Asus P5E = Maximus? (bios flash?)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb vandaag na lang wachten eindelijk weer een moederbord, en ditmaal een Asus P5E! Ten eerste wil ik even zeggen dat dit een dondersmooi bordje is :D Maar ik was bezig met het inbouwen, en ineens viel me op dat het stickertje van het moederbord waar P5E opstaat eraf kon. Een beetje voorzichtig pielen en hij kwam los! En wat ik al dacht: M---A---X---I, met andere woorden, Maximus :D Nu was ik benieuwd of het mogelijk is het ietswat hogere potentieel van dit bordje te "unlocken" door er een Maximus bios in te zetten... Of is dit te hoog gegrepen en is alleen de pcb gelijk en een groot deel van de componenten anders?... :/

Wie helpt mij verder? :) (of uit de droom :+ )

Verwijderd

Ga specs vergelijken? :)

Verwijderd

Idd ga vooral op de layout letten en de componenten die erop zitten...

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Maargoed, je kan niet alles verwachten als ie van de vrachtwagen is afgevallen hea tim ;)

www.koopeendroom.nl

• TFDev
omg, maarten, ga jij eerst maar eens je moederbord maken, slopertje xD ik heb gewoon keurig netjes een bonnetje O-)

Ik zag trouwens op XS dat dit bord inderdaad gewoon zo goed als hetzelfde is als een Maximus, maar de bios van een Maximus is niet te flashen omdat deze geblokkeerd zou zijn ofzoiets 8)7

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 11:18

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Killed-1 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:41:
omg, maarten, ga jij eerst maar eens je moederbord maken, slopertje xD ik heb gewoon keurig netjes een bonnetje O-)

Ik zag trouwens op XS dat dit bord inderdaad gewoon zo goed als hetzelfde is als een Maximus, maar de bios van een Maximus is niet te flashen omdat deze geblokkeerd zou zijn ofzoiets 8)7
Bios kan je 9/10 keer prima flashen en let op deze dingen.

- Layout moet hetzelfde zijn
- Voltage ICtjes voor Dimm/Chipset/Cpu dienen hetzelfde te zijn
- Zelfde north/south bridge

In dit geval kunnen we wel zeggen dat dit allemaal goed is aangezien ze anders geen maximus onder een stickertje verstoppen ;)

Enige nadeel is dat Asus voor bij mij bekent met de laatste mobo's altijd met Phoenix biossen werkt
die zijn niet zo makkelijk voor de gek te houden :( .

Met een award bios is het 1e klas peanuts "awardflash bios.bin /f" (f= Force).

Laatst op me EVGA nForce 680i LT SLI (voordeliger model) de bios van ze 2x zo dure broer gezet en wat denk je meerdere voltage opties en stabieler op een hogere snelheid dus het is een gok maar in mijn geval dik de moeite waard :9 .

Turn it off and on again.

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heb je al wat meer info hierover aangezien ik ook een P5E heb.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 11:52

nFo

Al op Xtremenoobs gekeken ?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ontdenk net dit topic, ik ben net even opzoek geweest, maar ik krijg niet echt gevonden of het nou kan. Heb jij het werkend gekregen? En hoe? Kun je hem ook echt flashen, en wat krijg je dan extra?

• TFDev
wel verder gezocht, maar tot zover niks werkends gevonden... maar t bordje presteerd nagenoeg gelijk aan een echte maximus dus ik ben opzich wel tevreden zo ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Killed-1 schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:42:
wel verder gezocht, maar tot zover niks werkends gevonden... maar t bordje presteerd nagenoeg gelijk aan een echte maximus dus ik ben opzich wel tevreden zo ;)
Wat krijg je dan extra als je hem wel flashed? Meer OC Opties in de Bios? Anders is het het flashen ook niet waard namelijk. ;)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb beide moederborden (P5E en de Maximus Formula SE). De borden zijn identiek op het gebied van componenten en printplaat. Het verschil van 50 euro t.o.v. de P5E gaat hem zitten in de clrmos reset knop, de normale reset knop, de aan/uit knop, 1gb LAN aansluiting meer, waterkoeling voorbereid en het bios is net wat anders; niet als het gaat om overklokopties, alleen het opstartscherm is wat anders, hij laat geen mooi plaatje van ALife zien, maar van de republic of gamers. Voor de rest zijn zelfs de drivers van de moederborden met elkaar uitwisselbaar. Dus wil je 50 euro besparen, en ben je niet van plan ooit nog van waterkoeling gebruik te maken, ga voor de P5E ;-)

Edit: bijna vergeten, de Maximus heeft ook nog iets van 2 fanaansluitingen meer zo uit het blote hoofd!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 19:18 ]

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:05:
Hallo,

Ik heb beide moederborden (P5E en de Maximus Formula SE). De borden zijn identiek op het gebied van componenten en printplaat. Het verschil van 50 euro t.o.v. de P5E gaat hem zitten in de clrmos reset knop, de normale reset knop, de aan/uit knop, 1gb LAN aansluiting meer, waterkoeling voorbereid en het bios is net wat anders; niet als het gaat om overklokopties, alleen het opstartscherm is wat anders, hij laat geen mooi plaatje van ALife zien, maar van de republic of gamers. Voor de rest zijn zelfs de drivers van de moederborden met elkaar uitwisselbaar. Dus wil je 50 euro besparen, en ben je niet van plan ooit nog van waterkoeling gebruik te maken, ga voor de P5E ;-)

Edit: bijna vergeten, de Maximus heeft ook nog iets van 2 fanaansluitingen meer zo uit het blote hoofd!
Ja en?

Hij wil hem flashen.. Vanwege de mogelijkheden in de bios..

Hij heeft al een P5E... :X

Audi S3

Verwijderd

@ mexxt: hij vroeg ook om de specs.

Maar naar mijn weten zijn de overklokopties gewoon hetzelfde als bij de Maximus, dus de overklokprestaties zouden gelijk moeten zijn. Ik zou trouwens geen Maximus bios in je P5E laden, de opbouw verschilt van de mobo's, zoals al eerder omschreven, wel degelijk, al zijn de verschillen klein.

Verwijderd

hallo nou heb ik ook een maximus gekocht maar ik wil em gaan overclocken heeft iemand een idee over welke koeler er op gezet kan worden . door de heatsinks op het bord word de spoeling voor een goede koeler klein heb ik het idee...
maximux formula
c2Quad Q6600
asus 8800 gts 512
4000 mb ocz
coolermasterstacker 180 behuizing

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Enige toevoeging van andere bios is dat je een Extreme Tweaker tabblad krijgt met alle timings, subtimgs, voltages etc.

Dit zat er standaard eerst niet bij. Vanaf versie 0502 krijg je dus Extreme Tweaker.

Ooh ja, ga aub niet vanuit windows flashen, maar doet dit vanuit je bios met EZ Flash + usbstickje en klaar is kees.

Overigens is de P5E identiek aan de Maximus. Alleen de koeling is "ietsjepietsje" anders.

[ Voor 12% gewijzigd door PcManiaxx op 30-01-2008 13:50 ]

Verwijderd

ik heb hier nu een a8n-sli-deluxe erg stabiel overgeclocked met een a8n-sli-premium bios erin. het is dus absoluut niet ongewoon dat dit gewoon kan. zou je er een artikeltje over willen maken?

en flash onder ibm dos, geen drivers die geladen worden enzo. erg stabiel en leeg:P (lees schoon)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 20:53 ]

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09-2025

JoJo_nl

Yu !

ik draai nu die rampage bios.. loopt als een tierelier.. en je kan veel meer instellen..

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/

asus update programma versie 61002 kan je een andere bios mee installeren of een oudere.

anyways hier staat een hoop info :

http://www.overclock.net/...-asus-p5e-x38-thread.html

[ Voor 10% gewijzigd door JoJo_nl op 15-05-2008 11:54 ]

If something sucks make it better...

Pagina: 1