Ik zoek met spoed een 42 inch LCD TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 01:36
Beste mensen,

Ik wil een 42 inch LCD gaan kopen en ik ben niet geheel technisch met deze apparaten dus ik vraag hierbij een goede hulp.
Ik heb paar dagen geleden gezocht naar een goede LCD TV op het internet. Nou dat ik wel iets gevonden heb (2 of 3 tvs) weet ik het eigenlijk nog niet wat ik wil gaan kopen.

Gevonden:

Philips 42PFL7762/12 (volgens mij fullHD 170watt) (Deze leek me wel intressant)
Toshiba 42Z3030D full HD 100hz.

Ik ga over een maand of 2 al samen wonen en zou dan tegen die tijd al die tv willen hebben.
Ik heb ook de topics door genomen onder de afdeling 'consumentenvideo en videobewerking' maar ik word er eigenlijk vrij weinig wijzer van. TVs die ik wil aardig vind zijn van philips, panasonic, JVC... wellicht nog iets anders. En nou mijn vragen:

1. Welke merken + modelnummers van de fullHD tv zijn momenteel erg gewild.
Want als ik hier een lijstje van heb dan kom ik eigenlijk al een heel een stuk verder en weet ik waar ik ongeveer naar uit kan kijken.

Specs die ik zoek:

FullHD
redelijk energie zuinig
beeldverbeterings technieken.
Prijs max 1800 euro (mag 50 euro afwijken maar dit is echt de limiet)

Wie kan mij vertellen na welke modellen ik moet zoeken. Ik heb het internet afgestruind en ook kieskeurig.nl door gezocht, maar ik weet het echt niet :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 06-11-2007 22:47 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:50
ik geloof niet dat dit de bedoeling is hier. Welke modellen heb je gevonden en wat maakt dat je erover twijfelt?

Aan spoedjes doen we hier niet.

dit is niet de sproetafdeling :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ramon op 06-11-2007 22:41 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Robin4
Je moet spoed niet gelijk zien dat ik hem morgen al moet hebben ofzo, maar 2 maanden zijn ook zo weer voorbij. Ik heb even me post bijgewerkt. En had 2 tvs gevonden, maar heb echter het gevoel dat er nog wel iets beters is wat ik nog niet gezien heb. Sorry als ik jullie misschien iets misdaan heb. Maar ik kan het gewoon niet op een rijtje krijgen. Als ik weet welke tv echt naar uit te kijken zijn dan helpt me dat een hele boel.

[ Voor 26% gewijzigd door Robin4 op 06-11-2007 22:49 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Robin4 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:44:
Je moet spoed niet gelijk zien dat ik hem morgen al moet hebben ofzo, maar 2 maanden zijn ook zo weer voorbij.
Jeetje, 2 maanden om een tv te kiezen, dat is inderdaad wel kort zeg :z
1. Welke merken + modelnummers van de fullHD tv zijn momenteel erg gewild.
Vul je eisen gewoon in bij de Pricewatch en je ziet zelf wat er populair is en hoeveel iets kost. Verder gewoon reviews lezen om te zien hoe goed iets is?

Overigens is de consensus hier op GoT toch wel dat een 42" 1080P scherm niet zo heel veel zin heeft, of je moet met je neus erop gaan zitten (waardoor je weer last hebt van de kijkhoek van een LCD). Dus misschien ook nog even je eisen bijstellen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 06-11-2007 22:50 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Robin4 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:39:
Want als ik hier een lijstje van heb dan kom ik eigenlijk al een heel een stuk verder en weet ik waar ik ongeveer naar uit kan kijken.
En dan hoef je lekker zelf niets te doen... :?

Volgens mij zijn er zat topics hier en elders over de keuze van een scherm. Je vindt daar zat modellen. Als je die nou eens in koekel intikt en er wat over leest, moet je iets beter belagen ten ijs kunnen komen en je vragen iets gerichter stellen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Panasonic 42PY70. Totaal niet zuinig. Wel mooi.

PSN: Shiver23

• Robin4
mphilipp schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:48:
[...]

En dan hoef je lekker zelf niets te doen... :?

Volgens mij zijn er zat topics hier en elders over de keuze van een scherm. Je vindt daar zat modellen. Als je die nou eens in koekel intikt en er wat over leest, moet je iets beter belagen ten ijs kunnen komen en je vragen iets gerichter stellen.
Ik zeg toch niet dat ik niets hoef te doen, zoeken is echt het probleem niet en ik geef toch duidelijk aan dat ik gezocht hebt |:(

Klopt het dat de philips tvs de enige tvs zijn die het zuinigste LCDs hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 06-11-2007 22:53 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Robin4 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:52:
[...]

Ik zeg toch niet dat ik niets hoef te doen, zoeken is echt het probleem niet en ik geef toch duidelijk aan dat ik gezocht hebt |:(
Ja, je hebt gezocht en je kwam tot de conclusie dat je zelf niet weet welke tv het best bij jou past. En dan weten wij dat zeker wel? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Robin4
Zijn de tvs van philips de enigste die redelijk zuinig zijn? Of zie ik nog meer merken boven het hoofd?
Want als ik zo kijk zie ik dat philips tvs heeft van 170watt. En de rest zit er dik erboven.

Trouwens @Gizz

Bedankt voor die pricewatch link, maar die link die je gaf zijn maar 10 lcd tvs. Of heb je gewoon geselecteerd op Full HD. Klopt het trouwens dat er maar weinig fullHD schermen zijn?
Shiver23 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:06:
Als je energieverbruik echt zo belangrijk vindt, waarom neem je niet een maatje of wat kleiner dan?
Omdat ik de TV dan veelste klein vind. Het hoeft ook niet te zijn dat ik zoek naar een tv die maar 120 watt verstookt op 42 inch, want die zal ik toch niet vinden. Maar het moet wel rendabele blijven, dus gewoon even zo min mogelijk op die 42 inch. 170 watt vind ik eigenlijk nog wel te doen. Als het maar geen 250 watt word en hoger. :> Beetje LCD TV begint pas op 42 inch pas echt intressant te worden. Ik wil zoiezo niet kleiner.
Sick Nick schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:10:
Lijkt me sterk dat die 170W klopt aangezien ik een 7332 heb staan (zo goed als dezelfde tv dus) en die pakt al 250W. Dat is een HD-ready scherm dus het lijkt met dat een full HD scherm minstens net zoveel stroom pakt? Zal wel een typfout bij philips zijn en dat het 270W is ofzo, lijkt me meer voor de hand liggend eigenlijk.
Ik zal philips hierover wel mailen, zal wel kijken wat ze zelf zeggen.

[ Voor 97% gewijzigd door Robin4 op 06-11-2007 23:28 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je energieverbruik echt zo belangrijk vindt, waarom neem je niet een maatje of wat kleiner dan?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me sterk dat die 170W klopt aangezien ik een 7332 heb staan (zo goed als dezelfde tv dus) en die pakt al 250W. Dat is een HD-ready scherm dus het lijkt met dat een full HD scherm minstens net zoveel stroom pakt? Zal wel een typfout bij philips zijn en dat het 270W is ofzo, lijkt me meer voor de hand liggend eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Sick Nick op 06-11-2007 23:10 ]

• Robin4
http://www.p4c.philips.co...42pfl7962d_12_pss_nld.pdf
Hier staat toch echt in de brochure dat ie 170watt verbruikt.

• The_nv40_man
  • Laatst online: 13-06-2022
De informatie is weer erg mager. Waarvoor ga je de tv gebruiken?

Is dit een pc desktop of stilstaand beeld dan zijn de tv's die je zelf hebt uitgezocht niet verkeerd. Gaat het echter om films en tv (en dan voornamelijk SD materiaal), kijk dan ook eens naar de Panasonic plasma tv's. Omdat je geen hoog stroomverbruik wil hebben komen alleen de HD-Ready tv's in aanmerking, maar ook die hebben op sommige vlakken behoorlijke voordelen op LCD tv's in die prijsklasse en een stuk daarboven.

Staar je in ieder geval niet blind op resolutie. Je gaat de tv meen ik uit je TS op te maken in een woonkamer situatie gebruiken en het nut van full-HD tov HD-ready op een normale woonkamerafstand is betwist en soms nauwelijks te zien. En in het geval dat je merendeels SD materiaal (analoge tv, DVD, etc) gaat kijken zijn al die extra pixels eerder een nadeel. Terwijl de voordelen van plasma tov lcd in die prijsklasse bij alle beeldmateriaal zichtbaar is en bovendien vergevelijker is met slecht materiaal.

• Robin4
Ik gebruik de tv om tv te kijken. En om te gamen. Er komen de volgende consoles erop:

Ps3, Dreamcast, Nintendo Wii. Voor de rest word er blue-ray en dvd mee afgespeeld. Toekomst komt er digitale HD tv erop.

Ik heb een volgend lijstje gemaakt:

Philips42 PFL 9732D/10

Philips42 PFL 7762 /12

Philips42 PFL 9632D

Toshiba 42Z3030D

Volgens mij zijn de rest van de televisies niet voor mij intressant.

Philips 42 PFL 7962D valt af omdat ie geen component ingang heeft. Want ik wil de wii via component gaan aansluiten. De ps3 via HDMI en de dreamcast via een VGAbox naar S-video.

[ Voor 56% gewijzigd door Robin4 op 07-11-2007 00:15 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

En waarom zijn andere tv's niet interessant? Ik zie niet echt de logica. Samsung, Sony, Toshiba, LG, Sharp, Panasonic zijn niet de moeite? Je bent heel onduidelijk in wat je zoekt. Behalve dat het blijkbaar een Philips moet zijn. Waarom haal je dan niet gewoon een Philips of ga je daar in het topic even verder lezen? En de 9632 verbruikt 232 watt. Is dat niet meer belangrijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 07-11-2007 10:18 ]

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
We kunnen nog tot 2010 blijven discusseren over welke specificaties belangrijk zijn.

Je kan wel vragen welke tv beter is, maar je hebt klaarblijkelijk al een keuze kunnen maken aan de hand van de specs. Ga met die selectie die je hebt gemaakt naar een betere audio/video zaak en ga die tv bekijken in action. Dan kan je met de specs meegenomen een keuze maken welke scherm de beste keus is. Daar kunnen wij namelijk niet over oordelen.

• Robin4
Ik ben er bijna eruit. Ik kies voor de Philips 42pfl9732D of de 42PFL9632D.

Is het verschil met beide alleen de extra card reader voor het eerste model?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vergelijk de productinformatie pagina's/folders eens, daar zal je vast je antwoord vinden.

Als je kan typen op GoT, kan je ook vast lezen in een folder

Ey!! Macarena \o/

• Robin4
Ik vroeg alleen maar om een bevestiging. Het forum is toch bedoeld om een antwoord te kunnen krijgen, of niet dan?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Nope, het forum is er om te discussieren en niet voor helpdesk vragen. Er wordt van je verwacht dat je zelf veel inzet toont. Met de posts die er al zijn moet je onderhand wel een keuze kunnen maken.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Gedraag je eens..

[ Voor 82% gewijzigd door moto-moi op 08-11-2007 23:05 ]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 15:18
ROFL machtig !
_O-

Verwijderd

Ik stel voor dat je gewoon eens in de winkel gaat kijken (ja, die bestaan nog). Ga eens langs de Mediamarkt of iets dergelijk, daar hangen echt tientallen schermen. Kan je mooi een keuze maken. Hier op GoT gaan we er namelijk vanuit dat men capabel genoeg is om zelf een beslissing te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.