Software om een website te bouwen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 18:00
Een schoonbroer van mij is kort geleden een bedrijfje gestart. Hij heeft toen een website laten maken door iemand, maar hij is er niet zo tevreden over. De site is compleet in html, en de site ziet er niet zo professioneel uit. Hij heeft mij gevraagd of ik eens een keer wilde kijken of ik wat aan kon passen, of een hele nieuwe site te bouwen.
Ik kan wel een basis website bouwen in Adobe Dreamweaver. Maar dan word het een complete html site (ik heb geen verstand van andere vormen van sites zoals php etc.). En ik krijg geen mooie layout. Photoshop beheer is wel redelijk tot goed.
Nu zoek ik een programma om websites mee te bouwen, waar standaard layouts in zitten die je wat aan kan passen. Het programma moet een andere mogelijkhoud hebben dan html.
Wie kan mij programma's aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109200

anbevelen doe ik toch dreamweaver. maar dat is voornamelijk wat beter als je al wat beter bent in html enzo.

makkelijk mooie layouts maken kan je bijvoorbeel microsoft forntpage voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Notepad.

En mooie lay-outs maak je niet in frontpage. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik geef maar eens een voorbeeld.
Ik wil gewoon iets simpels maken zoals dit:

http://www.evdloo.nl/

Een simpele lay-out. Netjes en overzichtelijk.
Kun je dat met dreamweaver maken? Ik krijg die navigatie nooit zo mooi en dynamisch in dreamweaver. En die kop krijg ik er ook nooit zo mooi op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Kijk eens naar "JOOMLA" of "WEBSITE BAKER". Dit zijn CMS systemen waar je makkelijk een template voor kunt downloaden en deze kunt aanpassen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 23:27

TeeDee

CQB 241

Moreno schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:28:
Kun je dat met dreamweaver maken?
Dat krijg je nog wel voor elkaar met kladblok ;)
Ik krijg die navigatie nooit zo mooi en dynamisch in dreamweaver.
Dat kan ook nog wel in dreamweaver. (Tip: mouseover, of de :hover (icm css))
En die kop krijg ik er ook nooit zo mooi op aangesloten.
Dat lukt ook nog wel. De vraag is: hoe maak jij het op? Met frames? Met tabellen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:59
http://www.opensourcecms.com/

Als je schoonbroer iets echt professioneels wil is de oplossing ook heel simpel, huur een professional in. Daarnaast mis ik een beetje wat dit van doen heeft met programming?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Kun je dat met dreamweaver maken? Ik krijg die navigatie nooit zo mooi en dynamisch in dreamweaver. En die kop krijg ik er ook nooit zo mooi op aangesloten.
Sorry hoor, maar dit is gewoon html, niet dat daar iets mis mee is, maar volgens mij heb je het idee dat iedere mooie site niet met html gemaakt is aan je vraag te zien?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:30
Moreno schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:21:
Het programma moet een andere mogelijkhoud hebben dan html.
Wie kan mij programma's aanbevelen?
Hoe wil je een website bouwen zonder HTML :?
Anoniem: 109200 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:24:
anbevelen doe ik toch dreamweaver. maar dat is voornamelijk wat beter als je al wat beter bent in html enzo.
Dreamweaver :r als er 1 programma is dat afschuwelijke constructies in verneuqte HTML genereert is het dreamweaver wel. 'Meer ervaren' mensen gebruiken toch een editor als Notepad++ ed.
makkelijk mooie layouts maken kan je bijvoorbeel microsoft forntpage voor gebruiken.
Mooie lay-outs in frontpage :?

Hiervoor zul je je toch echt moeten gaan inlezen in CSS en eventueel javascript. Websites maken doe je niet in frontpage of dreamweaver, daar maak je enkelt automagisch gegenereerde troep mee die vaak te lelijk is om online te zetten. Als je meer over CSS of HTML wilt leren verwijs ik je graag door naar www.w3schools.com, daar vind je een goed startpunt om het te leren :)

Mijns inziens kun je het beste gewoon dat bedrijf contacteren en zeggen dat je niet tevreden bent, en het hen laten aanpassen. Als je zelf nog niet veel ervaring aan hebt kun je maar beter niet dingen gaan zitten 'aanpassen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Als het niet professioneel gedaan is door een "webdesign bedrijfje" denk je dan dat jij het wel kan met geen ervaring? Je kan beter investeren in een goede website (Check ook referenties etc).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Maverick schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:33:
[...]

Sorry hoor, maar dit is gewoon html, niet dat daar iets mis mee is, maar volgens mij heb je het idee dat iedere mooie site niet met html gemaakt is aan je vraag te zien?
Ik dacht altijd dat dat traag was, en dat je er niet veel mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 13:47
Maverick schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:33:
[...]

Sowieso vraag ik me af óf hij een mooie site kan maken, als-ie niet eens weet waarméé het kan... :?

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07 14:32

Garyu

WW

leonpwner1 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:33:
[...]

Hoe wil je een website bouwen zonder HTML :?

[...]

Dreamweaver :r als er 1 programma is dat afschuwelijke constructies in verneuqte HTML genereert is het dreamweaver wel. 'Meer ervaren' mensen gebruiken toch een editor als Notepad++ ed.
Tss, wat een onzin. Je kan juist in Dreamweaver prima aan sites klussen zonder de HTML te verneuken? Prima programma in ieder geval.

Maar een standaard CMS icm en mooi template zou eigenlijk wel eens genoeg kunnen zijn, zoiets als Joomla of iets wat eenvoudiger werkt... Dan hoef je alleen een keer een fatsoenlijk CSS in elkaar te draaien en klaar.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:30
Moreno schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:34:
[...]

Ik dacht altijd dat dat traag was, en dat je er niet veel mee kon.
8)7

HTML is het taaltje dat jouw browser nodig heeft om überhaupt iets op te bouwen. Alles wordt uiteindelijk met html opgebouwd.

Met serverside talen als PHP kun je geen websites bouwen (nouja, kan wel, maar dan zit je gewoon HTML dingen te echo'en :P), daar PHP voor dynamische elementen binnen je website is. CSS is gemaakt om de opmaak te regelen, dus ook daar kun je geen website mee bouwen, en javascript is een geval apart.

Als je niet weet wat HTML is kun je er maar beter niet aan beginnen zoals hierboven al 2x geopperd ;) nofi
Garyu schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:37:
[...]

Tss, wat een onzin. Je kan juist in Dreamweaver prima aan sites klussen zonder de HTML te verneuken? Prima programma in ieder geval.
Tuurlijk, maar denk jij dat hij enkel de editor zal gebruiken...? ;)

Net als bij frontpage genereert het gewoon 100% troep aan code zodra je met het voorbeeld ding een website op gaat proberen te bouwen. Dreamweaver is imho zelfs nog erger dan frontpage qua gegenereerde code.

Bovendien had ik het over gegenereerde code, en dan begin jij ineens over de editor en zeg je dat ik onzin praat :D

[ Voor 30% gewijzigd door Avalaxy op 06-11-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Typisch een topic voor Development Tools & Environments dus, ik zie hier namelijk geen programmeerprobleem.

PRG >> DTE

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 06-11-2007 21:34 . Reden: Sinds wanneer kun jij topics moven? O-) ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Toch vreemd dat ik bij heel veel jongens die al een behoorlijke tijd in het webdesign vak zitten en daar een behoorlijke cent mee verdienen altijd dreamweaver omhoog zie komen. Dreamweaver is een prima programma maar je moet het wel KUNNEN gebruiken en dus ook de nadelen ervan kennen en daarmee leren te werken.

Ik gebruik zelf niets anders dan dreamweaver en dat werkt prima, en als je klaar bent met je pagina gooi je er een clean source over heen, zorg je dat je een nette source formattig aan laat maken en in 99 van de 100 gevallen heb jij een prima html pagina zonder overbodige zooi.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:37

TommyGun

Stik er maar in!

[...]
[...]
Inderdaad. Notepad++, EditPlus, Boxer Text Editor of iets dergelijks :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiwie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 17:30

djiwie

Wie?

Moreno schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:21:
Nu zoek ik een programma om websites mee te bouwen, waar standaard layouts in zitten die je wat aan kan passen. Het programma moet een andere mogelijkheid hebben dan html.
Wat bedoel je daarmee? Een editor die alle HTML voor je genereert, of een editor die ook CSS ondersteunt, of iets anders...?

Overigens lijkt het me geen goed idee als je geen HTML-ervaring hebt om een nieuwe website te bouwen voor je schoonbroer. Lees je in, oefen wat, dan kom je al een stuk verder. En kijk ook vooral naar de broncode van andere sites om te zien hoe die opgebouwd zijn, daar kun je veel van leren. (Zo begon ik ook, jaren geleden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Eh mensen, hij heeft het over een web based applicatie (geloof ik), probleem is dat ie zelf niet weet waar hij het over heeft,

ik zou zeggen, doorzoek google eens op CMS (Content Management System)

En kijk dan vooral even naar Joomla & Drupal.

Handige site: http://www.cmsmatrix.org/

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

Pagina: 1