Toon posts:

home cinema set op pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
misschien een domme vraag maar ik wil het geluid van mijn pc op mijn home cinema set 5.1. Ik heb 7.1 onboard audio en de ingangen op mijn 5.1 geluidsset is scart dus gewoon tulp (dat verloopstukje heb ik). Ik wil het optimaalste geluid dus 5.1 en goede bass. Welke kabels moet ik hebben om dit goed aan te sluiten? 7.1---->5.1 dolby(tulp)

Weet iemand of dit gaat of moet ik persé een 7.1 pc-setje kopen? 8)7

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Gewoon mini jack-male (uit je geluidskaart/onboard) naar tulp-male (naar je scart adapter).

Alleen tulp naar scart heeft meestal 3 ingangen: geel voor video, rood en wit voor audio links en rechts.
Dus ik zou niet weten welke uitgang van je pc (center, front, back) je dan aan moet sluiten op welke ingang van je scart-adapter.
Want wat je in weze wilt doen is surround geluid (pc) omzetten naar stereo (scart) en dat weer surround laten worden in je home cinema.

Weet wel dat je nooit DD of DTS geluid hier uit kan halen, want dat is alleen mogelijk via iets als hdmi, optisch en coax.

Persoonlijk vind ik het nogal een rare opstelling, maar dat komt mede doordat je naar scart moet...

Maar persoonlijk denk ik dat dit het moet worden:
Met dit kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_1506_.jpg

Dan gaat de mini-jack in je audio uit van je pc. De front uitgang, dat is volgens mij de gele.
En dan de tulp-stekkers in je scart-adapter.
Maar denk niet dat je blij zult worden van het geluid, want het is dus nogal behelpen met tulp en scart.

Als iemand nog andere ideeen heeft of aanvullingen hoor ik het graag :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook al.
Dus dan heb ik in principe niets aan mijn 7.1 on-board audio, deze moet ik dan gewoon softwarematisch stereo laten lopen via de line-out met dat kabeltje mini-jack(stereo)--->tulp. Of kan dat niet?

Ik vindt het maar lomp dat een pc met 7 kabels aangesloten moet worden, als ze daar nu ook iets universeels voor verzinnen met één handige aansluiting zoals tulp ofzo. :9

iig bedankt voor je duidelijk verhaal. _/-\o_

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik zou even kijken of je moederbord een SPDIF header heeft en dan van daar een kabeltje trekken naar de digitale coax aansluiting van je versterker. Dan kun je Dolby Digital en DTS. Maar daarbij gebruik van een dergelijk geval: Afbeeldingslocatie: http://www.multimediamachines.nl/assets/big/asus_spdif-out_bracket.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Technattic schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:55:
Ik zou even kijken of je moederbord een SPDIF header heeft en dan van daar een kabeltje trekken naar de digitale coax aansluiting van je versterker. Dan kun je Dolby Digital en DTS. Maar daarbij gebruik van een dergelijk geval: [afbeelding]
thnx
Er zit wel intern een SPDIF aansluiting maar ik heb geen bracket.
iig bedankt ik zal dat dan eens gaan proberen, ik was me sowieso al altijd aan het afvragen waar die SPDIF nou eigenlijk voor dient. |:(

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SPDIF is een digitale audio verbinding.

Ik zelf hem mijn pc met een toslink kabel (optisch SPDIF) verbonden met mn denon versterker.
DTS geluid uit mn pc :9

Die brackets zijn voor een paar euro trouwens wel te koop.
Weet zo snel alleen niet waar je ze moet halen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 02:03:
[...]

thnx
Er zit wel intern een SPDIF aansluiting maar ik heb geen bracket.
iig bedankt ik zal dat dan eens gaan proberen, ik was me sowieso al altijd aan het afvragen waar die SPDIF nou eigenlijk voor dient. |:(
Het kan ook zijn dat je S/PDIF eerst aan moet zetten. Intern wordt dan één van je mini-jacks een uitgang voor S/PDIF. Moet je alleen nog een verlooptstukje kopen voor minijack-naar optisch.

Maar uit jouw startpost lees ik nergens dat je receiver/home cinema set wel over coaxiaal digitaal of optisch in beschikt... Want dat zou inderdaad veel makkelijker zijn en dan haal je dus wel digitaal geluid uit je pc naar je setje.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1