[ADSL] Speedtouch port blocken

Pagina: 1
Acties:

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 20:38

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Omdat er een huisgenoot van mij alle bandbreede weg sleurt met programma's zoals Kazzaa en Bittorent wil ik die porten dich gaan zetten zodat hij daar geen dataverkeer over heen kan.

Ik heb al een tijdje zitten zoeken, en uitproberen. Via de browser schijnt er niet zo veel te kunnen maar gelukkig kan ik telnetten naar mijn router want daar kan ik meer mee bedienen.

Heeft iemand enig idee hoe ik z'n port dicht kan zetten van buiten en naar binnen ?

Ik heb al wat rondgezocht in GOT maar ik zie vooral informatie over forewarden, etc.

Alvast bedankt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 01:08

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is het niet socialer om eerst eens met die huisgenoot te gaan praten over zijn bandbreedteverbruik en de settings van zijn P2P applicaties in plaats van gelijk verkeer te gaan blokkeren?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Jah heb ik al gedaan en gevraagt of hij het anders in de nacht wil doen.
Maar dat werkt helaas niet.

Als hij wat wil downloaden prima. Maar haal het van een newsgroep of iets want 20 seconde wachten om een pagina op te vragen gaat me iets te ver en bovendoen zuigt ie alle upstream weg.

daarnaast is het zo dat ik voor het internet betaal en hij nog geen cent heeft meebetaald dus dit lijkt mij niet eens z'n slechte oplossing

[ Voor 19% gewijzigd door Caddy op 06-11-2007 19:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Router ertussen zetten die het cappen van snelheid toelaat. Of van tijd tot tijd zijn netwerkkabel eruit trekken zodat hij niet meer download. ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Die speedtouch is een router als ik het goed heb. Kunnnen 4 netwerk kabels in.
Er zit een firewall functie op dus ik denk dat het wel moet kunnen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Caddy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:37:
Die speedtouch is een router als ik het goed heb. Kunnnen 4 netwerk kabels in.
Er zit een firewall functie op dus ik denk dat het wel moet kunnen
Tja, met zo'n vage post zal niemand wat kunnen. Welk type Speedtouch, wat heb je al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Het is een speedtouch SpeedTouch 5x6
met software versie 5.4.0.14

via telnet en mijn browser kan ik erin op 10.0.0.0.138

Zojuist heb ik die op die computer van mijn huisgenoot die torrent zijn upstream gelimiteerd naar 8kb/s
Dit is wel iets beter maar alsnog vind ik het niet zo fijn maargoed.

Anders laat ik het wel zo als het allemaal erg ingewikkeld is.

Verwijderd

Hoi,

Ik snap wat je wilt doen,
maar dan moet je eerst nog even een aantal dingen doen:

Stel er zijn 2 computers op de router aangesloten (speetouch dus), moet je achter het intern IP van hem zien te komen.
Dat is vrij simpel, want dan doe je bij jou zelf:
Start -> Uitvoeren -> CMD (als dat niet werkt "command") > ipconfig /all
Dan zie je IP Adres staan, dat is jou interne IP.
Dan weet je jou interne IP, en als er maar 2 PC's zijn, dan is het vrij simpel, Dan ga je naar je gateway ( dat typ je dan in bij jou browser (bij Speedtouch router meestal http://10.0.0.138/ )
Als hij dan vraagt om een wachtwoord, en gebruikers naam, dat zijn dat die van je provider, en het SYSTEEM wachtwoord van de router..

Dan ga je naar Advanced > NAT.

Dan zie je allemaal interne IP's staan, en :poort er achter (poort natuurlijk niet, daar staat de cijfer van de poort)

Dan als het goed is weet je jou interne IP nog, en anders moet je dat nog een keer opzoeken, door dat hier boven nog een keer te doen.

Dan zit je in NAT settings, en dan kijk je welk IP niet van jou is, (als er meer PC's op Inet zijn aangesloten moet je ook even bij die andere pc's kijken wat hun intern IP is)

Dan klik je een bolletje aan waar zijn interne IP bij staat en dan klik je op delete, en dat doe je net zo vaak totdat alles er van weg is.

Als je nu wilt voor komen dat hij het zelf aanpast, verander gewoon het systeem password.(basic > Systeem Password)
Daar kan je die dan weer aanpassen.

Als het goed is moet hij dan zijn verbinding met internet kwijt zijn..

Veel succes, als je nog wat wilt weten PM maar, of op msn, of hoe dan ook =P
Caddy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:04:
Het is een speedtouch SpeedTouch 5x6
met software versie 5.4.0.14

via telnet en mijn browser kan ik erin op 10.0.0.0.138

Zojuist heb ik die op die computer van mijn huisgenoot die torrent zijn upstream gelimiteerd naar 8kb/s
Dit is wel iets beter maar alsnog vind ik het niet zo fijn maargoed.

Anders laat ik het wel zo als het allemaal erg ingewikkeld is.
Als je upload snelheid voledig belast is krijg je pas last van vertraging op internet, als Upload minder als 80% belast is heb je er meestal geen last van,
Stel je voor, jou iupload snelheid is: 50 KB/ps, als je dan een limit instelt van 40 KB/ps, dan heb je al minder last van die vertraging..

PuLoX

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:17 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

^^

Het gaat niet alleen om de upload, maar ook om het aantal connecties. @ TS, beperk deze tot het minimale.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
toppie bedankt!

Op mijn router is het allemaal iets anders.
Misschien verwijs ik die port gewoon naar mezelf ;)

Nou met die upstream van zijn torrent limiteren gaat al wel iets beter.
Ik zag op zijn pc dat hij met 40kb/s aan het uppen was.

Vervelende is dat je met een simpel kpn adsl abbo al snel merkt als andere druk bezig zijn maar vooral torrents zuigen ook je upload weg waardoor iedereen haast niks meer kan. Kan je beter op uitzendinggemist iets leuks kijken denk ik.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:27:
^^

Het gaat niet alleen om de upload, maar ook om het aantal connecties. @ TS, beperk deze tot het minimale.
thx zal ik hier ook es naar kijken!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:44

sanzut

It's always christmas time

Of anders een server met 2nic's die je inricht als hardware firewall die dan meteen bandwith capped...

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Koop een Links WRTGL draadloze router, zet hier andere software op en hang deze tussen de speedtouch en de pc's.

Doe ik ook, werkt perfect, ik kan mijn huisgenoot gewoon een bepaald limiet geven wat de maximale connecties, upload en download. Als ik hem een 56k inbel verbinding wil geven dan kan dat makkelijk

Hier kun je op Ip niveau of MAC addres (fysieke netwerk kaart in zijn pc) bepaalde instellingen vast zetten.

Er loopt een topic op GoT over deze router als je er meer info over wilt. Suc6

Mijn V&A

Pagina: 1