Toon posts:

[Word XP] Crasht bij een bepaalde tekst*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: lagere school
Office XP op alle pc's, Office 2003 op laptop van personeelslid

1 bepaald bestand (gemaakt vanuit een nieuw opgeslagen bestand met achtergrond en voettekst op pc met office XP) kan niet bewerkt worden op de pc's met office xp. Word geeft melding van een fout en wordt afgesloten.
Tekst al 3 maal hertypt, vanuit volledig nieuw bestand, telkens hetzelfde probleem. Tijdens het typen geen probleem tot je aan regel 21 komt en verder wil: Word sluit af.
Bij het typen van een andere tekst geen probleem...
Op de pc met Office 2003 geen probleem...

Hoe komt dit?? Hoe kan ik het verhelpen??

Thx

btw: pc's allemaal legale versies, laatste updates gedaan en Windows Genuine controle gedaan en alles.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:17

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Geen spellchecker issue? Wat heb je al ondernomen? Repair van de office suite vanuit software?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor 'achtergrond' is dat? Krijg je nog foutmeldingen wanneer Word 'afsluit'? Is het 'afsluiten' of echt 'crashen'? Staan er in het logboek van Windows (ik neem aan dat je dat gebruikt) nog interessante zaken?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
wat heb ik al ondernomen:
- verschillende malen hertypt: zelfde probleem op nagenoeg hetzelfde woord.
- opgeslagen bestand volledig gewist, nieuw document aangemaakt: zelfde probleem
- updates gedaan via de foutmelding op de site van microsoft: nieuwste versie van is aanwezig, geen updates mogelijk

spellchecker kan het probleem niet zijn, want dan zouden andere bestanden ook stilvallen, nee?!

Achtergrond is gewoon een logo van de school in de koptekst en coördinaten in de voettekst, dus sabloon voor alle briefwisseling.

Word sluit af, dus: venster: In Microsoft Word is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijkheid tot rapport verzenden, is al een aantal keren gebeurd, de herstelde versie van het document loopt terug vast, zelfs zonder opslaan.

Logboek van windows... neen dus...

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:17

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

op alle machines met office XP? Heb je het document al geprobeerd te converteren naar RTF .doc formaat?

[ Voor 32% gewijzigd door makkie ;) op 06-11-2007 16:47 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
ben momenteel thuis, hier op office 2003 machine geen probleem...

op mijn laptop, op de pc van de directrice en op de pc van de secretaresse (allen office xp): foutmeldingen en word sluit af.
Ik kan momenteel office nog niet herinstalleren, want ik bezit de nieuwe licentiecodes (besteld oktober bij MS-KISS) nog niet, dus kan ik nog geen (legale) herinstallatie doen... Ookal zie ik niet in dat dat het probleem gaat oplossen, want anders zouden er ook foutmeldingen moeten zijn bij de andere bestanden...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wild quess, maar zet eens alle autocorrectie opties af, incl. de spelling-, grammaticacontrole en aangepaste woordenlijsten en probeer het nog eens. Eventueel start je Word 'blanco'op met de parameter -a. Er zijn diverse issues met de spellingscontrole in Word. Als de fout dan niet meer optreedt kun je misschien het probleem localiseren door stuk voor stuk de opties in te schakelen.

offtopic:
Versie in titel bijgevoegd

[ Voor 12% gewijzigd door Lustucru op 06-11-2007 20:24 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:23:
Eventueel start je Word 'blanco'op met de parameter -a.
Wat bedoel je hiermee?
Zal morgen eens testen, alvast bedankt!!

Grtz

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 20:49 ]

Pagina: 1