Stroomverbruik Asus GeForce TI4400

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 06:15
Voor de nieuwere kaarten is het stroomverbruik gemakkelijk te achterhalen, maar voor een wat oudere kaart is het knap lastig, Dit zal wel zijn omdat het stroomverbruik in de tijd van di kaarten nog niet zo extreem hoog was.

Welnu, ik ben een htpc aan het samenstellen en heb de keuze uit 2 videokaarten:

- Asus GeForce 6200 TD
- Asus GeForce TI4400

Hiervan zou ik graag willen weten (en met name van de laatstgenoemde) wat het stroomverbruik is. Aangezien de htpc 24/7 aanstaat vind ik dit belangrijk om te weten. De snelheid is van minder belang aangezien met beide kaarten wel in fatsoen een DVD of Divx af te spelen is.

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23
zover als ik weet is de geforce 6200 zuiniger...
maar de snelheid is volgens mij ook eens stuk lager

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom koop je geen Wattage-meter en probeer je het niet uit?

/Voor een HTPC (die niet bedoeld is om te gamen?) zou ik overigens voor de GF6 gaan, voor evt. HD decodering ed.

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 06-11-2007 18:59 ]

• Eindbaas
Exorcist schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:46:
Waarom koop je geen Wattage-meter en probeer je het niet uit?
Het kan toch zijn dat iemand dat gewoon wel weet? Ben heus niet te beroerd om zelf zoiets uit te vinden hoor.

Maar inderdaad is het apparaat niet bedoeld om te gamen. De hd encodering is een pluspunt van de gf6200, maar voor mij (nog) niet doorslaggevend.

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Helaas kan ik je geen exact antwoord op je vraag geven, maar in m'n PC heb ik recent de Asus Ti4200 128MB vervangen door een 9600XT met 128 MB en daarbij is m'n idle verbruik van de totale PC met zo'n 10 W afgenomen (van 80 W naar 70W).
Ik ging er in snelheid aanzienlijk op vooruit en bespaar tevens energie (en geld :) )

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

wouter76 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:51:
[...]

Het kan toch zijn dat iemand dat gewoon wel weet? Ben heus niet te beroerd om zelf zoiets uit te vinden hoor.
Mijn reactie was een tip, zo''n dingetje is simpelweg heel erg handig.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een 6200 is volgens mij zuiniger door het kleiner productieproces. Ook zijn die meestal passief gekoeld terwijl een Ti4400 toch vrijwel altijd een kleine, luide fan heeft.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 22:37
Tip: koop een HD2400PRO? :)

• Eindbaas
Exorcist schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:55:
[...]

Mijn reactie was een tip, zo''n dingetje is simpelweg heel erg handig.
Wellicht kwam mijn reactie een beetje offensief over, maar dat was zeker niet zo bedoeld :)

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:39
hoezo ligt de keuze trouwens tussen die 2 kaarten.. heb je die nog liggen of? want anders kun je natuurlijk ook gewoon denken aan een onboard vga... dat werkt toch ook prima voor HTPC??

• Eindbaas
LittleKiller schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:49:
hoezo ligt de keuze trouwens tussen die 2 kaarten.. heb je die nog liggen of? want anders kun je natuurlijk ook gewoon denken aan een onboard vga... dat werkt toch ook prima voor HTPC??
Ja deze 2 kaarten heb ik nog liggen. Moederbord heeft wel onboard vga, maar dat heeft geen tv uitgang en geen mpeg2 decoding.

• Eindbaas
Het wordt vooralsnog de GeForce 6200. Een echt wetenschappelijke onderbouwing heb ik hier niet voor, maar het feit dat deze passief gekoeld wordt wekt de verwachting dat deze minder stroom slurpt. En is natuurlijk lekker stil. Mocht deze kaart al niet snel genoeg zijn dan kan de ti4400 er altijd nog in gezet worden.
Pagina: 1