[2003 SBS] NTFS Permissions toekennen, kan gemakkelijker?

Pagina: 1
Acties:

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Beste mensen,

Ben nieuw op het gebied van NTFS permissions op shares uitvoeren, en wil even checken of ik op de juiste manier bezig ben.

Heb een map structuur van een root met subfolders, en daarin ook aantal subfolders.

Nu heb ik 3 groepen gebruikers, en moet zorgen dat alle drie de groepen geen mapnamen mogen aanpassen zonder administrator rechten. Maar wel met documenten mogen werken en aanpassen.

Nu maak ik een nieuwe groep (G_Users) aan en voeg de betreffende 3 groepen toe.

Daarna configureer ik dat G_Users bestanden mogen aanpassen maar geen mapnamen.

Later configureer ik de 3 groepen gebruikers per map of ze wel of geen toegang tot de documenten hebben.

Nu ervaar ik dat het veel werk is om op 6 mappen, waarvan 4 met submappen om alles zo te configureren naar de wens van de klant.

Heb laatst een topic geopend over dit gebeuren, en tot zover gekomen maar lijkt me sterk dat dit zo lastig te configureren is terwijl SBS allemaal wizard based is.

Iemand een idee hoe dit makelijker kan?

Thanks alvast!

Gr. Mexxwelll

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wilt dus concreet weten of het toekennen van rechten op hele specifieke folders gemakkelijker kan? Ik ken zelf SBS niet, dus ik durf je daar geen sluitend antwoord op te geven maar ik zou persoonlijk niet weten hoe je het toekennen zelf (niet het uitdenken van je structuur e.d.) van rechten nog simpeler zou kunnen maken? :)

• Mexxwelll
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:43
Inderdaad jij begrijpt mij :)..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat je eventueel nog zou kunnen doen is een template aanmaken (scriptbased).
Je prompt voor een folder, en laat dan bijvoorbeeld met xcacls de gewenste rechten doorvoeren:
HOW TO: Use Xcacls.exe to modify NTFS permissions

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device