Ghost Multicast Langzaam

Pagina: 1
Acties:

• NukeLed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 17:03
Ben op het werk bezig met een test opstelling Ghost Multicast Server.
We wouden kijken of we het aan de praat konden krijgen, dat lukt alleen is het heel erg langzaam.

De opstelling is echt super eenvoudig:
-Linksys router (voor dhcp)
- Client pc (start op via ghost met tcp/ip ondersteuning)
- Multicast Server

Wanneer we nu een ghost image gaan trekken via het netwerk, gaat dit echt heel erg langzaam. Bij de multicast server geeft hij 2MB per seconde aan en duurt het imagen wel uren, niet de bedoeling.

Straks willen we namelijk meerdere pc's tegelijk imagen, maar hebben dus geen zin om daar zo lang op te wachten.

Iemand tips? een oplossing?

Het netwerk is 10/100Mbit

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Hoeveel MB/s heb je als je via Windows een file kopieert naar een van de PC's

Kan je ons ook vertellen hoe de CPU load en file fragmentatie is op de multicast server.

Het lijkt me ook handig als je ons ook even de resultaten geeft van de snelheid van een multicast als je een cross cables gebruikt tussen de server en de client (om te testen of het de Linksys router de boosdoener is)

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

• InsanelyHack
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 15:19
Ho Stop Heu niet doen!

Multicast veroorzaakt flooding op al je switchpoorten in dat segment. Het multicast verkeer verschijnt dus op iedere switchpoort en dus ook netwerkpoort van PC's aangesloten in dit Vlan ofwel segment. Ghosting via multicast is alleen verantwoordelijk te doen in een geisolleerd dedicated segment met daarin de server en in jouw geval de clients. Dan zou het ook sneller kunnen gaan. Waarschijnlijk gaat het nu traag omdat veel professionele switches default multicast verkeer knijpen boven een bepaalde threshold!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:32
Een beetje switch weet welke poorten meedoen met de multicast en welke niet.
Verkeerde switchinstellingen kunnen inderdaad leiden tot verstoppingen,
maar het kan ook zeker goed werken.