Toon posts:

Progamma's vanaf externe HD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu m'n Mini al 1,5 jaar zonder problemen draait, loop ik nu voor het eerst tegen een probleempje aan.

De interne HD (60Gb) begint erg vol te raken.

Heb eerst zitten dubben of ik een andere HD moet plaatsen, maar dat kost aardig wat geld en gedoe.
Is het niet mogelijk om programma's op mijn externe HD (MiniStack met 300Gb HD) te installeren en vandaar te draaien en dus ook info op te slaan (b.v. iPhoto)?
(Yep, ik heb al gezocht in dit forum, maar misschien niet de juiste termen)

Indien ja, hoe ga ik dan te werk en hoe zit het met back-up overhevelen?

Verwijderd

Dat kan wel met programma's die geen installatie behoeven (alleen gekopiëerd hoeven te worden).

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dat kan altijd, je kan alles overal installeren...jep zelfs op externe harde schijf ;)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe je zoiets dan?

Probeer net iWork te installeren op mijn externe HD.
Tijdens het installatieproces kan ik het niet op deze schijf installeren staat er, alleen op de interne schijf.
De externe schijf staat wel afgebeeld, maar met een uitroepteken erop.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:59

Nitai

Live the life you love.

Zoals Macmiep.nl zegt (goede site trouwens :P) programma's die alleen gekopieerd hoeven te worden (dus slepen naar 'Applicaties' map, die kun je gewoon vanaf een externe harde schijf draaien. Zodra een installatie van een programma een 'pkg' bestand is die installatie nodig heeft (dubbelklik en er wordt een installatie wizard gestart) dan werkt dit meestal niet op een externe harde schijf. Tenzij je hier Mac OS X vanaf boot..)

Probeer maar eens Adium of een andere app te 'installeren' op je externe harde schijf. Gaat perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 07-11-2007 10:10 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering