Ik heb inmiddels 4 verschillende harddisks geprobeerd op dit moederbord en iedere keer is het hetzelfde probleem. De doorvoersnelheid van de harddisks varieert tussen 2MB/s en 60MB/s terwijl het rond de 60MB/s zou moeten zitten (getest met HD Tune). Op sommige dagen zit de snelheid zelfs vast tussen 2MB/s en 3MB/s.
Het lijkt er op dat de meeste problemen zich voordoen op SATA1, als ik deze leeg laat en SATA3/4 gebruik dan zit de snelheid tussen de 20 en 60MB/s.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
E6600 (niet overklokt)
P5W DH Deluxe (2e exemplaar)
EN 9700 GT
2GB
2x 150 GB WD Raptor (zitten op dit moment niet in het systeem vanwege de problemen)
2x 250 GB WD2500KS (aangeschaft om te testen of het aan de raptors lag)
CD/DVD brander
Windows XP home
Dit is inmiddels al mijn tweede moederbord. Het vorige was hetzelfde type en had vanaf het begin af aan dezelfde problemen. Windows is inmiddels al zo vaak geherinstalleerd dat ik alleen nog maar via de telefoon kan valideren.
Heeft iemand anders dezelfde problemen of weet iemand hoe ze kunnen worden opgelost?
Ik sta op het punt om Asus moederborden voor goed de deur uit te doen maar wil nog een laatste poging wagen om de problemen met mijn huidige bord op te lossen.
Het lijkt er op dat de meeste problemen zich voordoen op SATA1, als ik deze leeg laat en SATA3/4 gebruik dan zit de snelheid tussen de 20 en 60MB/s.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
E6600 (niet overklokt)
P5W DH Deluxe (2e exemplaar)
EN 9700 GT
2GB
2x 150 GB WD Raptor (zitten op dit moment niet in het systeem vanwege de problemen)
2x 250 GB WD2500KS (aangeschaft om te testen of het aan de raptors lag)
CD/DVD brander
Windows XP home
Dit is inmiddels al mijn tweede moederbord. Het vorige was hetzelfde type en had vanaf het begin af aan dezelfde problemen. Windows is inmiddels al zo vaak geherinstalleerd dat ik alleen nog maar via de telefoon kan valideren.
Heeft iemand anders dezelfde problemen of weet iemand hoe ze kunnen worden opgelost?
Ik sta op het punt om Asus moederborden voor goed de deur uit te doen maar wil nog een laatste poging wagen om de problemen met mijn huidige bord op te lossen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:13 ]