Toon posts:

ontvangst-probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Een eigenaardig probleem hier bij mn schoonouders.
Ze hebben hier een daadloos netwerk, alles prima beveiligd en verbonden. Ikzelf kan er prima op met mijn laptop, dit met een uitstekende verbinding, maar de laptop van de mensen zelf raakt er amper op, meestal is er zelfs geen verbinding. Dit moet dan toch aan de draadloze netwerkkaart liggen??

Ik verving de mini-pci lan-express 802.11- kaart door een atheros 802.11g. Resultaat: NUL!

Dichtbij de draadloze router (topcom skyr@cer) heb ik met de laptop een maximum bereik. Twee verdiepingen lager heb ik amper een ontvangst van 11Kb/s...

Dat een paar vloeren de ontvangst beperken, snap ik, maar met mijn laptop (DELL) slaag ik er wel in om hiet een uitstekende ontvangst te krijgen??

Teneinde raad...

Wie helpt?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik snap het niet.

Als ik met mn cursor op het verbindingsicoon ga staan geeft hij als verbindingssnelheid: "laag"
Als ik over een meter van de netwerkkaart ga staan, geeft hij als info: send: 12mbps, receive 11mbps

Als ik een testbestand download, zoals gezien in een andere topic op dit forum geeft hij een verbindingssnelheid van 433 kb/s

Is dit nu "laag", want ik zie het bos niet meer door de bomen... ik kan niet mee met kb, kB, Mb/sec...termen

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-03 16:17

Neowize1

Draak

Ontvangstproblemen hebben naar mijn ervaring (vooral in dichtbevolkt gebied) nog wel eens te maken met dat er meerdere APs zitten te zenden op hetzelfde kanaal. Wat ik mensen meestal aanraad is om even met een laptoppie met bijvoorbeeld netstumbler software erop door t hele huis heen te lopen en scannen naar andere draadloze netwerken. Kijk na je "tour de maison" even wat je allemaal bent tegengekomen, op welke kanalen andere netwerken zitten. Kies dan voor je eigen router een kanaal die er niet tussenstaat.

Ookal zend er een ander AP op hetzelfde kanaal, dan kan je nog verbinding krijgen, maar hoe verder je bij je eigen accesspoint vandaan gaat, hoe slechter t bereik dan wordt.

Heeft mij al geholpen om veel problems op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
mag ik er dan vanuit gaan dat ik de waardes die ik doorgaf als "zwak" mogen bestempeld worden?

Verwijderd

Nou nee dit is niet altijd het geval... als hij op laag staat en je download een file met 433 kb/s is dat niet langzaam.
Tenzij je een 20mbit pakket voor internet hebt. Dat is misschien ook wel even handig om te zeggen wat voor inet verbinding je precies hebt.

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik durf er niet op zweren, maar ik denk dat mn schoonouders opteerden voor een standaard telenet-breedbandverbinding, en dus niet voor een superdownloadmogelijkheidsoptie(lang woord zeg).

en de transferwaarde inkomend 11mb/s uitgaand 12mb/s, hoe moet ik die waarde inschatten, en hoe rijm je deze dan met de waarde "laag" die XP geeft aan deze verbinding.

Om nog eens terug te komen op de opmerking van Neowize ivm de mogelijke overbezetting van sommige kanalen, hoe komt het dan dat ik daar met mn dell (nochtans een oud bakje) nooit last van heb, en iedere keer prima verbinding?
Pagina: 1