Breedbeeld gamen op 3:4 monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik vraag me af of het mogelijk is een game in breedbeeld verhoudingen te spelen op een 3:4-scherm.
Dus net als met films met de zwarte balken boven en onder. En dus niet (uiteraard) met een opgerekt beeld.
Ik heb hier niet iets over kunnen vinden. Ook bij de drivers (Nvidia) vind ik dit niet.
Weet iemand of en hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vaak kan je ingame het aspect ratio veranderen. Maar dat ligt natuurlijk eraan welke game je wilt spelen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Het kan, als je scherm het ondersteunt, 1:1 pixelmapping aanzetten. Soms kunnen de videokaart drivers het ook voor je doen, mits je een TFT hebt die op DVI is aangesloten.

Maar waarom zou je dit willen?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Nou, ik wil het eens ervaren op mijn 3:4 scherm, ook voor eventuele aanscahf van een breedbeeld scherm. Ik heb nu vaak het idee dat ik net minder zie bij 3:4, omdat hier het gezichtsveld smaller is.

Edit: 1:1 pixelmapping zie ik niet staan in het menu van mijn monitor. Is een oude CRT. :?

Edit 2: Ik heb nu begrepen dat je dan "scaling" uit moet zetten. Dit zie ik niet in de drivers staan. :?

De titel zou dus eigenlijk moeten zijn: Hoe scaling uit te zetten in Nvidia 163.71 drivers?

[ Voor 44% gewijzigd door FrankNLD op 06-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Zoals ik al zei, zonder een TFT op DVI kan je het vergeten. Een CRT kent niets van scaling. Het gaat geen bal uitmaken of je het nou op je grafische kaart aanzet of niet.

Enige wat je kan doen is op je scherm zelf het beeld op breedbeeld zetten (dus gewoon een kleiner scherm wat je gebruikt) beetje gokken wat een 16:9 resolutie is.

Het doel ontgaat me volledig. Vaak genoeg zie je op 4:3 meer dan op 16:9. Dat is afhankelijk van je beeld (Horizontale expansie vanje beeld of Verticale reductie). Meer info daar op www.widescreengaming.com daarop staat ook meteen bij welk spel je meer ziet op breedbeeld.

Als laatste is het 4:3, niet 3:4.

Daarnaast wil ik je even wijzen op * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * . Je topic toont niet echt van eigen inzet. Dit had je makkelijk kunnen vinden op het internet.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je stelt een breedbeeld resolutie in een corrigeert handmatig de hoogte en breedte op je CRT monitor.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Mojo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:59:
Daarnaast wil ik je even wijzen op * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * . Je topic toont niet echt van eigen inzet. Dit had je makkelijk kunnen vinden op het internet.
Vandaar dat ik een topic open, omdat ik het gemakkelijk op internet kon vinden. :?

Als laatste, het is www.widescreengaming.net of www.widescreengamer.com, die andere site is een reclamezuil.

@ Marcieking: Bedankt, lijkt de enige mogelijkheid te zijn.

Topic mag op slot.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankNLD op 06-11-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan zelf toch wel bedenken aan de hand van www.widescreengaming.net (die site heeft iemand in een ander topic naar je al eens gelinkt nota bene!) en het feit dat ik zeg dat je alleen met een TFT op DVI pixelmapping in kan stellen wel de conclusie trekken dat het niet echt mogelijk is. Behalve op de mogelijkheid die marcieking aankaart, wat ik in feite de vorige post ook al heb gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Nogmaals bedankt Marcieking.

Dit topic mag op slot.(voordat er nog meer onnodige toevoegingen komen) :w
Pagina: 1