[SPDIF] welke kabels benodigd en wat kan ik allemaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 18:40
Ik heb in mijn HP Pavillion laptop een Creative X-Fi Xtreme Notebook kaartje, met surround docking module en een SPDIF uitgang.

Nu wil ik graag mijn surround set ( Logitech Z 5450 digital ) aansluiten op deze kaart.

Hoe kan ik dit het beste doen via de SPDIF optische uitgang, en ondersteunt dit dan ook surround, en werkt dit ook icm mijn Logitech Z 5450 digital?

Zo ja, welke kabel moet ik dan kopen, en hoe zit dat met de toslink kabels? want mijn creative kaartje heeft een 3,5 mm optische uitgang...

Als iemand misschien een handige site weet, of zelf wat kan vertellen... zou dat heel fijn zijn. Ik werd niet veel wijzer van google.

Verwijderd

Uhm, even bij de winkel binnenlopen en kijken welke kabels in het rek tussen je X-Fi en Z5450 past? Zal wel weer aan mij liggen maar SPDIF is een standaard (SonyPhilipsDigitalInterFace) dus als je Z5450 ook een optische aansluiting heeft is het alleen nog een kwestie van de juiste vorm van de stekkers....
De handleiding van de X-Fi is er niet duidelijk in welke kabel je nodig bent en ik bent te lui om te kijken wat er op je Z5450 mogtelijk is..

Even gegoogled en gevonden : 1 x audio - SPDIF uitgang/koptelefoons/lijn-uit - mini-telefoon 3,5 mm / TOS Link en als ik daar op google vind ik : http://www.shops.nl/produ...okabel%20(optisch)%20.htm wat een 3.5 mm optische plug heeft aan de ene kant en een "normale" TOSLink aan de andere en raad eens: http://www.shops.nl/product/141814/ is beide zijden 3.5 mm optisch... 1 van de 2 zal vast de kabel zijn die je nodig bent.

10 minuten werk in google 8)7

Op je vraag "wat kan ik er allemaal mee" , RTFM en zoek beter is het advies.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 07:52 . Reden: juiste kabel gevonden ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tja.. is wel duidelijk zo..

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.