Toon posts:

[Live Messenger] Dit bestand is geen geldige afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik zit met een probleem met persoonlijke afbeeldingen in windows live messenger. Wij zijn sinds een tijdje overgestapt van Wanadoo ADSL naar @Home Cable. Vroeger hadden we een Speedtouch, maar omdat dat een DSL-router is moest er een nieuwe komen. Dit werd een U.S. Robotics Broadband router. En sindsdien kan ik geen custom emoticons meer kon gebruiken of mijn schermafbeelding veranderen. De melding die ik krijg is "Dit bestand is geen geldige afbeelding. Kies een ander bestand.". Eerst dacht ik dat het aan mijn PC lag, dus ik op mijn laptop. Alleen weer hetzelfde probleem. Dus toen dacht ik dat het aan mijn e-mailadres lag. ff een ander adresje gemaakt en zelfde probleem. Later op de pc's mijn school ingelogd. En daar werkte het wel! Alles kom ik doen, emoticons toevoegen en schermafbeelding wijzigen. Het werkte. Later weer thuis weer inloggen. Maar een paar seconden na het inloggen reset het programma ineens al mijn contactpersoongroepen. Ik heb groepen zoals school, werk, en overige. Maar al die contactpersonen moet ik er weer heen schuiven. En nog steeds geen custom emoticons mogelijk.

Maargoed een tijdje later was ik wat aan het kloten met de router toen ik op mijn PC een IP-conflict kreeg. Weet niet meer hoe. En wat denk je, opeens werken mijn custom emoticons weer. Ik begreep er niks van. Maarja windows wil natuurlijk geen conflicten, en loste dit probleem gelijk op. Gevolg was dat ik weer zonder emoticons zat. Later bedacht ik me, het lijkt wel of de router een of andere MSN-poort dicht houd. Heb al geprobeerd IP te releasen en weet ik het. firewall uit/aan. Hielp niks. Ik heb al gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem, alleen er word nergens een antwoord genoemd. Zijn er mensen die mij kunnen helpen met dit probleem?

Bij voorbaat dank, Mark

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 22:49
Hmm, vaag probleem ;)

MSN gebruikt de volgende poorten, die kan je even openzetten, kijken of het helpt.

* TCP port 80 (the 'http' standard web port)
* TCP port 1863
* TCP port 6901 (possibly)
* TCP ports 6891 to 6900.
* UDP on ports 1503, 3389, 5004-65535

Service: remote: 1963 and 1863 local: 1542 and 1493.
Audio: local: 13803, 1556, 11771
File transfer: remote: 6891 local: 1544
Messenger Update: remote: 80 local: 1457
Sign-In: remote: 443 local: 1484, 2400
Remote Desktop: local/remote: 389, 522, 1503, 1720, and 1731.

Edit: op de router wel te verstaan
Edit2: Vooral de file transfer poorten lijken mij interessant. De emoticons en user afbeeldingen moeten immers naar je contactpersonen verzonden worden.

Kan je wel bestanden versturen via msn?

[ Voor 50% gewijzigd door Clock op 06-11-2007 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb ff het internet rechtstreeks van het modem in de PC gedaan, en toen werkten de custom emoticons en schermafbeeldingen wel weer. Tel daarbij op dat de router om de 2 week vastloopt, en ik heb genoeg redenen om het ding terug te brengen. Bedankt voor je hulp Clock, ik spreek je later.

Groet Mark.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:10
Nou ik heb precies hetzelfde probleem(al een tijdje). En nu heb ik ook mijn computer opnieuw geinstalleerd, maar toch blijft het probleem.

Ik kan wel dingen sturen/ontvangen. De poorten heb ik ook al open gezet maar niks helpt.
Weet iemand nog een oplossing? Ik heb ook al gezocht op google. Het probleem komt vaak voor maar er is geen oplossing voor (die ik kan vinden). Heel vaag probleem...

Met MSN 7.5 kan ik wel mijn schermafbeelding etc. veranderen, maar het enigste wat ik daar mis is de zoek functie in de contacten(als daar een plugin voor is voor 7.5 gebruik ik zelfs liever die ;))