Poorten Forwarden

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik download al een tijdje via DC++ en ik heb een aantal poorten geforward in mij Tomson Speedtouch Modem van SpeedlinQ. Dit werkte altijd prima. Nu heb ik een mediacenter erbij die ik draadloos heb aangesloten. Voor dit draadloze netwerk heb ik een oude smc (2804WBR) draadloze router achter mijn Tomson modem gehangen.

Nu kan ik niet meer downloaden in DC++. Ook dezelfde poort heb ik in mij SMC geforward. Dit helpt ook niet. Ik vink Direct Connection aan en mijn ip-adres en de poorten die ik heb opengezet, maar ik krijg geen connecties.

Moet ik een ander ip-adres invullen bij de settings in dc++?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Dit al bekeken?

http://www.dslreports.com/faq/dc

[ Voor 27% gewijzigd door benedictuz op 07-11-2007 07:41 ]

• DubbelU
Ja

• DubbelU
MIjn Tomson modem (tevens ook router) geeft mij dit ip-adres 192.168.1.66 en mijn smc router geeft mij dit ip-adres: 192.168.2.145. Ik heb in mijn smc-router de poorten UDP/TCP geforward en heb dit ook gedaan in mijn Tomson Modem.

Als ik de pc direct op modem zet kan ik downloaden (ik vul dan mijn externe ip-adres in), maar schakel ik de smc-router in dan krijg ik met geen mogelijkheid connecties. Ook mijn poort staat dan niet meer open. Hellup?

Verwijderd

Lijkt het je niet handig om maar en dhcp te hebben draaien. Ik zou de DHCP op de smc uitzetten en een adres laten verkrijgen van je thomson modem en vervolgens die pc in je smc in de dmz zetten want de rest wordt vooraan op je thomson al geblockt is beetje dubbel op... lijkt mij.

• DubbelU
IK heb DHCP uitgezet in mijn smcrouter en ik heb nu helemaal geen internet meer :( en ik kan niet meer mijn router in(voorheen typte ik 192.168.2.1 in IE) om de instellingen terug te zetten.

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Het lijkt mij verstandiger om de poorten te forwarden naar je SMC router. In je SMC router de poorten naar je PC te laten sturen.
In de ADSL modem DHCP uitzetten.
Wan ip adres van de SMC in hetzelfde range zetten als je ADSL modem.
De poorten die in je ADSL modem staan naar het VASTE ip adres van je SMC laten sturen.
dan moet alles gwoon weer werken.
En de DHCP optie gebruiken van je SMC

[ Voor 5% gewijzigd door incinerator82 op 08-11-2007 16:28 ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-12-2025

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Even voor de duidelijkheid..
Jouw pc zit die rechtstreeks op je Thomson?

even tussendoor:
En als je bij je Wifi router wil komen, dan moet je met de hand op je pc een 192.168.2.x getalletje intikken.. zolang jij in een 192.168.1.x range zit dan ziet ie em niet.

Goed ik denk dat ik het fout interperteer...
Als jou pc rechtstreeks op de ADSL modem zit.
En je een adres krijgt van je SMC, dan klopt er iets niet.
Dat zou betekenen dat jij je WAN poort van je SMC niet gebruikt voor je internet verbinding (je 192.168.1.X range) maar juist de LAN kant..
Hierdoor spreken er 2 DHCP servers op hetzelfde netwerk.
De SMC zal geen dhcp uit delen aan zijn WAN poort.
Hierbij vanuitgaande dat jou SMC AP ook een router (NAT) functie heeft.

Nu kan dat erg lastig worden. Als jou mediacenter bij jouw pc moet kunnen.
Is het verstandiger je router functie in de SMC uit te schakelen, DHCP in je SMC uit te schakelen.
En voor de zekerheid DCHP forwarding ondersteuning aan te zetten in je SMC.
Je Thompson lekker DHCP laten blijven.

Dan moet er als het goed is op alle pc's hetzelfde ip range te verkrijgen zijn (192.168.1.X).
En moet je media center (omdat je je nat heb uitgezet in je SMC) weer bij je pc kunnen komen.

[ Voor 49% gewijzigd door incinerator82 op 08-11-2007 16:37 ]

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• DubbelU
internet komt binnen via mijn Tomson Modem/router in een. Er gaat een netwerkkabel vanuit de tomson (vanuit ethernet poort 1) naar mijn smc router. Deze netwerkkabel stop ik in mijn WAN poort van de smc router. Vanuit ethernet poort 1 (smc router) gaat nu een kabel naar mijn pc. Op deze pc kan ik nu niet meer poorten openzetten (ik maak geen connectie) dit komt nu denk ik door dat ik op twee ip-ranges zit. 192.168.1.... (Tomson) en 192.168.2....(smc)

Ik heb net geprobeerd om DHCP uit te zetten in mijn SMC router, maar dat deed het niet en nu kan ik ook niet meer in mijn router door 192.168.2.1 in mijn browser te typen. Dus eerst moet ik dit probleem oplossen :(

NB (de htpc staat helemaal buiten dit probleem)

• DubbelU
Heeft iemand een tip om op en andere manier in mijn scm-router te komen?

• DubbelU
???????????????????????????????Niemand van de Netwerk-tweakers?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DubbelU schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:38:
???????????????????????????????Niemand van de Netwerk-tweakers?
offtopic:
Nergens voor nodig, zo'n reactie... Je wordt geacht minstens 24u te wachten, en doe het dan svp subtieler dan dit

Heb je Het Grote Poortmappingsverhaal al bekeken?

Anyway, je hebt het probleem geintroduceerd door twee routers in serie te zetten. De simpelste oplossing is de SMC niet te laten routeren, en dat heb je deels al gedaan maar nog niet compleet.

1. geef de SMC een IP-adres in de reeks van de Speedtouch (192.168.1.x, met x buiten de DHCP range)
2. zet de DHCP server van de SMC uit, save settings
3. steek de kabel die vanuit de Speedtouch komt in een LAN-poort van de SMC ipv de WAN-poort zoals je nu doet.

Dit werkt in 90-95% van de gevallen. Alternatief is in de setup van de router te zoeken of je deze in accesspoint modus kan zetten.

Als je de methode boven hebt gevolgd dan kan je niet meer in de SMC komen via het oude adres, maar alleen via het ingestelde 192.168.1.x adres. Poorten forwarden doe je alleen in de Speedtouch. Het kan eventueel helpen als je de SMC even reset naar fabrieksinstellingen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

DubbelU schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:29:
internet komt binnen via mijn Tomson Modem/router in een. Er gaat een netwerkkabel vanuit de tomson (vanuit ethernet poort 1) naar mijn smc router. Deze netwerkkabel stop ik in mijn WAN poort van de smc router. Vanuit ethernet poort 1 (smc router) gaat nu een kabel naar mijn pc. Op deze pc kan ik nu niet meer poorten openzetten (ik maak geen connectie) dit komt nu denk ik door dat ik op twee ip-ranges zit. 192.168.1.... (Tomson) en 192.168.2....(smc)

Ik heb net geprobeerd om DHCP uit te zetten in mijn SMC router, maar dat deed het niet en nu kan ik ook niet meer in mijn router door 192.168.2.1 in mijn browser te typen. Dus eerst moet ik dit probleem oplossen :(

NB (de htpc staat helemaal buiten dit probleem)
Vanaf het moment dat je DHCP uit hebt gezet op je SMC, kreeg je pc geen IP meer in zijn range, en kon je er niet meer bij.
Oplossing: geef je pc (tijdelijk) een vast IP 192.168.2.5 in de range van je SMC, daarna kun je weer gewoon bij je SMC komen met IP 192.168.2.1
Daarna stel je op je SMC een vast IP 192.168.1.250 in, en zet je pc weer op automatisch een IP adres verkrijgen.
Vanaf dat moment zitten de SMC IP 192.168.1.250 en de Thomson IP 192.168.1.1 in dezelfde range en zorgt die laatste voor DHCP.
Om de configuratie van je SMC in de toekomst te wijzigen, moet je zijn nieuwe IP 192.168.1.250 intikken in je browser.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• DubbelU
ten eerste, dank voor de reactie en hulp! ik kan weer in mijn smc-router en ik heb geprobeerd om mijn ip om te zetten naar 192.168.1.250 en DHCP uit te schakelen. als ik save settings of apply doe, dan krijg ik de volgende foutmelding.

ERROR: Your LAN ip address falls in the same subnet as your internet IP address.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

DubbelU schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:22:
ten eerste, dank voor de reactie en hulp! ik kan weer in mijn smc-router en ik heb geprobeerd om mijn ip om te zetten naar 192.168.1.250 en DHCP uit te schakelen. als ik save settings of apply doe, dan krijg ik de volgende foutmelding.

ERROR: Your LAN ip address falls in the same subnet as your internet IP address.
Fijn dat je weer iets opgeschoten bent. :) Wel vreemd dat je niet kunt saven. De melding klopt op zich wel, maar is geen probleem, is juist de bedoeling. :P Overgens moet dhcp wel uitstaan dan. Misschien gaat het wel als je eerst dhcp uitzet en saved, en daarna het IP instellen en saven. ;) Een andere optie is niet de WAN connector gebruiken, dus in plaats daarvan (1 van de 4) LAN connectors. Die WAN connector is zowiso alleen van belang als dhcp aanstaat. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde iets. Ik vroeg me af of jullie hier een antwoord op wisten.
Situatie schets:

Gebouw met 3 appartementen.
Beneden staat de kabelmodem
Daarop aangesloten een DHCP router
Bij ons appartement heb ik een eigen router geplaatst (voor scheiding van data ed.)
Onze router heb ik in een andere range gezet nl. 192.168.2.1 zodat er geen ping meer kan plaats vinden.

Dit werkt(e) goed, alleen nu wil ik binnenkort gaan VOIPen en moet daardoor een aantal poorten opengooien. Eigenlijk wil ik gewoon naar mijn router een "wide open" internet verbinding. Echter kan de router beneden geen poorten forwarden naar mijn router toe omdat hij alleen aan LAN adressen kan toewijzen. Mijn router is een Linksys wireless g router en die beneden staat een SMC (dacht ik).
Heeft iemand hier een goed idee voor?
Pagina: 1