• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik ben op zoek naar een nieuw auto navigatiesysteem. Nu ben ik als brave consument natuurlijk goed geïndoctrineerd door TomTom. Maar Sony schijnt volgens de consumentenbond beter te zijn.

Zelf kwam ik uit op de medion 4410. MD 96368 P4410 Navigatiesysteem genoemd door Medion zelf. Helaas is het een javascript, dus ik kan geen directe link plaatsen naar het systeem zoals deze op https://www.medionshop.nl/ staat.

Kan iemand mij advies geven welk navigatiesysteem de beste optie is, want de meeste topics zijn al flink verouderd. De bovengenoemde Medion is nu namelijk te koop bij de Macro voor 289 euro ex BTW incl. afstandsbediening met stuur bevestiging.

Kenmerken software

* Route blokkering
o Met een route blokkering kunt u de eerstvolgende afslag blokkeren, zodat uw eventuele files kunt omzeilen en automatisch om het probleem heen geleid wordt.
* Adresboek
o Met het adresboek kunt u uw contactpersonen uit Outlook overzetten naar het navigatiesysteem.
* Opgenomen route
o U kunt routes opnemen. M.b.v. de PC tool kunt u deze opgenomen route downloaden en overzetten naar het Google Earth formaat. Via Google Earth kunt u dan zien welke route u gereden heeft.
* Wekkerfunctie
o U kunt het navigatiesysteem gebruiken als wekker. U kunt zelfs een MP3-nummer als ringtone instellen.
* POI's groepen
o Point-of-Interests zijn gecombineerd tot logische hoofdgroepen, zodat u een beter overzicht heeft.
* Pijl / 2D / 3D navigatie
o U heeft de mogelijkheid te kiezen tussen verschillende weergaves: aanwijzingspijlen, 2D map, 3D map.
* Dag / nacht mode
o De software kiest automatisch de beste belichting van het scherm. Er zijn twee modi beschikbaar die verschillen in grafisch opzicht en in helderheid (afhankelijk van het daglicht).
* Aanwijzingspijlen in de kaart
o De groene pijl in de kaart geeft de richting aan waarin u dient te rijden.
* POI logo's
o Logo's van POI's, zoals tankstation, worden weergegeven op de kaart.
* Snelste / kortste / economische route
o U kunt instellen of de software de snelste, kortste of de economisch gezien voordeligste route dient te berekenen.
* Auto / fiets / voetganger / motor mode
o De meeste geschikte route wordt berekend op basis van de manier waarop u door het verkeer gaat (te voet, op de fiets, in de auto of op de motor). Wanneer u te voet bent dan worden bijvoorbeeld de hoofdwegen gemeden.
* Autobanen / snelwegen, veerboten, tolwegen
o U kunt aangeven of autobanen / snelwegen, veerboten en tolwegen wel of niet meegenomen mogen worden bij het berekenen van de route.
* Route simulatie
o De berekende route kan getoond worden in sneltreinvaart, zodat u vooraf geïnformeerd wordt over de exacte route.
* TMC
o De software ontvangt actuele verkeersinformatie via een FM transmissie. Routes kunnen automatisch herberekend worden wanneer er een file is. Een TMC-antenne is meegeleverd.
* Dynamische route berekening
o Routes kunnen automatisch herberekend worden wanneer er verkeersopstoppingen ontstaan.
* Text-to-Speech
o Met Text-to-Speech krijgt u meer gedetailleerde gesproken instructies. Naast de richting krijgt u ook informatie over de naam van de eerstvolgende straat of afslag waar u heen dient te gaan.
* Touch less adres invoer
o Touch less adres invoer maakt het eenvoudiger om een adres in te geven. U kunt de gewenste plaats, de straat en het huisnummer via spraak ingeven. Alleen beschikbaar in het Duits, Engels en Frans.
* POI-Warner interface
o Met deze extra applicatie krijgt u een signaal op het moment dat u een vaste flitspaal nadert.
* Cruising mode
o In deze mode ziet u altijd uw huidige positie op de kaart zonder actief gebruik te maken van de navigatiefunctie.
* Route segment blokkering
o Met deze optie kunnen complete wegen of gedeeltes van wegen geblokkeerd worden, zodat deze niet meegenomen worden bij het berekenen van de route.
* Snelheidsinformatie
o U wordt via het scherm geïnformeerd over de maximaal toegestane snelheid op de weg waarop u rijdt. Het is ook mogelijk om waarschuwingen te ontvangen op het moment waarop u de maximaal toegestane snelheid met een bepaalde hoogte overschrijdt.
* POI's opbellen
o Specifieke Point-of-Interests, zoals restaurants, kunt u direct opbellen.
* Uitgebreide rijstrook informatie
o Wanneer er meerdere rijstroken zijn dan wordt aan u getoond welke rijstrook u dient te volgen om uw route te vervolgen.

Kaartmateriaal

Gedetailleerd kaartmateriaal Europa (grenzeloos)

* Datering kaartmateriaal: kwartaal 4, 2006
* Landen:
o Albanië, Baltische staten, België, Bosnië Herzegovina, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland

Polyglott Travelguide

Polyglott Travelguide geeft u algemene informatie over steden en regio's in Europa, zoals bezienswaardigheden, restaurants, cultuur en reisinformatie.
MP3-speler

MP3-speler voor het afspelen van uw favoriete muziek.
Video-speler

Video-speler voor het afspelen van uw videofragmenten.
Picture viewer

Picture viewer voor het bekijken van uw favoriete foto's.
Speciale bonus

Een gratis kaart update in 2008 t.w.v. EUR 99.
Processor

Samsung 400 MHz processor

Beeldscherm

* Schermgrootte: 4,3" TFT breedbeeldscherm
* Bediening: touchscreen (stylus pen meegeleverd)
* Resolutie: 480 x 272 pixels
* Aantal kleuren: 65.536 kleuren

Geheugen

2560 MB geheugen

* Geïntegreerd: 512 MB
* Extra: 2 GB Secure Digital geheugenkaart

GPS / TMC

* Geïntegreerde GPS-ontvanger
o Chipset: SiRF III
o Aantal kanalen: 20 kanalen
* Geïntegreerde TMC-ontvanger
o Via Traffic Message Channel (TMC), dat via FM Radio Data System (RDS) file-informatie ophaalt, kan het navigatiesysteem vliegensvlug de route aanpassen en herberekenen, zodat u de optimale route rijdt.

Accu

Li-Ion accu

* Capaciteit: 1200 mAh
* Voltage: 3,7 Volt
* Levensduur accu:
o GPS ingeschakeld: 4 uur
o GPS uitgeschakeld: 8 uur
o Stand-by: 21 dagen

Aansluitingen

* SD / MMC kaartlezer voor het gebruik van extra geheugenkaarten
* Hoofdtelefoon
* USB 2.0 aansluiting
* MMCX aansluiting voor een externe GPS-antenne
* Geïntegreerde Bluetooth® module
* De volgende mobiele telefoons worden ondersteund:
o Motorola E550 / KRZR K1 / L6 / Razr V3 / Razr V3i / SLVR L7 / V620 / V600i
o Nokia 3230 / 3650 / 3660 / 6021 / 6111 / 6125 / 6131 / 6220 / 6230 / 6230i / 6233 / 6260 / 6270 / 6280 / 6310 / 6310i / 6600 / 6670 / 6681 / 6820 / 6822 / 7280 / 7600 / 7610 / 8800 / 9300 / 9500 / E60 / E61 / N70 / N80 / N90 / NGage / NGage QD
o Samsung SGH-E340 / SGH-E860V / SGH-E720 / SGH-E730 / SGH-D500 / SGH-D600 / SGH-D900 / SGH-P310 / SGH-ZV10 / SGH-X800
o Sony Ericsson T610 / T630 / K610i / K700i / K750i / K800i / W810i / P990i / Z800/ W800i / Z800i

Meegeleverde accessoires

* Microsoft® Windows® CE 5.0
* GoPal® PE Navigator 3.0
* Gedetailleerd kaartmateriaal Europa (kwartaal 4, 2006)
* Autohouder met zuignap
* 2 GB Secure Digital geheugenkaart
* Styluspen
* 12V autoadapter
* USB-synchronisatiekabel
* TMC-antenne
* Gebruikershandleiding

Verwijderd

nvanthoff schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:39:
Kan iemand mij advies geven welk navigatiesysteem de beste optie is, want de meeste topics zijn al flink verouderd. De bovengenoemde Medion is nu namelijk te koop bij de Macro voor 289 euro ex BTW incl. afstandsbediening met stuur bevestiging.
Wat zoek jij in een navigatiesysteem? Wat moet er perse op zitten en wat niet? Ik ken je voorkeuren niet dus ik heb geen idee wat voor advies ik je zou moeten geven. :?

• nvanthoff
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik wil gewoon de beste prijs kwaliteit, die TMC antenne functie die er bij zit vind ik ook erg belangrijk, zodat het navigatiesysteem weet wanneer er een file is.

Maar alle systemen vandaag de dag zijn goed. Dus ik weet zelf niet meer zo waar ik op moet letten. Ik wil gewoon een duidelijk beeld en zo veel mogelijk functies! :P Ben net een klein kind.

Ik heb alleen het gevoel dat er met een TomTom meer mogelijk is, meer functies zijn te downloaden etc...

• Daros
  • Laatst online: 26-01 23:53
Dit topic is oud, erg oud maar ik vond het zonde om hiervoor een nieuw topic te openen.

Dit navigatie systeem heeft bluetooth voor de mobiel. Is er ook een mogelijkheid dat er een bluetooth headset op word aangesloten zodat er via de headset naar de stem geluisterd kan worden?

Ik kan hierover niks op internet vinden.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 00:03
Zijn er Tweakers die met dit navigatiesysteem ervaring hebben?
PDAshop heeft er namelijk een leuke aanbieding voor en dit lijkt me een erg compleet ding.
De bluetooth carkit is echter een zeer belangrijk onderdeel voor mij... hoe is de kwaliteit daarvan? En zou 't met een Nokia 6300 werken? Die staat niet in het lijstje nml, maar misschien was die er nog niet toen ze 't lijstje maakten?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04-2025
Vorige week ook gekocht en moet zeggen, prima ding. Als je wilt, kun je er ook nog andere navigatiesoftware op zetten. Heb mijn Qtek S100 / MDA Compact / HTC Magician erop aangesloten gehad en werkt prima. Apparaat is compleet met TMC antenne, houder etc. Voor die prijs kon ik hem ook niet laten liggen :) kortom, tevreden. Denk dat ie ook wel met je 6300 overweg kan, met een N70 doet hij het ook.

Ohja, hier heeft ie volgens mij 1gig intern en geen SD kaart erbij... dit nog ter info

[ Voor 20% gewijzigd door anthonycd op 08-07-2008 16:07 ]

• Exar
anthonycd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:37:
Vorige week ook gekocht en moet zeggen, prima ding. Als je wilt, kun je er ook nog andere navigatiesoftware op zetten. Heb mijn Qtek S100 / MDA Compact / HTC Magician erop aangesloten gehad en werkt prima. Apparaat is compleet met TMC antenne, houder etc. Voor die prijs kon ik hem ook niet laten liggen :) kortom, tevreden. Denk dat ie ook wel met je 6300 overweg kan, met een N70 doet hij het ook.
Ok, dat klinkt goed.
Maar hoe is de stem voor navigatie? Ik lees daar wat klachten over in reviews... of is daar inmiddels een update voor? En is de TMC te gebruiken zonder daar een abonnement voor af te moeten sluiten?
Ohja, hier heeft ie volgens mij 1gig intern en geen SD kaart erbij... dit nog ter info
Hmm, ik zie gewoon 512mb staan, maar er zit zo te zien idd geen SD kaartje bij (maar die heb ik wel).

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:18

Mex

Wat voor andere navigatiesoftware kan erop? I-Go?

Verwijderd

Ik ben er ook tevreden over. Voor 109 euro kunt ge niet sukkelen. Moet wel zeggen dat hij nu en dan eens vastloopt...
Dan reset ik die gewoon en doe ik verder.
Ik ben nu aan het kijken om die YON shell er op te zetten.
Hoewel ik eigenlijk heel tevreden ben over de bijgeleverde GoPal PE 3.0.

• Exar
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:03:
Ik ben er ook tevreden over. Voor 109 euro kunt ge niet sukkelen. Moet wel zeggen dat hij nu en dan eens vastloopt...
Dan reset ik die gewoon en doe ik verder.
Ik ben nu aan het kijken om die YON shell er op te zetten.
Hoewel ik eigenlijk heel tevreden ben over de bijgeleverde GoPal PE 3.0.
Maar hoe is ie als handsfree set?
En werkt die afstandsbediening aan het stuur goed? Die werkt op infrarood, dus hoe richt je die dan op je Medion? Door je stuur te draaien? :o

En heb je voor de TMC een abonnement nodig of werkt dat gewoon altijd?

• anthonycd
TMC werkt op basis van een FM signaal. En dat zenden de radiostations ook gewoon gratis uit (RDS). Dat signaal pakt iGO prima op en zet ie om in een lijst met filemeldingen etc. Naast iGO8 pakt ie ook Sygic McGuider, Sygic Drive loopt ie hier vast na een rotonde. Weet niet wat de oorzaak daar van is. Daarnaast kun je nog eens de gratis update naar 4.1 bekijken zie:
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:49:
...Ik heb vandaag via de update-site van GoPal mijn ME 4.0A versie succesvol geupgrade naar PE 4.1A. De PE versie heeft een aantal leuke extra's, zoals MP3 player, Movie player, Contacts.
In deze 4.1 versie zijn er ook tal van verbeteringen, zoals:
  • aanduiding van maximum toegelaten snelheid
  • spraaksynthese van de straatnaam!
  • veel sneller starten
  • een aantal bugs zijn opgelost
Deze versie werkt ook perfect samen met POIWarner. :)

Voor zij die het ook willen proberen, hier is de link (NL versie):
http://www.mediongopal.co.../4.x/Navi_PE_41_NL_Upd.ap
Als je perse de Aldi versie wil, gebruik dan deze link:
http://www.mediongopal.co...4.x/Navi_PE_41A_NL_Upd.ap
Tip: als je de update doet, verwijder dan eerst de cab-files die niet overeenkomen met jouw resolutie.
Voer alleen die cab-files uit die voor jouw resolutie zijn.
Let er wel op dat je dan nog goede kaarten hebt voor deze versie, anders gaat ie niet verder!

Ik heb ook een 'shell' / startup gemaakt voor deze 4410 zodat ik kan opstarten wat ik wil op dat moment. Werkt prima en is heel simpel te customizen...

Afstandsbediening nog niet geprobeerd, denk eerder dat het een leuke gadget maar goed. Niet getest dus kan er niet over oordelen...

Wat dat geheugen betreft, is er nog 500-600 MB over waar je zelf mee kunt spelen. Tip, houdt tijdens het opstarten de knop onder de powerknop ingedrukt. Dan zie je onderin een balkje komen, tik daar op en voila windows startbalk...

[ Voor 12% gewijzigd door anthonycd op 12-07-2008 14:33 ]

• Mex

Mex

Is helaas uitverkocht bij pdashop.nl :'(

Verwijderd

nvanthoff schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:18:
Ik wil gewoon de beste prijs kwaliteit, die TMC antenne functie die er bij zit vind ik ook erg belangrijk, zodat het navigatiesysteem weet wanneer er een file is.

Maar alle systemen vandaag de dag zijn goed. Dus ik weet zelf niet meer zo waar ik op moet letten. Ik wil gewoon een duidelijk beeld en zo veel mogelijk functies! :P Ben net een klein kind.

Ik heb alleen het gevoel dat er met een TomTom meer mogelijk is, meer functies zijn te downloaden etc...
Een TomTom kan juist weinig. Geen tracklogging en van de One V3 weet ik dat ze het hele routeplan menu eruit hebben gehaald. Is wel weer terug te tweaken. Bovendien werken routes niet lekker met TomTom, als je een routepunt mist blijven die krengen je maar terugsturen naar het gemiste routepunt ipv met de route verder te gaan.

Dus als die-hard TomTommer ben ik ook overgestapt op Garmin.

• anthonycd
Mex schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 21:21:
Is helaas uitverkocht bij pdashop.nl :'(
Tijdelijk uitverkocht staat er... was bij mij ook, even mailadres achterlaten en je krijgt te horen wanneer ie er weer is, bij mij was dat maandag al weer, dus wie weet...

Verwijderd

Hoi

POI-Warner interface
o Met deze extra applicatie krijgt u een signaal op het moment dat u een vaste flitspaal nadert.

weet iemand misschien hoe dit op een simpele wijzen is in te stellen (menu ?)
De vraag of je gebruik wilt maken kwam als een op up in beeld met de vraag of je hem wil gebruiken
Maar ik kan het niet meer terug vinden

Alvast bedankt :+

groet

• anthonycd
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:18:
Hoi

POI-Warner interface

weet iemand misschien hoe dit op een simpele wijzen is in te stellen (menu ?)
De vraag of je gebruik wilt maken kwam als een op up in beeld met de vraag of je hem wil gebruiken
Maar ik kan het niet meer terug vinden

Alvast bedankt :+

groet
In GoPal 3.0, rechtsonderin het vierkantje indrukken met de stylus als het goed is...

[ Voor 5% gewijzigd door anthonycd op 13-07-2008 20:55 ]

• MadDog11
  • Nu online
* MadDog11 heeft deze nu ook sinds een weekje en moet zeggen dat ik vroeger een redelijke TT aanhanger was TT2, 3, 5 & 6 gehad op pda's, maar dat dit een heerlijke vervanger is op die stem na, goed op de motor met een otterbox eromheen luister ik toch niet.
Moet nog wel ffff uitvogelen hoe deze werkt met poi's maar door omstandigheden nog geen tijd voor gevonden.
Maar voor het geld een echte aanrader en voor dat geld met goede uptodate kaarten van WE een koopje :D

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook ik heb deze gekocht omdat hij qua prijs en functionilteit wat mij betreft niet te verslaan is.

Ik heb hem nu een paar weken en ik ben er reuze tevreden mee. Ik zie trouwens geen enkele aanleiding om te updaten naar GoPal 4 omdat alle genoemde functionaliteit er al standaard in zit, ook in GP3 (tmc, stemherkenning, text to speech, rijbaan assistentie, max. snelheid, flitspalen, mp3/video/foto player, etc.) en ik heb ook nog geen enkel probleem gehad met traagheid of vastlopen. Dus wat mij betreft is hij standaard al echt perfect. Bovendien werken de bijgeleverde kaarten niet met GP4, dus als je zou updaten moet je nog maar zien dat je ergens versie 4 kaarten vandaan haalt, anders valt er niets te navigeren. Tenslotte is ook nog die gratis 2008 kaartupdate voor de GP3 kaarten dus het zou zonde zijn als je die dan niet kunt gebruiken.

Verder is de set heel compleet met de cradle, afstandsbediening, tmc ant.

Wat betreft de stem waar nogal het e.e.a. over gezegd is. Ik vind hem prima. Hij is duidelijk en helder al levert die TTS, text-to-speech functionaliteit (waarbij plaats en straatnamen worden uitgesproken door spraak synthese), natuurlijk altijd wel eens een hilarische uitspraak op. Ik heb ook nog niet gevonden of je die TTS in de instellingen kunt uitzetten, maar zoals gezegd vind ik het juist prima. Die TTS functionaliteit is ook de reden dat je er niet zomaar de stem kunt vervangen. Als je wel gek bent op stemmetjes zul je dus andere software moeten gebruiken (bijvoorbeeld IGo draait er prima op). Zelf snap ik er niets van waarom iemand de instructies door Woody Woodpecker of Darth Vader wil laten hijgen, maar dat is inderdaad persoonlijk.

De standaard interface is zeer duidelijk en je kunt deze heel gemakkelijk aanpassen dmv verschillende skins die in overvloed op internet aanwezig zijn. Daarmee kun je bijvoorbeeld het scherm in 2-en splitsen om half kaart en half pijlnavigatie te laten zien, of een interface met extra grote knoppen, etc. etc.

Bluetooth werkt ook prima. Ik kan de ander prima verstaan en zij mij ook. Ik moet wel zeggen dat ik geen uren zit te bellen in de auto en daarom ook niet erg kritisch ben. Op de cradle zit trouwens een extra microfoon ingang en audio uitgang, als je het standaard geluid niet goed genoeg vind.

Ik heb ook de afstandsbediening ook even getetst en die werkt goed (natuurlijk niet met infrarood, maar gewoon RF). Ik zal er zelf waarschijnlijk niet veel gebruik van maken want ik zie er de toegevoegde waarde niet zo van. Misschien als je veel belt of regelmatig tijdens het rijden iets wilt veranderen, kan het wel handig zijn, maar hij is nogal lastig aan het stuur te bevestigen, dus niet iets wat je er snel op en af zet.

Kortom, hij is wat mij betreft voor die 109 incl. verzenden echt een fantastisch koopje op dit moment.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
he3763 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:46:
Kortom, hij is wat mij betreft voor die 109 incl. verzenden echt een fantastisch koopje op dit moment.
Ben het helemaal met je eens. Toch heb ik hem wel geupgrade naar Gopal 4 (met bijbehorende kaarten) - usenet is per slot van rekening een goede vriend ;), ik moet zeggen dat het er dan allemaal net iets gelikter uitziet.

Wat ik vooral lekker vind is dat hij met iets van 1Gb intern geheugen geleverd wordt (dan weer wel zonder SD card), zodat je lekker veel kaarten kwijt kan. Jammer alleen wel dat een tasje optioneel is (maar die prijs.... 8)7 )

• Mex

Mex

Het ding is weer te krijgen via GPSshop, maar wel voor 135€ ipv 109€.

Verwijderd

Voor de dummies wat betreft skins en shells en dergelijke,
even een korte handleiding om de windows CE file explorer aan de gang te krijgen op een MD96368 / P4410 / PNA470.
Van daaruit kan je om het even welk programma of tool opstarten.

Connecteer het toestel via usb met je pc en Activesync.
In het Activesync window klik je op "verkennen".
Zo kan je rondbrowsen op de interne flash van je medion.
Zoek naar volgend bestand: My Flash Disk\navigation\MENU\MENU.XML
kopieer dat bestand lokaal naar je pc.
en verander volgende:
<app name="app1" madatory="1">
<icon posX="323" posY="170" width="145" height="52" >
<resource path="navigation\menu\480272\icon_newsreader.png" />
</icon>
<action path="newsreader" />
</app>

in het volgende:

<app name="app1" madatory="1">
<icon posX="323" posY="170" width="145" height="52" >
<resource path="navigation\menu\480272\icon_pictureviewer.png" />
</icon>
<action path="\windows\explorer.exe" />
</app>

overschrijf het originele bestand op je medion met het aangepaste bestand.
en herstart je medion.
je krijgt er een icoontje bij onderaan, voor het gemak heb hetzelfde plaatje gekozen als voor de picture viewer.
klik er op en de file explorer wordt gestart,
browse gerust rond en probeer eens wat exe bestandjes uit te voeren, zonder risico.
indien de handel vastloopt, herstart je hem gewoon.

Verwijderd

Exar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:58:
[...]

Maar hoe is ie als handsfree set?
die werkt heel goed, je haalt net iets meer dan 10m, ook door muren heen.
en gemakkelijk te gebruiken, deze functie is toch wel handig.
Exar schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:58:
[...]
En werkt die afstandsbediening aan het stuur goed? Die werkt op infrarood, dus hoe richt je die dan op je Medion? Door je stuur te draaien? :o

En heb je voor de TMC een abonnement nodig of werkt dat gewoon altijd?
Afstandsbediening nog niet gebruikt.
TMC is gratis in Belgie, maar niet in alle landen beschikbaar.
Is vooral handig als je dagelijks lange trajecten moet doen waarvan je de interessante sluipwegen of alternatieven zelf goed kent. Als niet-routinier is het bijna altijd beter om gewoon aan te schuiven in de file en geen omweg te maken.

• Imperial_Master
Kan ook tijdens het opstarten de knop onder de aan/uit knop ingedrukt houden; dan verschijnt een dunne grijze balk onderin het rode scherm. Daarop klikken et voila: de windows taakbalk

Verwijderd

Imperial_Master schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:04:
[...]

Kan ook tijdens het opstarten de knop onder de aan/uit knop ingedrukt houden; dan verschijnt een dunne grijze balk onderin het rode scherm. Daarop klikken et voila: de windows taakbalk
Waarom zeg je zoiets niet eerder??! ;)
Ah mijn lange verhaal is niet verloren, misschien zet het een aantal mensen aan het spelen.
Daarvoor doen we het toch.

• Imperial_Master
haha! ja, sorry.. ben er zelf ook pas een paar dagen achter en wist niet of het interessant zou zijn.. zal ff verder kijken, weet niet preceis waar ik het vandaan heb gehaald, maar er stonden nog meer leuke dingetjes geloof ik

Verwijderd

Imperial_Master schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Toch heb ik hem wel geupgrade naar Gopal 4 (met bijbehorende kaarten) - usenet is per slot van rekening een goede vriend ;), ik moet zeggen dat het er dan allemaal net iets gelikter uitziet.
Naar welke versie ben je gegaan? 4.1 of 4.5AE (volgens mij alleen voor de E4430)?

Ik heb het apparaat voor 109 euro gekocht bij PDAshop. Ik ben met de TMC aan naar Zuid-Frankrijk geweest en het systeem werkte geweldig. Hij heeft me geen enkele keer in de steek gelaten. Geweldig apparaat en een absoluut koopje.

• Imperial_Master
heb het niet helemaal terug kunnen vinden, maar hier:
*weg* een vluchtige blik geeft aan dat niet alles daar legaal is

Kan je een heleboel vinden mbt. het tweaken van je navi :)

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 23-07-2008 12:38 ]

• Imperial_Master
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:25:
[...]

Naar welke versie ben je gegaan? 4.1 of 4.5AE (volgens mij alleen voor de E4430)?

Ik heb het apparaat voor 109 euro gekocht bij PDAshop. Ik ben met de TMC aan naar Zuid-Frankrijk geweest en het systeem werkte geweldig. Hij heeft me geen enkele keer in de steek gelaten. Geweldig apparaat en een absoluut koopje.
Ik zit nu op versie 4.01; weet nog niet of ik naar 4.1 ga (heeft volgens mij niet heel veel meerwaarde tov 4.01

Verwijderd

*weg*

Als het hier verboden is, dan is het niet de bedoeling dat je iemand op gaat roepen om je te mailen.

[ Voor 72% gewijzigd door pven op 11-08-2008 21:44 ]

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:15
TT 7 nu ook mogelijk op PNA met WinCE. Bij mij werkt het op Medion 4410.

• anthonycd
alex75 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:56:
TT 7 nu ook mogelijk op PNA met WinCE. Bij mij werkt het op Medion 4410.
Ik kan hem ook opstarten, maar loopt het geheugen dan niet vol als je een kaart hebt? Of is dat gefixt?

*knip* Communicatie verloopt via het forum

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 11-08-2008 21:43 ]

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10-2025

HeyDude

Blijven lachen!

Voor de geinteresseerden:
ze zijn online bij GPSshop uitverkocht, echter via de klantenservice is
bij een van de vestigingen nog een aantal te bemachtigen...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• alex75
Ik heb mijn gps opgelost. Ik kwam op een forum het volgende tegen:

To solve the unstable GPS, go to:
[Start] [settings] [Control Panel] [Power]
Select Schemes tab, turn ALL power settings to "Never"
Then try again

Dit werkt inderdaad. Mijn probleem is nu opgelost

Nu is mijn Medion 470T een volwaardige nav met TT7, iGO8 en Gopal4.5 _/-\o_

• anthonycd
alex75 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:47:
Ik heb mijn gps opgelost. Ik kwam op een forum het volgende tegen:

To solve the unstable GPS, go to:
[Start] [settings] [Control Panel] [Power]
Select Schemes tab, turn ALL power settings to "Never"
Then try again

Dit werkt inderdaad. Mijn probleem is nu opgelost

Nu is mijn Medion 470T een volwaardige nav met TT7, iGO8 en Gopal4.5 _/-\o_
Heb ook die versie geinstalleerd, maar hier toch nog out of memory probleem. Installeer je TT7 op je SD en de kaarten ook, of de TT install op je device en de kaarten op je SD?

En hoe start je TT7 op? Ik maak nu gebruik van een alternatief startmenu waar ik TT7 zelf aan heb toegevoegd. Via MortScript zet ik dan eerst nog wel even recht waar ie de kaart moet zoeken \Storage Card\TT7 ipv \My Documents.

Ik draai nu de R23 firmware, eerst de R21, maar met beide versies het out-of-mem. probleem... misschien dat je me iets meer kunt vertellen over jouw config / opstarten van TT7?

thanks

• alex75
Anthonycd,
Ik heb alles op de SD staan, behalve een aantal .dll files. Verder heb ik Regedit op mijn SD staan om het register aan te kunnen passen zodat TT7 de kaarten op mijn SD zoekt. Ik werk nu met de W en C Europe kaart.

De veranderingen aan de Powersettings raakt de Medion wel kwijt na een softreset, jammer.Maar makkelijk aan te passen.

Ik heb bij Gopal 4.5 het menu aangepast zodat ik iGO8, TT7, Gopal en Explorer kan kiezen ten koste van pictureviewer etc. Ik kan dat evt. wel sturen.

Verwijderd

ik heb een medion 96840 en daarop navigator gopal 4 upadte geinstalleerd , nu zit er wel een knop die snelheidswaarschingen configureerd( bij hoeveel km te hard je een waarschuwing krijgt , alleen hij werkt niet als ik een route rijd ,waar kan het probleem zitten

Willie

• bjbruins
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-07-2018
Als ik tijdens het opstarten de knop onder de aan/uit knop ingedrukt houd, krijg de windows takbalk te zien.
En als ik TomTom navigator 6 op een SD kaartje gezet heb, kan ik dan ook navigeren op tomtom?

• beuker123
  • Laatst online: 11-08-2022
Vanaf zaterdag, 31 januari 2009, een aanbieding/winstpakker in de Makro.
De Medion Business Gopal 4410 voor 99 Euro ex. / 118 Euro inclusief BTW.
Een apparaat met een bluetooth carkit functie.

De highlights in de advertentie:
deur tot deur navigatie in 30 west- en oost-europese landen
gratis update voor kaartmateriaal
rijstrookadvies
tmc ontvanger

2 jaar garantie

Volgens de Duitse Consumentengids (Stiftung Warentest) een apparaat met het oordeel: goed.

Verwijderd

Kun je op de Medion 4410 een bestemming ook ingeven in coordinaten? Zoals in veel campinggidsen worden gebruikt?
Hoe zit het bij Medion met abonnementen op actuele kaarten?
En hoe gaat het met het toevoegen van POI's, bijvoorbeeld van de ANWB en ACSI campings?
Bij voorbaat dank voor een antwoord!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

Werkt hij ook met de iPhone? (bt compatibiliteit?)
Pagina: 1