Hoi,
Ik snap wat je wilt doen,
maar dan moet je eerst nog even een aantal dingen doen:
Stel er zijn 2 computers op de router aangesloten (speetouch dus), moet je achter het intern IP van hem zien te komen.
Dat is vrij simpel, want dan doe je bij jou zelf:
Start -> Uitvoeren -> CMD (als dat niet werkt "command") >
ipconfig /all
Dan zie je IP Adres staan, dat is jou interne IP.
Dan weet je jou interne IP, en als er maar 2 PC's zijn, dan is het vrij simpel, Dan ga je naar je gateway ( dat typ je dan in bij jou browser (bij Speedtouch router meestal
http://10.0.0.138/ )
Als hij dan vraagt om een wachtwoord, en gebruikers naam, dat zijn dat die van je provider, en het SYSTEEM wachtwoord van de router..
Dan ga je naar Advanced > NAT.
Dan zie je allemaal interne IP's staan, en :poort er achter (poort natuurlijk niet, daar staat de cijfer van de poort)
Dan als het goed is weet je jou interne IP nog, en anders moet je dat nog een keer opzoeken, door dat hier boven nog een keer te doen.
Dan zit je in NAT settings, en dan kijk je welk IP niet van jou is, (als er meer PC's op Inet zijn aangesloten moet je ook even bij die andere pc's kijken wat hun intern IP is)
Dan klik je een bolletje aan waar zijn interne IP bij staat en dan klik je op delete, en dat doe je net zo vaak totdat alles er van weg is.
Als je nu wilt voor komen dat hij het zelf aanpast, verander gewoon het systeem password.(basic > Systeem Password)
Daar kan je die dan weer aanpassen.
Als het goed is moet hij dan zijn verbinding met internet kwijt zijn..
Veel succes, als je nog wat wilt weten PM maar, of op msn, of hoe dan ook =P
Caddy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:04:
Het is een speedtouch SpeedTouch 5x6
met software versie 5.4.0.14
via telnet en mijn browser kan ik erin op 10.0.0.0.138
Zojuist heb ik die op die computer van mijn huisgenoot die torrent zijn upstream gelimiteerd naar 8kb/s
Dit is wel iets beter maar alsnog vind ik het niet zo fijn maargoed.
Anders laat ik het wel zo als het allemaal erg ingewikkeld is.
Als je upload snelheid voledig belast is krijg je pas last van vertraging op internet, als Upload minder als 80% belast is heb je er meestal geen last van,
Stel je voor, jou iupload snelheid is: 50 KB/ps, als je dan een limit instelt van 40 KB/ps, dan heb je al minder last van die vertraging..
PuLoX
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 06-11-2007 20:17
]