Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VB.net] Function probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende stuk code maar VB geeft 2 errors en ik snap niet wat er niet klopt... Ik heb de help al geraadpleegd maar het niet voor elkaar.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Public Class Artikelen

Private Function Artikelen_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load as Boolean
        Dim objArtkel As New Artikel
        Dim strOmschrijving As String = "Toetsenbord"
        strOmschrijving = objArtkel.ArtikelOmschrijving
        MessageBox.Show(strOmschrijving)
    End Function
End Class

Onder load komen streepjes (Error = Method 'Private Function Artikelen_Load(sender As Object, e As System.EventArgs) As Object' cannot handle Event 'Public Event Load(sender As Object, e As System.EventArgs)' because they do not have the same signature.)
Onder as boolean komen streepjes (Error = End of statement expected).

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er mis is met deze function?

Heel erg bedankt :>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:02:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er mis is met deze function?
Ja; je function hoort een sub te zijn en niks 'as boolean' ;) (waar return je die dan :? )

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 06-11-2007 21:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:36:
[...]

Ja; je function hoort een sub te zijn en niks 'as boolean' ;) (waar return je die dan :? )
Bedankt voor je antwoord. Zou je mij kunnen uitleggen waarom het geen function kan zijn dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:00 ]

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Omdat het een event handler is. Dat houdt in dat hij reageert op een bepaalde gebeurtenis, in dit geval het laden van de form. En die event handler heeft een bepaalde beschrijving waar hij aan moet voldoen. Een ervan is dat het een sub is.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor jullie antwoorden:)

Ik zal hem veranderen in een sub. Hier kan slotje op!!!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:08:
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.
Oké, ja sorry. Zit op zoveel fora. Zal er in de toekomst rekening mee houden;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
compufreak88 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:02:
Omdat het een event handler is. Dat houdt in dat hij reageert op een bepaalde gebeurtenis, in dit geval het laden van de form. En die event handler heeft een bepaalde beschrijving waar hij aan moet voldoen. Een ervan is dat het een sub is.
En in dit geval wordt de signature van die method (die dus de eventhandler is) beschreven door de EventHandler delegate.
Die delegate kan dus enkel verwijzingen naar methods bevatten die niets returnen, en 2 argumenten meenemen: een instantie van object en een instantie van EventArgs

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 06-11-2007 23:07 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1