Toon posts:

Harde schijf in PS2

Pagina: 1
Acties:
  • 3.123 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb een vraag in verband met het plaatsen van een harde schijf in een PS2.
Er bestaan veel topics over en ik ben er zeker van dat alles al wel ergens is uitgelegd, maar eigelijk is er een overload aan informatie en ik geraak er echt niet wijs uit, vandaar mijn vraag, hopelijk kan iemand me verder helpen.
De situatie is als volgt:

Ik heb een PS2 (groot model, met plaats voor een harde schijf) en een harde schijf van Seagate (ST320413A) 20Gb (moet ik die FAT32 of NTFS formateren?)
Graag zou ik op die harde schijf images van PS2-games plaatsen om deze vervolgens op mijn PS2 te spelen.

Kan dit alléén als ik een netwerkkaart koop? Of kan ik zelf iets in elkaar steken om dit te omzeilen? (ik weet dat ik ook een USB-disk kan gebruiken maar naar 't schijnt zijn de laadtijden dan redelijk lang dus dat doe ik liever niet).

Hoe zit het dan met die HDAdvance? Moet ik die op de harde schijf plaatsen? Of op een cd en de PS2 elke keer met die cd opstarten? Of moet HDAdvance op de memorykaart? Hoe zet ik die er dan op?

Kan ik die HDAdvance ergens downloaden?

Ik ben een leek dus alle hulp is welkom! Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je games op die manier draaien wilt dan kom je toch gauw kijken bij modificeren van je console, en dat is iets waar op GoT niet aan gedaan wordt.

Er zijn games die 'legaal' gebruik maken van de originele Sony (maxtor) HDD, die bijv op Ebay te verkrijgen valt samen met Final Fantasy. Over performance kan ik weinig zeggen, zelf nog nooit uitgeprobeerd iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hdd compatibility list http://ps2drives.x-pec.com/?p=list
Op de zelfde pagina rechts boven.. Installation tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 09:40
Ik heb 3 jaar lang een ps2 gehad met een harde schijf erin en heb er een hoop plezier aan gehad.

Het volgende moet je doen:

De harde schijf heeft een apart soort formaat nodig. Met het programma Winhip (ff googlen) kan je de schijf formateren voor een speciaal ps2 formaat.

Je hebt wel een netwerkadapter nodig, omdat je de HDD hieraan moet koppelen.

HDadvance heb je nodig en kan je niet downloaden, omdat het een speciale dvd/cd is met groeven en kan niet worden nagebootst.

De HDadvance cd/dvd kan je in ps2 laten zitten en zorgt ervoor dat je in een opstartmenu komt waarbij je de gebackupte spellen kan selecteren.

Wat betreft het plaatsen van spellen op je harde schijf moet je maar even googlen anders wordt het niet meer legaal wat ik moet schijven.

Als je er echt niet uitkomt moet je maar een pm sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
a) netwerk kaar kopen want daar sluit je de hdd op aan
b) hdloader software kopen voor je ps2...
c) winhpiii ( meen ik ) downloaden voor je pc.

Zo kun je een origineel spel backuppen op harddisk en de back up van harddisk naar je pc kopieren als backup van backup.

[ Voor 44% gewijzigd door Capo op 07-11-2007 09:38 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de harde schijf is compatibel, Winhip heb ik ook gevonden, dus formateren zal ook gaan.
Maar moet ik sowieso die netwerkadaptor en HDadvance kopen? Is er echt geen omweg?

Master Jeff, thanks for the info! maar wat is een pm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 17:10

KRG

Ik heb een Slimline, wat voor schijfmogelijkheden zijn daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Wellicht dat je een netwerkadapter via marktplaats kan kopen en hadadvance ook. Er is geen omweg want dan zou je de ps2 echt moeten laten ombouwen waarbij je meer geld kwijt ben.
Even zoeken en ik denk dat je voor 40 euro wel die spullen kan aanschaffen.

PM= private message.

Voor Slimline zou je kunnen kiezen voor een externe usb harde schijf, maar heb daarover veel problemen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ... als ik zo snel even kijk dan is't precies niet zo gemakkelijk om een goedkope netwerkadapter op te kop te tikken ...

zeg Master Jeff, ik weet niet hoe ik zo'n private message moet sturen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 17:10

KRG

Een PM sturen doe je door bij de betreffende gebruiker te kijken bij zijn post en dan op dit icoontje te klikken:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks KRG (dat icoon vind ik overigens niet terug bij Master Jeff ... )
Anyway, die netwerkadapter is precies niet zo gemakkelijk terug te vinden, maar is het nu echt niet mogelijk om zonder die netwerkadapter een harde schijf aan te sluiten op mijn PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Dat is dan ook weer een DM (Direct Message) welke Master Jeff dan weer niet aan heeft staan.

Voor PS2 (grote) heb je echt een netwerkkaart nodig of een USB schijf. Het voordeel van de netwerkkaart versie is dat deze met laden vele malen sneller is dan de DVD drive.
Voor de PSTwo (kleine) is de enige mogelijkheid een USB schijf. Deze is langzamer of laten we zeggen net zo snel als vanaf de DVD drive draaien.

Overigens zijn niet alle spellen compatible met HD Advance. Hou daar in iedergeval rekening mee. Het is niet zoals een rommetje voor de Gameboy of de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... maar zonder netwerkadapter een gewone (niet USB) hard-disk aansluiten op de PS2 is blijkbaar niet mogelijk ... en zo'n netwerkadapter is niet zo eenvoudig te vinden blijkbaar (tegen een interessante prijs) ...

dan wordt het toch een USB-hard-drive ...

Moet die USB-hard-drive ook met Winhiip geformatteerd worden? Heb ik dan nog die HDAdvance software nodig? Kan ik die ergens vinden ... (zonder ervoor te moeten betalen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo'n netwerkkaart, is dat dit ding?
Afbeeldingslocatie: http://www.play.com/covers/111516l.jpg
Deze heb ik er al weer jaartje of 2 opzitten.

Ik heb een PS2 zonder harde schijf, maar die HDAdvance klinkt erg interessant :)

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 07-11-2007 12:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:15
HDAdvance = HDLoader en die kan je gratis vinden. Deze kan je op je memorycard installeren (google maar eens op 'PS2 memory card exploit').
Je hebt er wel een PSX-spel voor nodig.

[ Voor 0% gewijzigd door Zedonite op 07-11-2007 12:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Jeff
Arunia schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:01:
Dat is dan ook weer een DM (Direct Message) welke Master Jeff dan weer niet aan heeft staan.

Voor PS2 (grote) heb je echt een netwerkkaart nodig of een USB schijf. Het voordeel van de netwerkkaart versie is dat deze met laden vele malen sneller is dan de DVD drive.
Voor de PSTwo (kleine) is de enige mogelijkheid een USB schijf. Deze is langzamer of laten we zeggen net zo snel als vanaf de DVD drive draaien.

Overigens zijn niet alle spellen compatible met HD Advance. Hou daar in iedergeval rekening mee. Het is niet zoals een rommetje voor de Gameboy of de DS.
Ik zal DM optie in me profiel aanzetten.

De netwerkadapter heb ik toen gekocht bij de Bart Smit voor € 20. je zou de Gameshop kunnen proberen. Zij hebben nog veel van die oude zooi liggen. Ik zal nog even zoeken thuis of ik nog de cd versie heb liggen van hdadvance. Als ik hem vind mag je hem hebben.

USB schijf raad ik je echt af. Destijds heb ik het geprobeerd bij een vriend van mij en spellen die het bij wel deden, werkte bij hem niet. Daarnaast zoals Arunia zegt werkt de USB trager waardoor langere laadtijden en kan het spel haperen tijdens het spelen.

Destijds kon ik 90% van de spellen spelen die ik op de harde schijf had staan daaronder ook Gran Turismo en God of War waarvan bijna iedereen zei dat het niet werkte.

Een HD loader zegt mij niets ik vraag me af hoe je dat op je memory card wilt zetten aangezien je ps2 geen gekopieerde cd/dvd kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ... die dm staat precies nog altijd niet aan (ik zie het icoon toch nog steeds niet)...
in ieder geval, ze hebben de adapter noch bij Gameshop noch bij Bart Smit ...

Hoe kan ik nog gratis PS2 games spelen? Moet ik'm dan laten chippen om zo gekopieerde games te kunnen spelen (waarvan ik het origineel uiteraard heb aangekocht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gratis PS2-games kun je spelen door ze eerst te kopen en dan in je ps2 te stoppen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.