Blokkeert @Home smtp-toegang van niet-leden IPs?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 22:32
Hey,

ik ben bezig met een mailscriptje in php, en via mail() komt 'ie altijd in de junk mail van Hotmail/Live/MSN mail. Nu is dit een vaker voorkomend probleem waar nog niet echt een oplossing voor is gevonden en daarom kwam ik op het idee mailtjes te versturen via de smtp server van @Home, scriptje geconfigureerd en gedraaid op mijn lokale webserver (vanaf mijn huis-ip dus) en dit ging allemaal goed, mailtje niet meer in de junk :). Dus ik upload dat script naar mijn webhoster en voer hem daar uit, krijg na eventjes wachten de error dat er niet verbonden kan worden met de SMTP server. Komt dit doordat @Home alleen connecties toelaat vanaf IP's van klanten? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Nog een vreemd feitje trouwens, hoewel ik denk dat dit meer in het programming-forum thuis hoort is het wel gerelateerd aan dit onderwerp.
Als ik met de SMTP server van mijn webhoster mail naar een @live.nl adres, gewoon vanuit Outlook mail komt ie in de junk te staan. Probeer ik te mailen met php (en dus de smtp server van de webhost) komt ie ook in de junk te staan, mail ik hem echter via gmail (daar kan je POP3/SMTP accounts toevoegen en ermee mailen) dan gaat het helemaal goed en komt ie gewoon aan!
Nu heb ik even naar de headers gekeken en het lijkt erop dat google een aantal headers toevoegt (en ook bepaalde weglaat), misschien dat ik deze kan spoofen ofzo? (Het hoef natuurlijk niet aan de headers te liggen, het kan ook zo zijn dat google in de safelist van hotmail staat ofzo).

Maargoed, om even terug te komen op het probleem waar ik deze thread om startte, blokkeert @Home IP's van niet-klanten op de smtp-server?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

XhaiKhaL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:18:
Maargoed, om even terug te komen op het probleem waar ik deze thread om startte, blokkeert @Home IP's van niet-klanten op de smtp-server?
Ja, dat doen alle providers. Anders staan ze zo op spam blacklists, het is een bescherming tegen misbruik voor spam-versturen. Soms kun je dit omzeilen door in te loggen op de mailserver, maar ook dat wordt niet altijd toegelaten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 12:05
gambieter schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:23:
[...]

Ja, dat doen alle providers. Anders staan ze zo op spam blacklists, het is een bescherming tegen misbruik voor spam-versturen. Soms kun je dit omzeilen door in te loggen op de mailserver, maar ook dat wordt niet altijd toegelaten.
Bij @home kan je de mail servers niet eens bereiken want ze staan in een IP-range die alleen te bereiken is van 'binnenuit', dus dat gaat helaas niet op.

Verder heeft het spoofen van headers waarschijnlijk weinig zin omdat Live zich vooral baseert op white/blacklists. (Eigen ervaring, geen bron hiervoor)

• XhaiKhaL
Dragon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:25:
[...]

Bij @home kan je de mail servers niet eens bereiken want ze staan in een IP-range die alleen te bereiken is van 'binnenuit', dus dat gaat helaas niet op.

Verder heeft het spoofen van headers waarschijnlijk weinig zin omdat Live zich vooral baseert op white/blacklists. (Eigen ervaring, geen bron hiervoor)
Had al zo'n vermoeden dat @Home de boel blokkeerde ja, met inloggen werkt trouwens ook niet.

Echt een drama met Live/Hotmail, m'n webhoster staat niet op een blacklist of iets dergelijks (bij een paar sites die ik tegenkwam gechecked), dus laten we het houden op overdreven 'strenge' spamfilters in Hotmail/Live (kan nieteens door de spamfilters heenkomen als ik mail vanuit Outlook, ook van Microsoft nota bene!).
Erg vervelend ook trouwens dat de meeste mensen (van mijn leeftijd dan / jongeren) deze mailservice gebruiken. Bereik ik de meeste sitebezoekers gewoon niet.

Bedankt in ieder geval!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
Heb je niet de mailserver van je webhoster tot je beschikking?

Je kunt ook proberen om smtp.google.com te gebruiken als mailserver. Volgens Google Help Center draait die op poort 587. Verder moet je TLS gebruiken en moet je inloggen met naam en wachtwoord, maar volgens mij zou het dan moeten werken.
Dragon schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:25:
[...]

Ik dacht dat de enige subnetten die je niet kan bereiken (of routeren) de class A, B en C subnetten waren?

En hoe moet mail die bestemd is voor @home klanten dan aankomen? Het kan zijn dat ze de boel firewallen, maar ik kan gewoon mail.home.nl pingen vanaf een host die zeker niet binnen de @home range valt, dus dat het een range zou zijn die alleen van binnenuit bereikbaar zou zijn klopt in ieder geval niet. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jaap-Jan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:12:

Ik dacht dat de enige subnetten die je niet kan bereiken (of routeren) de class A, B en C subnetten waren?
Class a/b/c heeft niks met bereikbaarheid te maken.
En hoe moet mail die bestemd is voor @home klanten dan aankomen?
Via mx.home.nl, zoals in de MX records voor home.nl is ingesteld. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als de uitgaande servers voor klanten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jaap-Jan
CyBeR schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:23:
[...]

Class a/b/c heeft niks met bereikbaarheid te maken.
Verdorie, ik bedoel de private address spaces :X.
Via mx.home.nl, zoals in de MX records voor home.nl is ingesteld. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als de uitgaande servers voor klanten.
Hmm, dat was ik inderdaad vergeten te vertellen, ik had het MX- record van home.nl al eens opgevraagd en ook naar het A- record van mail.home.nl.

Maar vergelijk het A-record van mail.home.nl
code:
1
mail.mars.home.nl.      3       IN      A       213.51.146.46

eens met die van mx.home.nl:
code:
1
mx.home.nl.             241     IN      A       213.51.146.42
Niet echt een verschillende range, lijkt me :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-11-2007 01:33 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jaap-Jan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:32:
[...]
Verdorie, ik bedoel de private address spaces :X.
Ook dat heeft betrekkelijk weinig met bereikbaarheid te maken. Alleen met waar je die zonder toestemming mag gebruiken (namelijk: overal). Op het publieke internet at large worden die netten niet geroute idd, maar @home is vrij er gebruik van te maken en ze routable te maken voor hun klanten. (Dat 't erg onhandig is, is een tweede.)
Niet echt een verschillende range, lijkt me :)
Hoeft ook niet. Probeer maar 's van buiten een @home-aansluiting te verbinden naar poort 25 op die dingen. Gaat je niet lukken:

code:
1
2
[marco@phoebe ~]$ nc mail.home.nl 25
mail.mars.home.nl [213.51.130.46] 25 (smtp) : No route to host

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• XhaiKhaL
Jaap-Jan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:12:
Heb je niet de mailserver van je webhoster tot je beschikking?

Je kunt ook proberen om smtp.google.com te gebruiken als mailserver. Volgens Google Help Center draait die op poort 587. Verder moet je TLS gebruiken en moet je inloggen met naam en wachtwoord, maar volgens mij zou het dan moeten werken.
Ik heb het idd even geprobeerd met gmail, op poort 587 en op poort 465 (staat hier) maar moet dan SSL hebben en volgens mij ondersteund PHPMailer (de class die ik gebruik dat niet zo 1,2,3). Het schijnt wel mogelijk te zijn, moet ik morgen maar even uitzoeken dan.

• Jaap-Jan
CyBeR schreef op woensdag 07 november 2007 @ 01:38:
[...]

Ook dat heeft betrekkelijk weinig met bereikbaarheid te maken. Alleen met waar je die zonder toestemming mag gebruiken (namelijk: overal). Op het publieke internet at large worden die netten niet geroute idd, maar @home is vrij er gebruik van te maken en ze routable te maken voor hun klanten. (Dat 't erg onhandig is, is een tweede.)
Weer wat geleerd. :)
Hoeft ook niet. Probeer maar 's van buiten een @home-aansluiting te verbinden naar poort 25 op die dingen. Gaat je niet lukken:

code:
1
2
[marco@phoebe ~]$ nc mail.home.nl 25
mail.mars.home.nl [213.51.130.46] 25 (smtp) : No route to host
Klopt. Maar komt dit door de firewall, of doordat "ze (...) in een IP-range (staan) die alleen te bereiken is van 'binnenuit'". Dat is 't punt wat ik wilde maken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-11-2007 01:54 ]

• XhaiKhaL
Heb Gmail even getest, from adres kan je veranderen maar dan ziet de onvanger het als volgt:
Afzender: mijngmailaccount@gmail.com namens noreply@mijndomein.nl, wat ook niet echt de bedoeling is. Ook talloze andere smtp services geprobeerd, maar weigeren allemaal het veranderen van de from header.

[Edit]
Ik had er net zo'n beetje genoeg van, en wou gewoon maar de smtp van mijn webhoster gebruiken en mijn gebruikers waarschuwen voor het feit dat mail in de spam box kan komen te staan. Ik testte echter eerst nog even Yahoo! email service, hier komt de mail gewoon niet aan, niet in de inbox en zelfs niet in de spam box, heb geprobeert Yahoo's "SpamGuard" uit te zetten maar dat mocht niet baten, wat een gekloot zeg :/.
[Edit2]
Alle mailtjes via de smtp van de webhost kwamen ineens een paar minuten later aan, zou wel ergens opgehouden zijn ofzo :P.

[ Voor 67% gewijzigd door XhaiKhaL op 07-11-2007 12:55 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XhaiKhaL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:45:
gebruiken. Bereik ik de meeste sitebezoekers gewoon niet.
Hoe valideer je de email adressen dan als email niet aankomt?

• XhaiKhaL
Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:04:
[...]

Hoe valideer je de email adressen dan als email niet aankomt?
Snap je vraag niet helemaal...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XhaiKhaL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:07:
[...]

Snap je vraag niet helemaal...
Hoe controleer je dat een ingevuld email adres ook inderdaad is van degene die het invult?

• XhaiKhaL
Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:08:
[...]

Hoe controleer je dat een ingevuld email adres ook inderdaad is van degene die het invult?
Niet, ik gebruik hun mails alleen om ze bijv. een vergeten wachtwoord te mailen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XhaiKhaL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:24:
[...]

Niet, ik gebruik hun mails alleen om ze bijv. een vergeten wachtwoord te mailen.
Ah, zo. Maar dan weet je dus niet eens zeker of het adres wat ze eerder hebben opgegeven wel correct was.

• XhaiKhaL
Olaf van der Spek schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:32:
[...]

Ah, zo. Maar dan weet je dus niet eens zeker of het adres wat ze eerder hebben opgegeven wel correct was.
Klopt, en als die dat niet is, dan is dat hun eigen probleem :p. Vind het gewoon (persoonlijk) irritant als je je mail helemaal moet bevestigen e.d.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XhaiKhaL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:48:
Klopt, en als die dat niet is, dan is dat hun eigen probleem :p. Vind het gewoon (persoonlijk) irritant als je je mail helemaal moet bevestigen e.d.
Een account hebben waarvan je het password niet meer weet en ook niet kunt resetten lijkt me vervelender.
Of erger nog, waarvan het password naar iemand anders wordt gemaild omdat het adres niet is gecontroleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-11-2007 16:03 ]

Pagina: 1