Toon posts:

[Vista 64bit] trage performance na opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb me afgelopen vrijdag windows vista home premium 64 gekocht
Mijn systeem
MB: gigabyte p35-ds3p
Quad core 6600
4 GB, DDR2 RAM 800MHZ 4 4 4 12
8800GT Gainward 512Mb
Seagate 8MB 7200rpm 80GB
Be quit 500Watt

Nu heb ik het probleen als ik mijn computer opstart dat die zeker 5 tot 10 minuten lang blijft door ratelen. maar wist niet waarom. ben ik in taakbeheer gaan kijken en dan broncontrole. zie ik dat mijn CPU op ongveer 60% draaid, en dat me Hdd ook continu draaid zonder dat ik wat aan het doen ben.
Het "probleem" ligt bij svchost.
als dit proces na ongeveer 5 a 10 minuten is afgelopen en ik start crysis demo, dan begint het weer continu.

computer loopt continu zondere redenen vast
heb alle drivers geinstalleerd naar 64 Bits.
heb vista helemaal geupdate

als ik crysis demo speel, heb ik veel problemen om hem stabiel te kunnen draaien. ook gegeken naar de Framerates, die zijn in verhouding tot Xp erg laag op high.
heb de laatste beta drivers geprobeert van de 8800gt, en ook de officiele drivers, geen verschil.
kreeg ook met moeite een internet verbinding, liep nog maar op 1/4 van de snelheid die ik normaal heb.

heb ook geen andere rare software erop gezet alleen windows, drivers, updates en crysis demo

op een gegeven moment liep helemaal niks meer, en ben ik terug gegaan naar windows xp, en loopt het lekker soepel. en crysis demo met de 8800Gt loopt ook lekker.

heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?? in die mate en hoe heb jij dit opgelost of niet opgelost??

Verwijderd

Ik heb zelf ook Vista 64bit en ik heb soortgelijke problemen. Zo loopt mijn PC bijvoorbeeld vast bij de meest simpele windows handelingen als het verplaatsen/kopieren van bestanden, het gerbuiken van Word, het surfen op het web enz. Mijn PC loopt daarentegen nooit vast als ik aan het gamen ben. Dit is vreemd omdat dat meer van je PC vraagt als de simpele handelingen in windows waar ik het over had.

Ik heb al vele uren op het internet naar oplossingen voor dit probleem gezocht maar heb tot nu toe niets kunnen vinden.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 07:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

het ratelen komt omdat het systeem vanzelf gaat defragmenteren,dit wordt dus vanzelf minder en het geheugengebruik komt omdat vista zich aanpast aan de gebruiker door veel gebruikte programma's alvast in het geheugen te laden zodat het sneller opstart,indien geheugen nodig is wordt dit eruit gegooit.
dit had je trouwens makkelijk kunnen vinden hier en ook in de verschillende documentatie van ms ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik wijzig de titel even naar een wat meer beschrijvende.
Doe je best om het gebruik van 'Probleem' te vermijden in je topictitels en maak die wat specifieker, dan is een topic wat aantrekkelijker en ook beter te vinden in de search :)

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 07-11-2007 13:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

dat 'ratelen' hoort inderdaad zo, dat is superfetch.
http://www.google.nl/sear...&q=vista+superfetch&meta=

defragmenteren doet ie alleen op gezette tijden dacht ik.

Verwijderd

oke, hoe het met het ratelen zit weet je nu maar staat dit in verband met het vastlopen van de computer? of is dit weer ander probleem los van het ratelen?

Verwijderd

Topicstarter
is dan wel tegenstrijdig dat superfetch, heb liever een systeem dat stabiel loopt, dan een besturingssysteem dat razendsnel een programma kan opstarten.
maar zelf weet of alleen superfetch het probleem is, kan ja niet alleen het probleem zijn van het trage performance van mijn computer, op internet staat mooi geschreven dat superfetch OPTIMAAL gebruik maakt van het geheugen, maar bij mij draaide de processor al boven de 60%, en de HDD is ook bijna voor 100% in gebruik.

Maar weet iemand misschien of het ook aan de hdd kan liggen>? want deze is al bijna 2 jaar oud.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:49:
Maar weet iemand misschien of het ook aan de hdd kan liggen>? want deze is al bijna 2 jaar oud.
Dat weet jij nog het beste te vertellen als je je drive eens zou testen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:05:
hoi ik heb me afgelopen vrijdag windows vista home premium 64 gekocht
Mijn systeem
MB: gigabyte p35-ds3p
Quad core 6600
4 GB, DDR2 RAM 800MHZ 4 4 4 12
8800GT Gainward 512Mb
Seagate 8MB 7200rpm 80GB
Be quit 500Watt

Nu heb ik het probleen als ik mijn computer opstart dat die zeker 5 tot 10 minuten lang blijft door ratelen. maar wist niet waarom. ben ik in taakbeheer gaan kijken en dan broncontrole. zie ik dat mijn CPU op ongveer 60% draaid, en dat me Hdd ook continu draaid zonder dat ik wat aan het doen ben.
Het "probleem" ligt bij svchost.
als dit proces na ongeveer 5 a 10 minuten is afgelopen en ik start crysis demo, dan begint het weer continu.

computer loopt continu zondere redenen vast
heb alle drivers geinstalleerd naar 64 Bits.
heb vista helemaal geupdate

als ik crysis demo speel, heb ik veel problemen om hem stabiel te kunnen draaien. ook gegeken naar de Framerates, die zijn in verhouding tot Xp erg laag op high.
heb de laatste beta drivers geprobeert van de 8800gt, en ook de officiele drivers, geen verschil.
kreeg ook met moeite een internet verbinding, liep nog maar op 1/4 van de snelheid die ik normaal heb.

heb ook geen andere rare software erop gezet alleen windows, drivers, updates en crysis demo

op een gegeven moment liep helemaal niks meer, en ben ik terug gegaan naar windows xp, en loopt het lekker soepel. en crysis demo met de 8800Gt loopt ook lekker.

heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?? in die mate en hoe heb jij dit opgelost of niet opgelost??
Je kan het probleem waarschijnlijk oplossen door even het 4GB Ram patch voor X64 Vista te installeren vanaf Microsoft Download Centre. Ik had het zelf ook namelijk. De combinatie van de 4GB geheugen kan met bijvoorbeeld je chipset/mainboard type niet helemaal lekker lopen en dan wordt het in Vosta x64 softwarematisch opgelost.

Ik draai Quad Core 6600 met 4GB GEIL 800 Mhz op nForce 650Sli mainboard met 2 x 8800 GTS Sli.

Groetjes,

William
PS: Ik zal nog even in die knowledgebase van Microsoft zoeken voor je voor de exacte KB.........
Je hoort van mij.
Pagina: 1