8800GT wordt veel te heet(of niet?)

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
Ik heb sinds gisteren een 8800GT van EVGA de SC editie en die loopt idle 59 graden en full load 90!!!

Dit lijkt me echt veel teveel, heb goede airflow in m'n case dus dat mag het niet zijn, mijn 7900GTO was onder load max 60!

120CM casefan naast de kaart plaatsen hielp wel en de fan handmatig omhoog ook. Ik vermoed dus dat de kaart op 29% fanspeed blijft hangen

Tips en suggesties zijn welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 07-11-2007 10:12 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Videokaarten mogen sowieso behoorlijk warm worden (ik geloof rond de 120 graden), dus TE heet is het niet. Neemt niet weg dat 90 graden aardig wat is. Hoe is de rest van de airflow in je kast? Zit er toevallig stof oid in de fan op je videokaart? Hoe kom je er bij dat-ie precies op 29% van z'n snelheid blijft draaien?

Rail Away!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mad Marty schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:17:
Videokaarten mogen sowieso behoorlijk warm worden (ik geloof rond de 120 graden), dus TE heet is het niet. Neemt niet weg dat 90 graden aardig wat is. Hoe is de rest van de airflow in je kast? Zit er toevallig stof oid in de fan op je videokaart? Hoe kom je er bij dat-ie precies op 29% van z'n snelheid blijft draaien?
Stof ... de kaart is NIEUW dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb echter wel iets gelezen over het feit dat de fanspeed op 29% blijft hangen ergens anders op het forum. Misschien dat je in die richting moet gaan zoeken.

https://discord.com/invite/tweakers

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 10:41

Edmin

Crew Council

get on my horse!

wimpie007 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:12:
120CM casefan naast de kaart plaatsen hielp wel en de fan handmatig omhoog ook. Ik vermoed dus dat de kaart op 29% fanspeed blijft hangen
Hoor je de spin-up niet?

Verwijderd

Mijn 6800gs had ik toen der tijd stessed op 139 graden lopen rijdens een overclock. dat was best hoog en dat heeft ie een uurtje of 2 volgehouden tot ik hem weer terug zette op zn standaard waarde. ik denk niet dat je je zorgen hoeft me maken maar vraag het ff na bij je winkel of haal anders een andere koeler :).

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:41
Nee dit is een bekend probleem bij de 8800GT kaarten dat ze zelfs onder load op 29% fanspeed blijven draaien, de huidige enige oplossing die ik ken is zelf handmatig de fanspeed instellen in het nvidia control panel oid... Gelukkig clocken ze terug als ze te warm worden dus de kaart blijft relatief onbeschadigd, maar daardoor lijkt het wel alsof je ineens framedrops krijgt terwijl het dus goed te verklaren is.

M3P - M3LR - 6320Wp

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-07 23:01

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zoals je in het algeme 8800GT topic kan lezen(en de rest van internet) is er momenteel idd een issue met de fan. Die is volgens mij te verhelpen door deze handmatig te verzetten. Probeer dat eens zou ik zeggen en kijk of de temps dan een beetje zakken.

Er zijn al wat mensen met oplossingen en google is your best friend :)
De zoekfunctie op tweakers werkt trouwens ook heel goed ! :+

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Net gevonden dat het wellicht in de drivers zou zitten (169.02) dus je zou andere drivers of beta drivers een kunnen proberen.

Daarnaast kan je met de driver in het nvidia paneel de fanspeed handmatig aanpassen en vastzetten op bijvoorbeeld 50%. Tis maar net wat je wilt en hoe lawaaiig hij mag worden.

https://discord.com/invite/tweakers

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind sowieso dat veel mensen blijkbaar gevoelige oren hebben. Onder het gamen merk je er toch niets van. Koeling gaat altijd boven lawaai en het verlengt de levensduur van je kaart ook nog eens.Mijn Gainward 6800GT GS wat ik in mijn 2e PC hebt, die maakt pas herrie, maar heb je de koeling gezien van dat ding? UBER!
Full load 60 graden!
Mijn MSI 7900GTO wordt ook hooguit 63 graden ofzo.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat goeie koeling echt boven geluid gaat. Want zo lawaaierig zijn (lees: vind ik) die dingen niet.
De FX5800Ultra is de enige kaart die ik lawaaierig vond, samen met mijn Gainward.

Maar goed. Dus zet vol open die speed. Ik vraag me af hoe nVidia dit gaat oplossen. En ookal kunnen de chips het wel hebben die 120 graden. Het is echt NIET gezond! 80 graden vind ik al veel.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 07-11-2007 10:37 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27
jawel fan kan wel harder maar gaat niet sneller naarmate de kaart heter wordt
bokkow schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:23:
Nee dit is een bekend probleem bij de 8800GT kaarten dat ze zelfs onder load op 29% fanspeed blijven draaien, de huidige enige oplossing die ik ken is zelf handmatig de fanspeed instellen in het nvidia control panel oid... Gelukkig clocken ze terug als ze te warm worden dus de kaart blijft relatief onbeschadigd, maar daardoor lijkt het wel alsof je ineens framedrops krijgt terwijl het dus goed te verklaren is.
Ok thanks, vanavond maar eens andere driver proberen
Deathchant schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:37:
ik vind sowieso dat veel mensen blijkbaar gevoelige oren hebben. Onder het gamen merk je er toch niets van. Koeling gaat altijd boven lawaai en het verlengt de levensduur van je kaart ook nog eens.Mijn Gainward 6800GT GS wat ik in mijn 2e PC hebt, die maakt pas herrie, maar heb je de koeling gezien van dat ding? UBER!
Full load 60 graden!
Mijn MSI 7900GTO wordt ook hooguit 63 graden ofzo.
En ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat goeie koeling echt boven geluid gaat. Want zo lawaaierig zijn (lees: vind ik) die dingen niet.
De FX5800Ultra is de enige kaart die ik lawaaierig vond, samen met mijn Gainward.

Maar goed. Dus zet vol open die speed. Ik vraag me af hoe nVidia dit gaat oplossen. En ookal kunnen de chips het wel hebben die 120 graden. Het is echt NIET gezond! 80 graden vind ik al veel.
Nou vol open op de 8800GT wil je niet, echt keiharde herrie! Wat dat betreft was de koeler van de 7900GTO(X) veel stiller en beter!
Mad Marty schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:17:
Zo snel komt er geen stof in een dag oude kaart :P

[ Voor 107% gewijzigd door wimpie007 op 07-11-2007 10:56 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is al uitgebreid in Het grote 8800 GT test topic ter sprake gekomen. Graag even zoeken (in grotere topics met in-topic search) voordat je post :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.