laten doen, ben ik opzoek naar wat meer informatie over deze functie.

Anders gezegd, het gene wat deze functie doet wil ik automatiseren met behulp van een (remote) script.

Voor de duidelijkheid, weten jullie welke zaken hij "reset" bij de functie herstellen en of dit ook handmatig is te doen?

ipconfig /flushdns was overigens niet voldoende en hielp niet. Alleen het herstellen van de verbinding bleek te werken.

We hebben voor de zekerheid de dns + dhcp leases/entries verwijderd op de server.

Zou het helpen om alleen de switch uit te zetten en hierna weer aan zodat alle netwerk/lan verbindingen worden "gereset?"

Mijn V&A

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is een reboot niet makkelijker :? Of doet dat niet genoeg..

• Workaholic
  • Niet online
Equator schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:30:
Is een reboot niet makkelijker :? Of doet dat niet genoeg..
Nee uiteraard de standaard zaken zoals rebooten al geprobeerd. Flush dns werkt ook niet, alleen het herstellen lijkt te werken.

Mijn V&A

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

lier

MikroTik nerd

Kan je eens vertellen wat je gedaan hebt ?
Na wat DNS problemen in ons domein konden een groot aantal gebruikers niet meer aanmelden op hun profielen. Dit kwam door het verhuizen van onze Domain controller/dns.
Wat voor DNS problemen ?
Aanmelden op hun profielen ???? Aanmelden, of was hun profiel niet bereikbaar ?
Verhuizen...andere locatie ? IP gegevens gewijzigd ?

Kan je ook eens wat info posten met betrekking tot de huidige instellingen ?
- ipconfig /all voor de clients
- DNS instellingen (DNS) server

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Workaholic
  • Niet online
lier schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:39:
Kan je eens vertellen wat je gedaan hebt ?

[...]

Wat voor DNS problemen ?
Aanmelden op hun profielen ???? Aanmelden, of was hun profiel niet bereikbaar ?
Verhuizen...andere locatie ? IP gegevens gewijzigd ?

Kan je ook eens wat info posten met betrekking tot de huidige instellingen ?
- ipconfig /all voor de clients
- DNS instellingen (DNS) server
Aanmelden op hun profielen en met nslookup is het domein niet meer bereikbaar. Dns probleem dus

De server is via vmware naar een andere server verplaatst, de hardware, ip en andere zaken zijn dus allemaal hetzelfde gebleven.

De guest OS van de vmware server is dus anders, de server zelf zal daar als het goed is geen of nauwelijks last van moeten ondervinden. Het is namelijk een virtual server onder vmware server.

Voor de duidelijkheid, alles werkt perfect nadat we de XP herstel functie gebruiken. 10 clients zo gemaakt en werken prima. De overige 90 zou ik graag willen automatiseren.

Maar verder ben ik ook benieuwd naar wat de herstel functie precies inhoud, welke zaken hierbij worden "gereset/repaired".

Verder zou ik dus niet hoeven troubleshoote op de servers zelf.

Het enige wat ik gedaan heb is de dns/dhcp server opnieuw gestart en de entries/hosts/leases weg gehaald zodat deze opnieuw kunnen worden uitgedeeld. Dit heb ik uiteraard pas gedaan nadat dit probleem er was.

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 07-11-2007 10:55 ]

Mijn V&A

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Hoelang is je leasetijd?

Zodra deze verlopen is wordt er vanzelf een nieuwe request richting DHCP gedaan..
Pagina: 1