Toon posts:

Haali's Video Renderer

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel al een tijdje HD films (.mkv) af in MPC (Media Player Classic) icm met Haali's Video Renderer. Nu kan ik in die laatste filter het volgende instellen: Buffers, Frames (en scharpness). Nu is mijn vraag: welke waardes van die 1e 2 (hoog of laag) is het beste om de film zo vloeiend mogelijk af te laten spelen? Of raden jullie mij een andere plugin/filter aan.
Toen ik de films nog gewoon in Windows Media Player afspeelde, ging het heel schokkerig. Het gaat nu al wat beter, maar ik weet niet wat ik met die waardes moet doen om het optimaal te krijgen.
Ik hoop dat ik een antwoord op mijn vraag kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Graag even een move naar software! Excuses

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
volgens mij kon je beter core avc gebuiken.

(trouwens welk soort HD?, 720p of 1080p?)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 11:28

Xof

Inderdaad probeer CoreAVC.. de snelste x264 software decoder :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik geinstalleerd, maar hoe weet ik of hij werkt? Ik zie er nergens een bevestiging en/of bewijs van dat hij draait.

• Xof

Xof

Rechtermuisknop in je venster waar je film afspeelt en dan kijken naar "filters", daar staan alle filters die hij op dat moment gebruikt.

En bij options -> "external filters" kun je ervoor kiezen om bijv. CoreAVC te preferen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Zelf was ik zover ook al gekomen, maar ik zie geen CoreAVC (niet de standalone, wel iets van powerdvd, zie ook het screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.lensview.nl/core.jpg

• Xof

Xof

Xof schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:23:
En bij options -> "external filters" kun je ervoor kiezen om bijv. CoreAVC te preferen.
Even mezelf quoten :P
Je gebruikt nu de Cyberlink/PowerDVD codec. Je moet dus gewoon bij options CoreAVC op "prefer" zetten. Dan pakt hij deze codec. (volgens mij moet je MPC wel weer opnieuw opstarten daarna)

Edit: Afbeeldingslocatie: http://xof.nl/zooi/mpccoreavc.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 06-11-2007 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt! Hartelijk dank! Die van PowerDVD is nu weg, die van CoreAVC staat erbij.

Die van Haali staat er nog wel tussen, moet die ook weg wanneer ik wil dat de film zo soepel mogelijk afspeelt?

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 19:40
De decoder (CoreAVC) is wat anders dan de renderer (Haali). Die renderer kan je gewoon laten staan. De renderer van Haali is erg snel. De decoder decompressed de stream, en geeft het resultaat hiervan weer door aan de renderer om 'm op het scherm te tonen.

Verwijderd

Dit is precies een uitleg die ik al tijden zoek en met een verbluffend resultaat. Je hebt hier nog iemand heel blij gemaakt :)

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik gebruik nu ook dezelfde settings/combi en MKV spelen schitteren mooi af.
Het enige probleem dat ik nu nog heb met MPC is dat sommige MKV files niet af willen spelen. Je kan ze wel vooruit spoelen, maar je ziet dan alleen stilstaande beelden.
Als ik deze film dan open met GomPlayer of MP11, dan speelt hij wel gewoon af.
Dit probleem doet zich bij mij voor met ongerveer 10% van mijn MKV 720p fims.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of is het een bug in MPC?
Pagina: 1