Ik heb sinds een paar weken nu al een probleem met mijn game pc'tje, voorheen heb ik altijd gedraait in raid 0 zonder enige problemen. Helaas is het een paar weken terug ineens mis, mijn computer wilde ineens niet meer windows inkomen, hij laat heel even de laadbalk van windows xp zien en daarna reboot hij direct. Ik dacht shit waarschijnlijk corrupte windows ofzo, dus ik installeer een nieuwe windows xp met service pack 2, ik reboot, installeer nog wat drivers en antivirus en nog steeds werkt hij.
Daarna maar eens ff geprobeert een spelletje te doen, werkte ook helemaal perfect, daar de rest van de avond mee vermaakt. Toen maar naar bed gegaan, en vanochtend tot mijn grote verbazing reboot hij weer iedere keer. Ook in veilige modus.
Mijn specs:
Shuttle XPC SN26P
Nvidia nForce4 SLI Chipset
3800+ x2 s939
2x 1GB PC 3200 Dane Elec geheugen
1x 80GB Maxtor
1x 80GB Hitachi
Je zou dan misschien zeggen het kan liggen aan die verschillende merken van hardeschijven, maar waarom zou hij daarvoor dan altijd wel goed hebben gedraait ?
Met alleen die maxtor hardeschijf werkt hij wel goed ( geen raid dus )
Edit: net voor de zekerheid nog maar even weer beide hardeschijven gecheckt met de hd tools, en ze zijn beide 100% in orde. Verder zat ik nog te denken aan sata drivers dat die niet goed zijn, maar dan zou hij toch in veilige modus wel moeten starten ?
Daarna maar eens ff geprobeert een spelletje te doen, werkte ook helemaal perfect, daar de rest van de avond mee vermaakt. Toen maar naar bed gegaan, en vanochtend tot mijn grote verbazing reboot hij weer iedere keer. Ook in veilige modus.
Mijn specs:
Shuttle XPC SN26P
Nvidia nForce4 SLI Chipset
3800+ x2 s939
2x 1GB PC 3200 Dane Elec geheugen
1x 80GB Maxtor
1x 80GB Hitachi
Je zou dan misschien zeggen het kan liggen aan die verschillende merken van hardeschijven, maar waarom zou hij daarvoor dan altijd wel goed hebben gedraait ?
Met alleen die maxtor hardeschijf werkt hij wel goed ( geen raid dus )
Edit: net voor de zekerheid nog maar even weer beide hardeschijven gecheckt met de hd tools, en ze zijn beide 100% in orde. Verder zat ik nog te denken aan sata drivers dat die niet goed zijn, maar dan zou hij toch in veilige modus wel moeten starten ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 11:54 ]