Toon posts:

Graag advies aanschaf draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 PCŽs met elkaar verbinden en aangezien er een verdieping "genomen" moet worden en de afstand plm. 40 meter is, dacht ik aan een draadloos netwerk. De load zal laag zijn over het algemeen (zo nu en dan een bestandje van de centrale disk openen). Backups zullen wel problemen geven (kopiën van partities) maar dat wil ik - automatisch - Žs nachts laten doen.

Nu lees ik dat die eerste kits van Diamond niet echt wat zijn. Wat is een redelijk geprijsde en betrouwbare kit momenteel?

Als iemand een urltje heeft naar een testoverzicht, graag!

Bedankt alvast !

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-07 09:10

EelCapone

Ik kom je halen!

In de laatste cmcorporate.net heb ik hier een test over gelezen. ff kijken of ie ook op internet staat.

hier: http://www.vnunet.be/viewarticle.asp?id_article=3412

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb hier "voor de test" een starterskit van 3com. Werkt echt Perfect, maar ik denk dat 40 meter wat te ver is... Trouwens als t maar twee pctjes zijn ben je 50 keer zo goedkoop uit met een crossed-UTP cat5 kabel en een boor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak zelf gebruik van de sitecom wireless home network kit en dat voor naar de overkant van de straat, is ongeveer ook 40 meter en twee muren en twee cv radiators. De snelheid is gem. 25kb/s. Alleen bij bestanden groter dan 150 mb gaat het verzenden nog wel eens mis.
voor meer info zie
http://www.pc-site.nl/meerinfo.asp?idgroup=3&idcat=141&idproduct=1682

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wat gegevens over snelheden? Tsja, goedkoop ... Het gaat om het gemak. Tenzij het echt een onaangename prijs is. Wat heeft die kit gekost? Zijn dat 3C905 kaarten?
Op dinsdag 13 februari 2001 10:58 schreef Likoning het volgende:
Ik heb hier "voor de test" een starterskit van 3com. Werkt echt Perfect, maar ik denk dat 40 meter wat te ver is... Trouwens als t maar twee pctjes zijn ben je 50 keer zo goedkoop uit met een crossed-UTP cat5 kabel en een boor..

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Zo'n kit kost al gauw tegen de 3K gulden aan :(

Hij bevat geloof ik een Access Point en 3 PCMCIA wlan netwerkkaartjes.

(niet te vergelijken met 3c5x9 of 3c90x)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]
(niet te vergelijken met 3c5x9 of 3c90x)
Kan je mij daar wat meer over vertellen? Zit net te overwegen 3Com kaartjes aan te schaffen. Wat kan ik het beste kopen? Ik heb keuze uit 3Com 3C905B TX, 3Com 3C905C en 3Com 3C595-TX. Ook denk ik aan de aanschaf van een 3Com 3C16722 hub voor onder W98se en later met een aparte Linux doos aan MxStream als server. Is dat een goede hub?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melgior
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 19:50
SiteCom heeft nu toch ook zo iets? 2 externe kaartjes die je via USB kan aansluiten en dat je op die manier kan werken? Die kost niet zoveel geloof ik. Thuis en op school hebben ik een Draadloos Apple Aiport netwerk. Het Airport basisstation kost iets van 700 piek en kan je ook met windows computers gebruiken. Maar je kan ook alleen 2 netwerkkaarten zonder basissation gebruiken.

If the tail was smarter, it would wag the dog.

Pagina: 1