[iMac] Dode Pixel

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Na 1 week een iMac te hebben kom ik tot mijn schik dat ik een dode pixel heb (heb al gezocht maar 1 topic is gesloten, wat het meeste in de buurt kwam)

Dit heb ik al geprobeerd te fixen met Pixel Fix en dat mag niet helpen, maar grote probleem is dat het niet op een prominente plek zit want het zit rechts onder in de hoek. Dus weet iemand of er een artikel wat het regelement is van Apple.

Bijgevoegde info: vele zullen denken waar ik me druk om maak maar als (student) fotograaf is erniks zo erg om op je beeldscherm dode pixels te hebben als je foto's aan het bewerken of bekijken bent.
Overigens heb ik ook nog een AppleCare garantie van 3 jaar.

Ik wil het eerst nog dagje afwachten voordat ik de hulpdesk bel, want hopelijk weten jullie me mischien te vertellen wat gebruikelijk is of wat me rechten zijn. Voor de rest topapparaat :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zal wel niet in de pixel policy vallen aangezien die vaak vanaf 5 pixels (die in 't midden zitten van je scherm) is

Concrete Apple-garantie-info heb ik niet, sorry

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Online gekocht? 14 dagen mogelijkheid om terug te sturen zonder reden. Of geld terug, of nieuwe machine ;)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
lh-Online.nl schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:47:
Online gekocht? 14 dagen mogelijkheid om terug te sturen zonder reden. Of geld terug, of nieuwe machine ;)
Naar mijn weten waren dat er maar 7 (je doelt op koop-op-afstand toch?)

"Zo moet bijvoorbeeld de consument vooraf duidelijk geïnformeerd worden over de diensten of producten die hij aanschaft, en heeft hij een opzegtermijn van zeven dagen."

[ Voor 42% gewijzigd door Rigi op 06-11-2007 19:52 ]

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:16
Ninety: 'Hoi met Ninety, mijn iMac heeft een dode pixel dus ik wil 'm ruilen.'
Apple Store Online: 'OK, ik bestel een nieuwe voor je en je huidige wordt binnenkort opgehaald.'

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Apple biedt goede service, als je Mac online is aangekocht kun je binnen 14 dagen retourneren.
Als hij niet online is aangekocht, kun je met dit pixel probleem hoogstens aankloppen bij je verkooppunt. Apple zelf zal meteen nee zeggen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46
Eiríkr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:18:
Apple biedt goede service, als je Mac online is aangekocht kun je binnen 14 dagen retourneren.
Als hij niet online is aangekocht, kun je met dit pixel probleem hoogstens aankloppen bij je verkooppunt. Apple zelf zal meteen nee zeggen.
Beetje tegenstrijdig, ' apple biedt goede service' en 'Apple zelf zal meteen nee zeggen'.

• Gluten Parody
Apple zal nee zeggen als ze niet je leverancier zijn.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 22:53
Eiríkr schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:18:
Na die 14 dagen zeggen ze nee, bedoel je dat? Binnen de 14 dagen is ie inderdaad te retourneren.

• Gluten Parody
Tenzij je 'm bij een dealer hebt gekocht, dan heb je immers
niets met de Apple's eigen Online Store te maken.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Gluten Parody schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:04:
Ninety: 'Hoi met Ninety, mijn iMac heeft een dode pixel dus ik wil 'm ruilen.'
Apple Store Online: 'OK, ik bestel een nieuwe voor je en je huidige wordt binnenkort opgehaald.'
:z

Je hebt gewoon pech. Ik heb ook 2 separate dode pixels, alleen als ik dit soort topics zie moet ik ze weer ff opzoeken. Maar Apple doet er niks aan.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ik heb bij mijn iCentre 3x een doos met een 23" ACD hebben moeten ruilen om uiteindelijk gewoon een scherm in de winkel te testen die er geen had. Dit ging alle keren om (maar) 1 dode subpixel net even uit het midden, is iets wat zeker buiten de policy valt.

Ik vond het echter niet normaal dat een gloednieuw scherm wat even bijna 1000 euro mag kosten niet gewoon in perfecte conditie was dus ik beriep met op het service ingestelde personeel wat de zaak uiteindelijk uiterst keurig heeft afgerond.

Dit is wat apple er zelf over te melden heeft

If you suspect your display contains a high number of pixel anomalies, take your Apple product to an Apple Authorized Service Provider for closer examination. There may be a charge for the evaluation.

Is heel goed actie op te ondernemen dus!
Pagina: 1